Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det sminke som ikke irriterer øyet når man har på linser?

Øynene mine lider skikkelig dersom jeg har sminke og linser på, men de er ikke irriterte med linser når jeg IKKE bruker sminke. Samtidig så blir ikke øya irriterte når jeg har sminke og briller heller, så det er ikke noe allergi.

Videoannonse
Annonse
Gjest "gjest"
Skrevet

Kommer sikkert litt "støv" fra skyggene når du legger sminken, huske på å bruke øyeskyggebase før du legger skygge.

Skrevet

Men jeg bruker ikke skygge som regel?

Gjest "gjest"
Skrevet

Det gikk jeg ut i fra når du ikke skrev noe om hva du bruker av makeup. Kanskje du skal si noe om det.

Skrevet

Mascara og noen ganger eyeliner. Ikke stort mer enn det.

Gjest "gjest"
Skrevet

Kan være begge to, de kommer innenfor linsen, ligger der og marinerer og irriterer øyet.

Skrevet

Kan være, men jeg bruker bare eyeliner på det øvre lokket, så det er jo aldri nær våtkanten. Mascaraen legger jeg også ganske godt på uten at det kommer nær øyet (det jeg trodde hvertfall, men kan jo være).

Gjest "gjest"
Skrevet

Vel, men det kan komme innefor alikevel.

Skrevet

Okey, men hva gjør jeg da da?

Gjest "gjest"
Skrevet

Aner ikke.

Du kan jo forsøke å finne eyeliner og mascara for hypersensitive øyne. Tror Clinique har.

Skrevet

Clinique sine mascaraer passer ikke vippene mine. Får se om jeg finner noe annet.

Æsj, nå som jeg nettopp hadde funnet en mascara som ikke svertet av, klumpet seg eller drøssa.

Skrevet

:O Mine øyne renner noe voldsomt når jeg har (en del) sminke på dem, og jeg bruker linser. Er bare når jeg går utendørs though. Føles som å være på gråten hele tiden på en måte, ekkelt :sjenert:

Skrevet

Masterpiece Max mascara fra Maxfactor er laget for kontaktlinsebrukere :opplyser: Syns den fungerer veldig fint :)

Skrevet

Mine øyne tørker helt de! Helt jævelig når man kjører bil og kjenner at linsen skjærer deg i øyet.

Nei, er den, Alyah? Visste jeg absolutt ikke. Kanskje jeg skal prøve den, selvom jeg er skeptisk fordi det ikke finnes en mascara fra Maxfactor som sitter bra på meg. :gjeiper:

Skrevet

Isadora har mascaraer for sensitve øyne og kontaktlinsebrukere. Jeg har aldri vært fornøyd med Clinique eller Max Factor, men Isadora sitter bra og irriterer ikke mine øyne. Kanskje verdt et forsøk.

Partikler fra øyensminke kommer inn på øyet uansett, ja.

Kanskje det er linsene dine som ikke passer deg optimalt? Har du prøvd moist-type linser, for tørre øyne? Selv om linsene dine er helt greie når du ikke har på deg sminke kan det tenkes at du trenger en annen type for at det skal funke med sminke.

Blir øynene dine irriterte selv når du ikke har hatt sminke noen dager og så tar det på, eller er det muligens partikler fra gårsdagen som henger igjen sånn at øynene dine plages mest av det og mindre av det du tar på om morgenen? Uansett hvor nøye man fjerner øyensminke er det fysisk umulig å få vekk alt, og gårsdagens rester kan slenge rundt inne på øyet.

Skrevet

Jeg har de dyreste, tynneste og mest fuktgivende linsene fra Krogh Optikk. Og Isadora er den mascaraen jeg bruker nå.

Øynene blir irritert også selvom det er flere dager/uker siden sist jeg brukte sminke.

Er helt rådvill, æsj. Jeg hater å gå med briller, og jeg hater å gå uten sminke..

Skrevet

Oi, alt er tenkt på! Da kan jeg bare komme på en ting til, og det er om det er nylonfibre i den Isadora-mascaraen. Det er det ikke i Precision eller Hypo-allergenic, men det er det i hvert fall i en annen Isadora-mascara jeg har sett.

Skrevet

Skal sjekke det! Håper det er problemet, for har ikke akkurat råd til en laseroperasjon. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...