Gå til innhold

En dokumentar om Multiverse

Gjest Beetle Bailey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den gikk på national geographic i går kveld. Skal ikke påberope meg at jeg egentlig forstod den, men artig var det lell. Det er et problem med sånne dokuer: Man kan ikke presentere den EGENTLIGE problemstillingen i full bredde, for det er det ikke mer enn en håndfull mennesker som forstår. I stedet må man forsøke å anskueliggjøre det med mer "dagligdagse" analogier og eksempler, noe jeg ANTAR blir temmelig vagt.

Det sagt, så var det slett ikke ille. Og takk for denne anledningen til å se den om igjen når som helst. Det tror jeg faktisk jeg skal gjøre nuh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satt du og jeg og så samme programmet i går, Mann42 :) jeg storkoser meg med sånne programmer, og er glad for at de forklarer det så det går an å fatte hva de snakker om.

Men så tenker jeg... så hvis vi altså er en del av et multivers... hva var før det og hva startet det hele? haha, det tar aldri slutt, og jeg digger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den nå i formiddag. Synes det var en bra dokumentar med enkle forklaringer, og den ga meg et utgangspunkt for å lete opp litteratur på egenhånd. Endelig har jeg også fått en ørliten forståelse for hva strengteorien faktisk tar for seg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...