Gå til innhold

Sertifikat for å bli far/mor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det trengs sertifisering og godkjenning for en rekke ting i dagens samfunn. Men en av de viktigste rollene vi har (som foreldre) krever ingen godkjenning. Hvem som helst kan bli det uten at det stilles noen krav. Er dette riktig? Hadde det kanskje vært en idé med et foreldrekurs som måtte bestås før man fikk lov til å sette barn til verden?

Man vurderes jo før man får lov til å adoptere, så hva er logikken i at man skal få lov til å få egne unger om man ikke er skikket til å ta seg av barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trengs sertifisering og godkjenning for en rekke ting i dagens samfunn. Men en av de viktigste rollene vi har (som foreldre) krever ingen godkjenning. Hvem som helst kan bli det uten at det stilles noen krav. Er dette riktig? Hadde det kanskje vært en idé med et foreldrekurs som måtte bestås før man fikk lov til å sette barn til verden?

Man vurderes jo før man får lov til å adoptere, så hva er logikken i at man skal få lov til å få egne unger om man ikke er skikket til å ta seg av barn?

Egentlig er dette en god idè og tanke, men hvordan skal man passe på at ingen blir gravide? Prevensjon er aldri 100% sikkert, og hva hadde skjedd da?

Skal de ta fra ungene ved tvang?

Redd det hadde blitt litt diktatur..

• Liker 1
Skrevet

Man "har ikke lov til" å få egne barn, fordi det ikke finnes noen som kan nekte en. Eller hvordan har du tenkt det skulle gjennomføres? Tvangssterilisering? Tvangsabort, om noen skule våge seg til å bli gravide uten kurset? Tvangsfjerning av barn etter fødselen med beskjed om at "du får ungen tilbake når kurset er bestått"?

Ja, det er en idé, men en heller dårlig og lite gjennomtenkt en.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja det synes jeg kunne vært på sin plass. Det hadde forhindret mange ulykkelige skjebner der ute. Også hadde det bidratt til å senke farten på islamiseringen av Norge. Disse innvandrerne får jo en 10-15 unger hver seg, mens nordmenn får knappe 2, så man kan jo se for seg hvordan dette vil gå om noen tiår...

• Liker 6
Skrevet (endret)

Egentlig er dette en god idè og tanke, men hvordan skal man passe på at ingen blir gravide? Prevensjon er aldri 100% sikkert, og hva hadde skjedd da?

Kjemisk tvangssterilisering fram til man har tatt sertifikatet og er klare for barn? :fnise:

Det burde vært en ordning som sørget for at upassende folk ikke får barn, men det er ikke lett å gjennomføre.

Endret av Yme
Skrevet

Ja det synes jeg kunne vært på sin plass. Det hadde forhindret mange ulykkelige skjebner der ute. Også hadde det bidratt til å senke farten på islamiseringen av Norge. Disse innvandrerne får jo en 10-15 unger hver seg, mens nordmenn får knappe 2, så man kan jo se for seg hvordan dette vil gå om noen tiår...

Neste kina du vil ha eller?

Hadde de først bestått burde de isåfall fått så mange de ville.

AnonymBruker
Skrevet

Kjemisk tvangssterilisering fram til man har tatt sertifikatet og er klare for barn? :fnise:

Det burde vært en ordning som sørget for at upassende folk ikke får barn, men det er ikke lett å gjennomføre.

hva med bivirkninger, mange som tar prevensjon klarer ikke bli gravide etterpå fordi de ødelegger syklusen osv.

jeg syns dette høres ut som en DÅRLIG ide..

vi produserer ikke nok barn her i norge!!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Disse kunne fått en bot, og måtte ta kurset etter at de var blitt gravide. Og så kunne ungen bli tatt fra dem om de ikke bestod.

Å tvinge de til å ta abort blir litt diktatur, ja.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet med innvandrere, men den testen burde i hvert fall inneholde spørsmål om omskjæring av jenter. De som skriver på testen at det er greit burde ikke få lov til å ha barn.

Skrevet

Livmor med pinkode, pinkoden utleveres når kurset er bestått :fnise:

• Liker 2
Skrevet

hva med bivirkninger, mange som tar prevensjon klarer ikke bli gravide etterpå fordi de ødelegger syklusen osv.

jeg syns dette høres ut som en DÅRLIG ide..

vi produserer ikke nok barn her i norge!!

Selvfølgelig er det en dårlig idé med kjemisk sterilisering.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne gått med på et obligatorisk kurs for førstegangsfoeldre, basic opplæring. Men noe mer enn det vil være vanskelig å gjennomføre i praksis.

• Liker 1
Gjest Starlit
Skrevet (endret)

Jeg drar gjerne på kurs for å lære alt om stell og mating..osv :happy:

Psykologien har jeg kontroll på (da jeg har hatt dette som ekstrafag på vgs, og lært om barns mentale stadier..osv).

Generelt er jeg tålmodig og liker å jobbe med mennesker:)

Har også hatt pedagogikk og psykologi på det ene året jeg gikk på sykepleien, i tilegg til å ha jobbet med stell av eldre (som er på nivå med barn)på sykehus og sykehjem.

Barnevakt har jeg også vert..

Null problemo ;)

Endret av Starlit
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke få barn selv? Føler at alle som har problemer med å få barn selv lager disse tåpelig trådene...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drar gjerne på kurs for å lære alt om stell og mating..osv :happy:

Psykologien har jeg kontroll på (da jeg har hatt dette som ekstrafag på vgs, og lært om barns mentale stadier..osv).

Generelt er jeg tålmodig og liker å jobbe med mennesker:)

Har også hatt pedagogikk og psykologi på det ene året jeg gikk på sykepleien, i tilegg til å ha jobbet med stell av eldre (som er på nivå med barn)på sykehus og sykehjem.

Barnevakt har jeg også vert..

Null problemo ;)

Det er fortsatt noe helt annet å ha ansvaret 24/7. Å stimulere og oppdra barn er krevende og vanskelig. Sier ikke at du ikke klarer det altså, men man kan tro man kan det også er det ofte mer krevende enn det man kan tro.

Jeg vet om en jordmor og en lærer som fungerer fint i jobben sin, men som mødre er de ikke flinke i det hele tatt. De evner ikke å ha ansvaret og utfordringene hvert minut-hver dag.

Skrevet

Jeg kunne gått med på et obligatorisk kurs for førstegangsfoeldre, basic opplæring. Men noe mer enn det vil være vanskelig å gjennomføre i praksis.

Helt enig i denne. Det er vanskelig å skulle gi sertifisering på forhånd, men jeg tror det er mange som hadde hatt godt av et kurs. Ellers så kan man jo miste "sertifiseringen" om barnevernet finner deg uskikket i etterkant.

Gjest Starlit
Skrevet

Kan du ikke få barn selv? Føler at alle som har problemer med å få barn selv lager disse tåpelig trådene...

Endelig noen som har skjønnt det! ^^

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder tvangssterilisering så er jeg helt for på enkelte.

Kjenner til to tilfeller hvor en ubrukelig mor har mista ungene og bare for nye. Barnevernet tar de nye også. Disse barna er spredd i fosterhjem og beredskapshjem. Allikevel fortsetter de å få nye unger helt lovlig.

Gjest Starlit
Skrevet

Det er fortsatt noe helt annet å ha ansvaret 24/7. Å stimulere og oppdra barn er krevende og vanskelig. Sier ikke at du ikke klarer det altså, men man kan tro man kan det også er det ofte mer krevende enn det man kan tro.

Jeg vet om en jordmor og en lærer som fungerer fint i jobben sin, men som mødre er de ikke flinke i det hele tatt. De evner ikke å ha ansvaret og utfordringene hvert minut-hver dag.

Ja det forstår jeg, men jeg har også jobbet med nattevåk og da :)

Og har funnet ut det at jeg takler å holde meg hjemme over lengre tid (var arb.ledig i et halvt år en gang)..

Så har jeg ei søster som nylig har født, som egentli ikke hadde egnet seg som mår.

Hun er veldig rastløs og soial (mye ute på fest..osv)., men greide fint mammarolle synes jeg:))

Morsinstinktet kommer jo naturlig for noen, og for andre ikke..

Er jo et bra pekepinn om en selv er glad i barn :) Da vil man jo barnet sitt det aller beste!

AnonymBruker
Skrevet

enda en Eu godkjenning? Man vet ikke hvordan man bllir som foreldre,før man har fått barn.

Du har jo klare ideer,men gi oss eksempler da. Holder ikke bare med kurs....hva om du stryker? Bare fikk 9 av ti rette. OM du klarer halvparten av kurset. Hva,hvis om....

Hva om du står kurset med glans da,og ungen blir kriminell fra ti år, ender opp som narkoman eller morder. Hva gikk galt da?

Gjeeeeeesp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...