Gå til innhold

Hvordan kle seg når man skal skjule mage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit. Jeg har problemer med magen som gjør at jeg er oppblåst og ser høygravid ut 24/7. Jeg er lei av å få kommentarer av folk, og er lei av å måtte forklare at jeg ikke er gravid.

Siden jeg nå er lei dette, har jeg i det siste bare gått i jævla store gensere og føler meg skikkelig dass og ufin. Jeg har lyst til å kle meg opp, og kle meg feminint, men da må det være klær som skjuler en "gravid"-mage. Noen som har tips?

Legg gjerne ved bilder.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gudinna
Skrevet

Jeg har også stor mage. Man ser ihvertfall ikke noe mindre ut av å gå i "telt"..

Jeg kjøper alltid bukser som er høye i livet, da holder de magen på plass. Over bruker jeg alle mulige slags topper og gensere som ikke er for trange selvsagt.. Det verste jeg kan gå i er empirie liv, da ser jeg ut som en dundre på hundre med en gang :sjenert:

Ellers er hold-in strømpebukser redningen i mange sitasjoner! :)

Skrevet

Takk for tips, Gudinna.

Men high waist er ikke noen løsning for meg, jeg har prøvd. Siden jeg har BREDE hofter, og smal midje i forhold, så er alltid high waist-buksene i utgangspunktet for store for meg på magen dersom jeg får de over hoftene, og når de da er for store i livet får de ikke holdt noe mage på plass. :gjeiper: Uff.

Men holder virkelig hold-in strømper på plass oppblåst mage? For jeg har ikke mye fett på kroppen i det hele tatt, er bare den jævla oppblåstheta.

Gjest Gudinna
Skrevet

Hmm, vi har nok ganske forskjellig utgangspunkt ser jeg. Jeg har veldig timeglass form men veier ca 10 kg for mye i form av fett :P Så om hold-in vil hjelpe på oppblåsthet vet jeg ikke.

Kanskje du burde prøve å bli kvitt oppblåstheten istedet ? Det skal jo gå, kanskje det er noe lurt på helsekosten feks :) Eller at du kanskje reagerer på noe du spiser?

Gjest HunterLady
Skrevet

Er du oppblåst av fysiske grunner, som i at du har mye luft i magen og sliter med fordøyelsen?

Jeg har dette problemet i perioder, og da hjelper ikke hold-in noe særlig. Det hjelper litt, men er veldig ubehagelig og man føler seg egentlig bare ennå mer oppblåst.

Hva med å bruke kjoler eller tunikaer som er stram rundt bysten men som henger ellers eller noe løst som likevel er feminint?

F.eks.:

http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/kjoler/saint-tropez-639/waterfall-dress-639114-49/

http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/kjoler/quicksilver-woman-2230/tiki-tile-mini-dress-223002-92/

http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/topper/diis-2196/saga-top-600319-12/

Skrevet

Jeg har prøvd alt i min makt. Maten er ikke problemet, jeg har prøvd alle mulige strenge dietter og legen min har hjulpet meg med det. Maten er med andre ord ikke problemet, og da er det ikke stort mye jeg kan gjøre. Jeg driver å blir sjekka for forskjellige infeksjoner og sykdommer, men det kan jo ta lang tid før de finner noe om de i det hele tatt finner noe. Så nei, jeg får ikke gjort noen ting.

Vil bare kunne gå kledd fint likevel :(

Skrevet

Takk for tips, HunterLady. Det er ikke helt min stil, og da må det evt sitte veldig stramt rundt brystene og litt nedover så man ser at jeg har midje. Jeg har jo veldig brede hofter, og siden puppene er mindre enn brystene ser jeg veldig uproposjonert ut om jeg bare skal ha på løse topper, eller topper av typen på den første linken.

Kroppsformen min + oppblåstheta gjør det så vanskeliiiig.

Skrevet

Altså, de du linket til var ikke helt min stil, men det er jo en god idé å se etter topper som sitter stramt rundt bysten og kanskje litt under. Men har ikke sett så mye av det i det siste egentlig, selges sånt enda?

Gjest HunterLady
Skrevet

Takk for tips, HunterLady. Det er ikke helt min stil, og da må det evt sitte veldig stramt rundt brystene og litt nedover så man ser at jeg har midje. Jeg har jo veldig brede hofter, og siden puppene er mindre enn brystene ser jeg veldig uproposjonert ut om jeg bare skal ha på løse topper, eller topper av typen på den første linken.

Kroppsformen min + oppblåstheta gjør det så vanskeliiiig.

Du mener at brystene dine er mindre enn selve brystkassa på en måte? Har ikke du tatt silikon?? :)

Men jeg forstår hva du mener, og tror det kan bli vanskelig med klær du snakker om. Du kan jo alltids prøve hold-in. Det kan være du føler det hjelper. Også bruke topper som er hvit over bysten, men svart ellers? Dette forstørrer jo brystene, og forminsker mageområdet.

Gjest HunterLady
Skrevet

Altså, de du linket til var ikke helt min stil, men det er jo en god idé å se etter topper som sitter stramt rundt bysten og kanskje litt under. Men har ikke sett så mye av det i det siste egentlig, selges sånt enda?

Det selges nok, men ikke så mye av de tror jeg.. :/ Dessverre.

Gjest HunterLady
Skrevet

De der er ikke spesielt bra. Har ikke erfaring med akkurat dette merket, men har prøvd ulike hold-in singletter. Problemet med de er at de sklir veldig raskt oppover. Jeg ville heller satsa på noe som ligner mer på en body, som ikke kan skli opp.

Skrevet

Du mener at brystene dine er mindre enn selve brystkassa på en måte? Har ikke du tatt silikon?? :)

Men jeg forstår hva du mener, og tror det kan bli vanskelig med klær du snakker om. Du kan jo alltids prøve hold-in. Det kan være du føler det hjelper. Også bruke topper som er hvit over bysten, men svart ellers? Dette forstørrer jo brystene, og forminsker mageområdet.

Jo, jeg har det. Men kirurgen og sykepleierne ble enig mens jeg lå under narkose at den størrelsen vi hadde blitt enig om ikke ville se bra ut, så jeg fikk jo så vidt større bryster. Skal prate med han igjen når jeg blit tilkalt til kontroll. Men jeg mente at brystene mine er smalere enn hoftene, og jeg ser gigantisk ut når jeg har på noe løst og ledig siden jeg har såppass brede hofter og ingenting som tar imot oppe. :gjeiper: eller hva jeg skal si.

Ja, kan jo prøve det kanskje.

Det selges nok, men ikke så mye av de tror jeg.. :/ Dessverre.

Det jeg og trodde, for har ikke sett det på Ski Senteret i det siste hvertfall. :sukk:

Skader vel ikke å prøve. Takk. :)

Skrevet

Hva med noe sånt? Peplumtopper/-kjoler?

Skrevet

Hva med noe sånt? Peplumtopper/-kjoler?

Oi, det var kanskje en idé. Men finnes det sånne om ikke er stramme til under midjen? For det er jo litt over midjen problemet starter.

Skrevet

Oi, det var kanskje en idé. Men finnes det sånne om ikke er stramme til under midjen? For det er jo litt over midjen problemet starter.

Det finnes sikkert flere typer, du kan prøve å søke litt rundt. Har også lest at slike topper blir en trend nå. :)Denne toppen er fra H&M og er råfin, synes jeg, og ser ut til å "starte" litt lenger oppe. Har lyst på den selv!

Skrevet

Ja, den var jo kjempefin. :) Takk! Får se om jeg finner det neste gang jeg er i butikken. Finner jeg det, har jeg hvertfall et plagg å gå med. :gjeiper:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...