Gå til innhold

Erfaring med neglesopp?

Anbefalte innlegg

Gjest snuppa
Skrevet

Hehe, ja, er vel gjerne reklame på TV om det:P

Problemet med skrekk eksemplene er at de er så ekstreme at jeg ikke vet om det jeg har faktisk er neglesopp, bare i et tidlig stadium, eller noe helt annet:\

Til å begynne med brydde jeg meg ikke, tenkte d bare var d at de var blå fordi jeg har en tendens til å slå undersottene mine borti dørstokker sånn at jeg hyler nå veldig..

Men når d så gikk godt og vel en måned uten at jeg ble bedre, snarere verre måtte jeg til lege. Da var d nemlig blitt vondt :gjeip:

Skrevet

Til å begynne med brydde jeg meg ikke, tenkte d bare var d at de var blå fordi jeg har en tendens til å slå undersottene mine borti dørstokker sånn at jeg hyler nå veldig..

Men når d så gikk godt og vel en måned uten at jeg ble bedre, snarere verre måtte jeg til lege. Da var d nemlig blitt vondt :gjeip:

Hm, da tror jeg ikke det er negelsopp:P Jeg får et slags porøst belegg under negelen som jeg må skrape vekk med saks fordi det er skjemmende. Og der det hvite på negelen går over i det som liksom sitter fast på selve tommelen er mer rød, men ikke vondt eller noe. Er så irriterende:P

Gjest snuppa
Skrevet

Hm, da tror jeg ikke det er negelsopp:P Jeg får et slags porøst belegg under negelen som jeg må skrape vekk med saks fordi det er skjemmende. Og der det hvite på negelen går over i det som liksom sitter fast på selve tommelen er mer rød, men ikke vondt eller noe. Er så irriterende:P

Jeg tror d er sopp du har. På meg var d blårødt der d hvite skulle vær på tommelen. Gå til lege du :frustrert:

Skrevet

Høres ut som de tidlige stadiene av neglsopp ja. Rødhet i neglebåndet er ett av symptomene, belegget under neglen er et annet.

Neglsopp kommer i veldig mange fasonger og farger.

Skrekkeksemplene er der den har fått godgjøre seg i årevis hvor neglene så og si råtner bort fra neglesengen. Er det noe negl igjen, ser det ofte ut som røykernegler, dvs neglene er gulbrune og ser skitne ut.

En annen vanlig versjon er når neglen begynner å bli tykk og vanskelig eller rar å klippe i, som om den består av sagmugg når du klipper den. Disse er ofte bygd opp med "vanlig" negl på toppen og et smulete belegg under hele neglen.

Jeg hadde en sånn i mange år, ante ikke at det var neglsopp før det spredte seg til stortåa etter at jeg klemte dritten ut av stortåa på et tog.

Enda en vanlig versjon er at neglene blir prikkete, helt hvite eller hvitgule, som om de har løftet seg litt fra neglesengen eller som om de har blitt overlagt med et belegg som kan skrapes bort, men at neglen fortsatt ser litt rar ut etterpå.

Gjest snuppa
Skrevet

Kan man bryte de av i store biter/flak også? D har skjed her nå på mine negler. Jeg var på et av de store kjøpesentrene i dag, og oppdaga da jeg kom hjem at jeg hadde ikke fått med meg noen ting som kunne hjelpe på :trist:

• 11 måneder senere...
Gjest blomster12
Skrevet

Har brukt Terbinafin Orifarm siden Oktober 2012, neglene på fingrer og tær er ikke blitt noe bedre, heller verre, hvor lang tid tar det? Gir nesten opp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...