Gå til innhold

Erfaring med neglesopp?

Gjest snuppa

Anbefalte innlegg

D var et godt tips, kanskje jeg skal prøve d og høre litt på andre :smil: Tror jammen foreldrene mine har litt i skapet, jeg tror jeg må ta en luftetur dit i morgen i stedet for ä synes synd i meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvordan fikk dere disse tablettene? Det var vel hos legen regnet jeg med, men måtte dere prøve noe annet først eller fikk dere dem første gang?

Jeg vil så inderlig bli kvitt den stygge fæle soppen, helst så fort som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp begynt på Terbafin Arrow (snart ferdig med første brettet..) Og har ikke merket noen bivirkninger i det hele tatt... Litt tidlig å se resultatet enda, men håper det hjelper. Har gått med det i årevis... Prøvd sånne smørepå greier uten vellykket resultat...

Fikk resept på Lamisil men hun på apoteket anbefalte med å bytte pga prisen. Lamisil kostet over 2000 mens denne kostet 150 eller noe sånt....

Håper bare det funker, så jeg kanskje kanskje tør å gå med åpen tå i sommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuppa

Hvordan fikk dere disse tablettene? Det var vel hos legen regnet jeg med, men måtte dere prøve noe annet først eller fikk dere dem første gang?

Jeg vil så inderlig bli kvitt den stygge fæle soppen, helst så fort som mulig!

Ingen bønn her, du MÅ til lege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest snuppa

Nå er d 1 uke siden jeg starta tråden, skal ikke d bli bedre snart? Medisinen virker på den måten at jeg må pøse på med grillkrydder på absolutt alt av mat for å dytte den i meg, og psoriasisen flasser nå veldig. Tærne er like vonde :frustrert:

Når skal jeg kunne merke bedring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke se noe bedring i neglene før de får grodd ut litt.

Normalt vokser en tånegl omtrent en-to millimeter i uka, ved neglsopp kan veksten stagnere helt, så du vil sannsynligvis ikke se noe forskjell før det har gått en måned eller to.

Har du smerter fordi neglen har hevet seg fra neglesengen pga soppen, tar det mellom to og tre uker fra kurstart før den gir seg.

Fullstendig fine negler vil du ikke få før etter seks-tolv måneder alt ettersom hvor fort akkurat dine negler vokser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuppa

Du vil ikke se noe bedring i neglene før de får grodd ut litt.

Normalt vokser en tånegl omtrent en-to millimeter i uka, ved neglsopp kan veksten stagnere helt, så du vil sannsynligvis ikke se noe forskjell før det har gått en måned eller to.

Har du smerter fordi neglen har hevet seg fra neglesengen pga soppen, tar det mellom to og tre uker fra kurstart før den gir seg.

Fullstendig fine negler vil du ikke få før etter seks-tolv måneder alt ettersom hvor fort akkurat dine negler vokser.

Er nok bare vannvittig utålmodig, håper jeg begynner å se forskjell om ei ukes tid :glad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte tetreolje på Iherb, smurte på tåneglene ved hjelp av q-tips morgen og kveld i ca en mnd, og nå vokser de ut som normale negler, uten krøll og grufull farge.

Endret av Captcha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuppa

Jeg kjøpte tetreolje på Iherb, smurte på tåneglene ved hjelp av q-tips morgen og kveld i ca en mnd, og nå vokser de ut som normale negler, uten krøll og grufull farge.

Kan man få tak i dette på en vanlig helsekostforretning også? Iherb finnes ikke der jeg bor :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man få tak i dette på en vanlig helsekostforretning også? Iherb finnes ikke der jeg bor :trist:

Iherb er jo en nettbutikk, det går bra å bestille derfra :jepp:

Ellers har jeg lest i andre tråder her at en kan kjøpe i helsekostbutikker, men da med noe svakere konsentrasjon enn de fra Iherb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuppa

Iherb er jo en nettbutikk, det går bra å bestille derfra :jepp:

Ellers har jeg lest i andre tråder her at en kan kjøpe i helsekostbutikker, men da med noe svakere konsentrasjon enn de fra Iherb.

Da må jeg ta det med svakere konsentrasjon og smøre meg med tålmodighet, for jeg har ikke data. Jeg bare taster på moblikn jeg...:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må jeg ta det med svakere konsentrasjon og smøre meg med tålmodighet, for jeg har ikke data. Jeg bare taster på moblikn jeg...:jepp:

Æsj, kjipt uten pc! Prøv å huske på det om du får låne en pc da,

og lykke til med påsmøring av både olje og tålmodighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør deg heller med tålmodighet du, TS. :fnise:

Det er noe riktig drit mens det står på, spesielt siden tunga di er døv om dagen, men prøv å tenke på andre ting. Les en del bøker, se filmer eller spill masse spill, så har det plutselig gått tre måneder og neglene begynner å gro pent, og smaksansen er på vei tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åssen ser egentlig neglesopp ut? Når jeg er på google får jeg alltid bare sånne skrekk eksempler så jeg blir aldri helt sikker på om det er det jeg har eller ikke. Jeg spurte legen min og jeg fikk beskjed om å prøve nalox. Tømte hele tuben uten effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest snuppa

Smør deg heller med tålmodighet du, TS. :fnise:

Det er noe riktig drit mens det står på, spesielt siden tunga di er døv om dagen, men prøv å tenke på andre ting. Les en del bøker, se filmer eller spill masse spill, så har det plutselig gått tre måneder og neglene begynner å gro pent, og smaksansen er på vei tilbake ;)

Har heldigvis ei telemarkskofte jeg strikker for en venn av meg, du aner ikke hvor stor hjelp d er i d. Har aldri fått strikka så mye på så kort tid bortsett fra når jeg ser skrekkfilm :fnise: Spise gjør jeg kun när jeg rumler i magen, spiser alt jeg kan krydre med grillkrydder og salza for å få LITT smak :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuppa

Åssen ser egentlig neglesopp ut? Når jeg er på google får jeg alltid bare sånne skrekk eksempler så jeg blir aldri helt sikker på om det er det jeg har eller ikke. Jeg spurte legen min og jeg fikk beskjed om å prøve nalox. Tømte hele tuben uten effekt.

Dette nalox, er d d jeg har sett på reklamen som av og til svirrer over tv-skjermen?

Og ja, d ser ut som skrekkeksemplene :huff:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuppa

Æsj, kjipt uten pc! Prøv å huske på det om du får låne en pc da,

og lykke til med påsmøring av både olje og tålmodighet ;)

Gjett hvem som må investere i pc :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette nalox, er d d jeg har sett på reklamen som av og til svirrer over tv-skjermen?

Og ja, d ser ut som skrekkeksemplene :huff:

Hehe, ja, er vel gjerne reklame på TV om det:P

Problemet med skrekk eksemplene er at de er så ekstreme at jeg ikke vet om det jeg har faktisk er neglesopp, bare i et tidlig stadium, eller noe helt annet:\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...