Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Er det noen som har anbefalinger på shampo og balsam for en som sliter med fett hår? Jeg har prøvd kerastase og redken, men jeg syns ikke de fungerer i det hele tatt.

Jeg vet forresten at man ikke skal ta balsam i hodebunnen, så det er ikke det som gjør at jeg får fett hår. I det siste har jeg ikke brukt balsam i det hele tatt, for jeg finner ikke en jeg liker...

Jeg har forresten typisk nordisk hår, om det har noe å si.

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker syoss og synes den hjelper selv om den ikke er spesielt laget for fett hår. Men sliter med det samme og den funker på meg :)

Ellers vil jeg anbefale tørrshampoen til lee stafford om det blir krise. Den er helt utrolig god! :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Syoss, er det den man får på matbutikk?

Gjest "gjest"
Skrevet

Bruk volume shampoer og varier mellom flere merker. Jeg liker de fra Biosilk, Lee Stafford og Tigi's diverse.

AnonymBruker
Skrevet

Syoss, er det den man får på matbutikk?

jepp.

Skrevet

Jeg får ganske fort fett hår og har nettopp kjøpt Biosilk fra Vita, så fornøyd altså :)

Jeg kan ikke bruke butikkshampo pgs silikonene som legger seg som er fettlag på håret. Har også prøvd div frisørshampo bla kerastase og den var jeg så misfornøyd med, det var 550kr rett ut av vinduet

Gjest NozMonster
Skrevet

hvor ofte vasker du håret ditt ts?

Gjest happy_me
Skrevet

Jeg vil ihvertfall fraråde tørrsjampoen fra Got2B... den gjør egentlig bare håret grått og seigt...

Skrevet

La vær å masser hodebunnen mye når du sjamponerer håret, for det blir fortere fett om du gjør det.

Vask håret IKKE ofte selv om du har fett hår og at det vises, gjør bare tilstanden værre...

Har ikke noen merker jeg selv liker siden jeg heller sliter med det motsatte problemet (tørr hodebunn) så det er vell bare å prøve seg frem etter hva forskjellige frisører anbefaler ;o

Tuppér røttene så blir det ikke like fort fett... Ha i hårspray sånn at det holder en stund :)

Men bedre å bruke penger på frisør produker enn å ikke få noe ut av butikk prod.

Skrevet

Volumshampo passer for fett hår :) Og variér ja :) Bruk generelt shampoer som er klare, ikke kremete.

Den med at det kommer av at man vasker håret for ofte er bare tøys. Det kommer helt an på hva slags hårtype man har. Jeg har prøvd tidligere å venne av håret å bli vasket ofte, og latt det gå lenge mellom hver vask - ja, jeg ventet lenge nok.

Mye bedre å vaske håret når det trengs. Jeg begynner å klø i hodebunnen hvis jeg går for lenge, og tørrshampo synes jeg er noe herk.

Hvorfor i all verden skal man gå rundt med fett hår, når man kan vaske det og være fin?

Min observasjon er også at alle de som skryter av at de har vennet av håret med å vaske det ofte, ikke akkurat har pent og fettfritt hår...

• Liker 2
Gjest NozMonster
Skrevet

Volumshampo passer for fett hår :) Og variér ja :) Bruk generelt shampoer som er klare, ikke kremete.

Den med at det kommer av at man vasker håret for ofte er bare tøys. Det kommer helt an på hva slags hårtype man har. Jeg har prøvd tidligere å venne av håret å bli vasket ofte, og latt det gå lenge mellom hver vask - ja, jeg ventet lenge nok.

Mye bedre å vaske håret når det trengs. Jeg begynner å klø i hodebunnen hvis jeg går for lenge, og tørrshampo synes jeg er noe herk.

Hvorfor i all verden skal man gå rundt med fett hår, når man kan vaske det og være fin?

Min observasjon er også at alle de som skryter av at de har vennet av håret med å vaske det ofte, ikke akkurat har pent og fettfritt hår...

jeg blir veldig nyskjerrig på hvor du har denne informasjonen fra?

du er ikke frisør tydeligvis?

..bare lurer på om du har har hørt om talgproduksjon? og hvordan den fungerer?

• Liker 1
Skrevet

jeg blir veldig nyskjerrig på hvor du har denne informasjonen fra?

du er ikke frisør tydeligvis?

..bare lurer på om du har har hørt om talgproduksjon? og hvordan den fungerer?

Erfaring....

Alle som sverger til vaske-håret-sjeldent-for-å-forebygge-fett-hår metoden, tror at alle vi som ikke sverger til den, har gjort noe feil. Jeg har fulgt oppskriften fra punkt til prikke, og det fungerer ikke - for meg.

Du kan si hva du vil, men det forandrer ikke at jeg vet best hvordan mitt hår/ min hodebunn fungerer, over langt og kort tid.

Jeg trenger ikke å være frisør for å vite det.

Du er heller ikke frisør tydeligvis...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også tendens til det samme, og også for meg funker det der med å ikke vaske dårlig.. Jeg klør så jeg blir helt tussete. Annenhver dag, men jeg gnir minst mulig i hodebunnen og satser på "luftig" sveis :fnise:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

hvor ofte vasker du håret ditt ts?

Jeg vasker det som oftest annen hver dag, men noen ganger venter jeg lenger (om jeg kun skal være hjemme). Men da ser håret mitt helt forferdelig ut på dag to. Vet ikke helt hvor lenge det egentlig er lurt å vente med å vaske det.

Takk til alle som har svart, skal prøve volumshampo.

TS :)

Skrevet

Må bare spør, hvor er det så tydeligvis hen? :popcorn:

Gjest badeand1
Skrevet

Erfaring....

Alle som sverger til vaske-håret-sjeldent-for-å-forebygge-fett-hår metoden, tror at alle vi som ikke sverger til den, har gjort noe feil. Jeg har fulgt oppskriften fra punkt til prikke, og det fungerer ikke - for meg.

Du kan si hva du vil, men det forandrer ikke at jeg vet best hvordan mitt hår/ min hodebunn fungerer, over langt og kort tid.

Jeg trenger ikke å være frisør for å vite det.

Funker ikke for meg heller.

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Volumeshampoen fra redken funker sikkert perfekt på fett hår da den virkelig gir håret en ordentlig ren følelse og gjør at jeg slipper å vaske det like ofte.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker syoss og synes den hjelper selv om den ikke er spesielt laget for fett hår. Men sliter med det samme og den funker på meg :)

Huff, syoss gjorde håret mitt fortere fett og ikke særlig pent. Kastet flaska etter noen få gangers bruk.

Merkelig nok funker Fructis (som jo er skikkelig billig-skvip fra dagligvaren) veldig bra på mitt hår. Det føles lett, luftig og blir ikke så fort fett. I tillegg har jeg mer glansfullt hår nå mens jeg bruker Fructis.

Ellers opplever jeg at det lønner seg å bytte shampo jevnlig for å holde håret i tipp-topp stand.

Gjest NozMonster
Skrevet

takk, jeg tenkte det samme ;)

:5:

...jeg tror ikke jeg skal svare på den påstanden foresten :fnise:

Skrevet

Den totale mangelen på forståelse for individuelle forskjeller :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...