AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Jeg har jobbet som ringevikar for barnehager siden høst, via et vikarbyrå. Den første barnehagen jeg fikk oppdrag i, var i en småbarnsavdeling, og det var da første gang jeg jobbet med barn. På denne avdelingen var det ei lita jente, som jeg ble utrolig knyttet til. Hun var 2 år og veldig forsiktig, liten og menneskesky. Hun lekte aldri med de andre barna, og satt ofte bare for seg selv... De andre vokste brydde seg ikke så mye om henne, fordi hun gjorde ikke så mye ut av seg. Men jeg så at hun var så utrygg og liten, at jeg med en gang fikk skikkelig omsorgsfølelse over henne. Når hun gråt, var det omtrent ingen som hørte henne, for hun hadde så liten stemme. Fremmede mennesker var det skumleste som fantes. Men fra dag en, arbeidet jeg med å få henne trygg på meg, noe hun til slutt ble. Det endte med at hun strakk armene opp til meg idet jeg kom på jobb for dagen, ville alltid sitte på fanget mitt, lese i boken om "pusene", gråt når jeg forlot henne og ville ofte bare sitte inntil meg. Moren sa hun var så takknemlig for at datteren hadde fått en person i barnehagen hun var trygg på, at hun virket mindre redd og innestengt, og begynte i smått å søke kontakt med de andre barna. Men så trengte ikke barnehagen meg mer, og jeg fikk aldri oppdrag i denne barnehagen igjen, og moren til denne jenta gikk faktisk å klagde til ledelsen, for hun synes det var kjempetrist at jeg skulle "slutte". Og jeg savner denne jenta sånn! Har aldri fått samme forhold til noen av de andre barna jeg har jobbet med, har så klart blitt glad i dem, men ble helt forferdelig glad i denne jenta. Tenker på henne ofte, lurer på hvordan hun har det, om hun har vokst nevneverdig, om hun har lært andre ord enn "jaa" og "puse". Hun var så liten, helt yndig ansikt, så alltid litt forvirret og redd ut, men hadde verdens nydeligste smil når hun var trygg og fornøyd. Trodde aldri jeg skulle bli så knyttet til noen andre sitt barn 2
Kine28 Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Kanskje du kan tilby deg å være barnevakt for henne av og til? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå