Hanne20 Skrevet 12. april 2012 #1 Del Skrevet 12. april 2012 Har lyst til å prøve å lage syltetøy. Men nå er det ikke jordbær sesong. Går det ann å bruke fryste jordbær man får i butikken? Er helt grønn på dette, så tips tas i mot med takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 12. april 2012 #2 Del Skrevet 12. april 2012 (endret) Ikke noe problem. Jeg pleier å fryse jordbær i sesongen jeg, for å lage syltetøy senere. Da har jeg bare de frosne bærene i en kjele, setter på lokk og lar det stå på svaaaak varme så det tiner uten å svi seg. Rører litt innimellom og tar gjerne en kniv og skjærer litt i halvtinte bær, så blir fruktbitene litt mindre. Når alt er tint/varmt kan du ha i sukker og evt sånt pulver. Endret 12. april 2012 av Kvist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne20 Skrevet 12. april 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 12. april 2012 Ok. Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 12. april 2012 #4 Del Skrevet 12. april 2012 Jeg bruker frosne bær og rører ferskt ved behov! stavmikser og sukker, that's it! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå