AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Saken: Jeg har ett år igjen av en utdannelse hvor det har vært et stort frafall ila. de to årene vi har studert. Her for et par dager siden ble det klart at det etter sommeren bare kommer til å være jeg som fortsetter, kanskje én til. Fakultetet ville med en gang gå i gang med å finne ut av hva som skal skje til neste år, om utdannelsen i det hele tatt kommer til å fortsette. Så, har jeg noen rettigheter opp i det hele? Kan de bare "kaste meg ut", når jeg bare har ett år igjen, uten mulighet for å fullføre noe annet sted? Har prøvd å søke på nett, men kan ikke finne noe svar. Noen som vet?
drosophilia Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 Saken: Jeg har ett år igjen av en utdannelse hvor det har vært et stort frafall ila. de to årene vi har studert. Her for et par dager siden ble det klart at det etter sommeren bare kommer til å være jeg som fortsetter, kanskje én til. Fakultetet ville med en gang gå i gang med å finne ut av hva som skal skje til neste år, om utdannelsen i det hele tatt kommer til å fortsette. Så, har jeg noen rettigheter opp i det hele? Kan de bare "kaste meg ut", når jeg bare har ett år igjen, uten mulighet for å fullføre noe annet sted? Har prøvd å søke på nett, men kan ikke finne noe svar. Noen som vet? Når programmer legges ned, er det vanlig at studenter tatt opp får fortsette til de er ferdig. Det skal ikke ha noe å si at det kun er en person igjen. Dette gjelder normert tid. Hvis du ikke kan fullføre innen denne tiden, får du ikke graden. Jeg snakker utifra erfaring fra Universitet, så jeg vet ikke om dette gjelder for deg. Hva slags skole er dette? Og hvorfor tar du ikke kontakt med studiekonsulenten din? Hun/han skal vite alt dette.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Når programmer legges ned, er det vanlig at studenter tatt opp får fortsette til de er ferdig. Det skal ikke ha noe å si at det kun er en person igjen. Dette gjelder normert tid. Hvis du ikke kan fullføre innen denne tiden, får du ikke graden. Jeg snakker utifra erfaring fra Universitet, så jeg vet ikke om dette gjelder for deg. Hva slags skole er dette? Og hvorfor tar du ikke kontakt med studiekonsulenten din? Hun/han skal vite alt dette. Jeg har snakket med ham, og han visste ikke. Han skulle ta det videre til "høyere hold" og gi meg tilbakemelding så fort som mulig. Blir stresset av ventetiden nå.. Jeg trodde også det var vanlig at de som allerede er tatt opp får fullføre, men også det var visst usikkert.
belle_ Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 Når programmer legges ned, er det vanlig at studenter tatt opp får fortsette til de er ferdig. Det skal ikke ha noe å si at det kun er en person igjen. Dette gjelder normert tid. Hvis du ikke kan fullføre innen denne tiden, får du ikke graden. Jeg snakker utifra erfaring fra Universitet, så jeg vet ikke om dette gjelder for deg. Hva slags skole er dette? Og hvorfor tar du ikke kontakt med studiekonsulenten din? Hun/han skal vite alt dette. TS skriver jo at h*n studerer på et universitet. 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #5 Skrevet 12. april 2012 Arrrh, fikk nettopp en innkallelse til møte i morgen. Scheisse jeg er nervøs for det hele nå!
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #6 Skrevet 12. april 2012 Arrrh, fikk nettopp en innkallelse til møte i morgen. Scheisse jeg er nervøs for det hele nå! En hel haug av lykkeønskninger sendes til deg
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #7 Skrevet 12. april 2012 En hel haug av lykkeønskninger sendes til deg Takker!
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #8 Skrevet 12. april 2012 Hva er det du studerer da? Kan du ta siste året en annet sted?
sebra Skrevet 12. april 2012 #9 Skrevet 12. april 2012 Lykke til imorgen. Det høres jo veldig rart ut hvis de bare skal kansellere utdannelsen. De må jo ta hensyn til at du kanskje har tatt opp studielån og ikke minst allerede har via 2 år til studiet.
sebra Skrevet 12. april 2012 #10 Skrevet 12. april 2012 Hva er det du studerer da? Kan du ta siste året en annet sted? Les hva hun skriver i hovedinnlegget da!
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #11 Skrevet 12. april 2012 Oppdater oss gjerne om hvordan det går, TS! Håper at de lar deg fullføre, uten noe tull.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #12 Skrevet 12. april 2012 Hva er det du studerer da? Kan du ta siste året en annet sted? Av personlige grunner, som jeg ikke vil komme nærmere inn på, blir det veldig vanskelig å flytte. Rent fagelig kan jeg heller ikke bytte. For ett år siden, da tingene var litt annerledes, søkte jeg overflytting, men det gikk ikke. Studiet er ganske nytt på alle universiteter som tilbyr det, og fagsammensettingen var alt for forskjellig til at bytte var mulig. Lykke til imorgen. Det høres jo veldig rart ut hvis de bare skal kansellere utdannelsen. De må jo ta hensyn til at du kanskje har tatt opp studielån og ikke minst allerede har via 2 år til studiet. Takk! Ja.. Jeg synes også det er veldig rart om de faktisk gjør det. Det vil skape ganske store økonomiske problemer, og også problemer mht. flytting, tid brukt på utdannelse (hvis det ender med at jeg skal starte på nytt) etc. Jeg blir helt dårlig av å sitte her og tenke og spekulere.. Vil bare vite hva deres besluttning er.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #13 Skrevet 12. april 2012 Oppdater oss gjerne om hvordan det går, TS! Håper at de lar deg fullføre, uten noe tull. Det skal jeg gjøre, og det håper virkelig jeg også!
Portvinpiken Skrevet 12. april 2012 #14 Skrevet 12. april 2012 Jeg jobber ved en høgskole som skal legge ned et av utdanningsprogrammene, og nei - vi kan ikke bare avslutte det! Studentene må og skal kunne avslutte den utdannelsen de har begynt. Dette er en utdannelse som ikke finnes på noen andre universitet/høgskoler i Norge, og studentene kan derfor ikke overføres.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #15 Skrevet 12. april 2012 Jeg jobber ved en høgskole som skal legge ned et av utdanningsprogrammene, og nei - vi kan ikke bare avslutte det! Studentene må og skal kunne avslutte den utdannelsen de har begynt. Dette er en utdannelse som ikke finnes på noen andre universitet/høgskoler i Norge, og studentene kan derfor ikke overføres. Aaaah, det var godt å høre! :D Håper det samme gjelder her!
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #16 Skrevet 12. april 2012 Jeg jobber ved en høgskole som skal legge ned et av utdanningsprogrammene, og nei - vi kan ikke bare avslutte det! Studentene må og skal kunne avslutte den utdannelsen de har begynt. Dette er en utdannelse som ikke finnes på noen andre universitet/høgskoler i Norge, og studentene kan derfor ikke overføres. Forresten, hvis utdannelsen fantes andre steder; kunne dere "tvunget" studentene til å skifte skole?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #17 Skrevet 12. april 2012 Jeg går på et program (på Blindern) så å si uten studenter jeg også, og er er stadig litt bekymret for at de skal sette ned foten for oss. Men jeg har i alle fall sett at når andre programmer/studieretninger legges ned, så får man fullføre løpet sitt. Jeg ønsker deg alt hell, trådstarter!
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #18 Skrevet 12. april 2012 Jeg går på et program (på Blindern) så å si uten studenter jeg også, og er er stadig litt bekymret for at de skal sette ned foten for oss. Men jeg har i alle fall sett at når andre programmer/studieretninger legges ned, så får man fullføre løpet sitt. Jeg ønsker deg alt hell, trådstarter! Takk! Håper også dere får fortsette gjennom hele utdannelsen:)
ninuska_ Skrevet 12. april 2012 #19 Skrevet 12. april 2012 Det høres veldig rart ut om de kan stenge et studie studenter er i full gang med. Vårt masterprogram ble lagt ned i høst, for de har laget en ny master, men alle studentene som ble tatt opp har lov å fullføre, også gjentak av fag fra tidligere semester, så lenge vi går på studiet. Håper det ordner seg for deg!
Portvinpiken Skrevet 12. april 2012 #20 Skrevet 12. april 2012 Forresten, hvis utdannelsen fantes andre steder; kunne dere "tvunget" studentene til å skifte skole? Det vet jeg dessverre ikke, siden vi ikke har hatt det som tema i det hele tatt, da kun vi har tilbudt den aktuelle utdannelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå