Gjest SnowLeopard Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Skal kjøpe en enkel sele til hunden til mine foreldre, og på nettsiden står det oppgitt "hals" og "bryst". Halsen er jo greit, der tok jeg utgangspunkt i halsbåndet, men hvordan måler jeg bryst? Jeg lurer på å kjøpe denne selen da hunden har endel utstyr fra EzyDog fra før, som vi er fornøyde med. Skal kun brukes til rusleturer, ikke noe trekkturer eller noe.
Leo Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 Du måler der hvor brystet er mest omfangsrikt og det er som regel rett bak forbeina. Vær dessuten klar over at denne selen har kort bryststolpe uten justeringsmuligheter og vil gnage bak albuen hvis hunden har noe særlig forbryst.
Gjest SnowLeopard Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Det tenkte jeg ikke på. Tips til enkle seler? Gjerne i rødt. Takk for info.
Gjest Bobler Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 (endret) Jeg er veldig fornøyd med hurtta sine produkter, de har en polstret brystsele i alle farger, også da rød Endret 12. april 2012 av Bobler
Gjest Bobler Skrevet 12. april 2012 #6 Skrevet 12. april 2012 De har den i mange dyrebutikker. Men på nettet er den f.eks her: http://www.hapoo.no/produkt/hundeutstyr/hundeseler/stoffseler/hurtta-sele
Leo Skrevet 12. april 2012 #7 Skrevet 12. april 2012 Vet om veldig mange som ikke er fornøyd med brystsele fordi den blir liggende for langt ned på brystet og hemmer bevegelsene i frambeina. Hurtta har også en Y-sele, men i likhet med Ezydog-selen har den en tendens til å gnage bak albuen på mange hunder. Så sørg i hvert fall for å prøve før du kjøper! Jeg har en hund det er vanskelig å kjøpe sele til og i tillegg synes jeg det er tuklete og slitsomt å prøve i dyrebutikken, så det jeg gjorde var å deponere på fem seler i en dyrebutikk som jeg prøvde hjemme. Det jeg endte opp med da var en såkalt kombisele som finnes fra flere forskjellige leverandører i rødt, grønt og blått. (Men styr i så fall unna de med fleecefôr. Det ser så mykt og deilig ut, men trekker til seg fuktighet og skitt som en magnet om sommeren og snø som smelter av hundens kroppsvarme om vinteren).
Gjest SnowLeopard Skrevet 13. april 2012 #8 Skrevet 13. april 2012 Takk for svar. Jeg tok den "enkle" veien, og lånte med meg div. seler fra forskjellige butikker. Vi endte opp med en Y-sele, riktignok med litt fôr i, men den satt best.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå