Gå til innhold

Er det lov til å poste om dyr som er funnet her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har funnet en katt, det vil si; den har slått seg ned utenfor her.

Jeg har postet annonser rundt omkring og hengt opp plakater, men det begynner å haste litt, for jeg skal ikke bo her lenger. Dyrebeskyttelsen o.l. har ikke kapasitet til å ta den inn. Det er ganske klart at katta ikke er vant til å være ute, så jeg gruer meg til å ikke kunne sjekke at den har det bra innimellom.

Så jeg bare lurte på om det er lov til å høre etter om noen savner katten sin her, eller om det telles som annonsering?

Legger ikke ut noe mer opplysninger før jeg vet noe mer om det.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men har du sjekket dyrebar.no og nettkatten.no? Begge steder er annonsesider for savnede og funnede dyr. Det er også flere sånne side rpå facebook. Om du ikke har sjekket det, er det verdt å gjøre det, da mange vet om og bruker disse sidene :) Du må også huske på at katten kan ha vandret langt, og at den egentlig holder til mye lenger borte enn du skulle tro. Hvor gammel tror du den er? Har du sjekket chip hos veterinær? Det er gratis :) Om katten er chippet er det en lett sak å finne eierne :)

• Liker 1
Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg ville tro det er annonnsering på lik linje med "hei du mannen som jobber på kjøttdisken på DENNE butikken på DETTE senteret." er - det er jo ikke for profitt, så jeg tror nok neppe noen tar deg for å skrive om det her.

Men nettkatten.no er vel "berømt" for slike annonnser, samt at dyrenett.no hadde et meget aktivt katteforum en gang i tiden. Jeg ville postet litt overalt jeg. :)

Er du i nærheten av moss? Kattehuset har ikke så mange katter inne der nå, tror jeg.... http://www.kattehusetmoss.com/index.php/katter-hos-oss

Kattehuset er hyggelige med tips også om du kontakter dem på tlf. Og flinke til å hjelpe å finne eiere igjen etter min erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...