Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere dusjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

*Hvor ofte vasker dere dusjen deres?

*Hvilken type såpe bruker dere, og hvilket "verktøy"?

*Hvordan dusj har dere?

:)

Skrevet

Har et dusjhjørne (altså ikke kabinett) med fliser.

Vasker den sånn ca 1 gang i uka, bruker spray egnet for baderom/dusj

Skrevet

*Hvor ofte vasker dere dusjen deres?

*Hvilken type såpe bruker dere, og hvilket "verktøy"?

*Hvordan dusj har dere?

Dusjhjørne med fliser, bruker jif, vasker 1 gang i uka.

Skrevet

Kombi dusj/badekar, et ordentlig møkkakabinett på alle måter. Burde vasket en gang i uka, for det blir innmari fort møkkete, men det blir nok rimelig mye sjeldnere enn det....

Skrevet

Er bare litt uvant å måtte ta dusjevasken selv siden mamma elsket å vaske bad, så da ble det en sjelden jobb for meg.

Men bruker dere, klut, skrubbebørste eller hva? Føler at jeg aldri blir kvitt møkka når jeg står der med klut, men veit ikke heelt hvor effektivt en sånn skrubbe blir på glassdører?

Skrevet

Vi har kabinett, vasker det når jeg kommer på at det trenger en vask, ca. 1 gang i uka. Bruker Jif baderom og skrubbesvamp.

Skrevet

Dusjkabinettet som brukes daglig, flislagt hjørne med glassbyggesten og glassdør.

Vasker en gang i uka. Baderomsspray som sprayes jevnt over og får stå i 5-10 minutter. Vasker med klut. Deretter dynker jeg eddik på kluten og vasker over glasset, og drar over med nal til slutt.

Annen- tredjehver uke: Sprayer cilit bank smuss/mugg (eller noe slikt) på de stedene som er mest utsatt for missfarginger. Lar det stå i 20 minutter, skyller vekk. Vasker da også utsiden med vindusspray.

Vasker man jevnlig holder det fint med klut. Men om smusset for sette seg må man frem med skrubb. Men ikke bruk skrubb på glassdør, det vil bli små riper, som etterhvert vil gjørde døra lettere skitten og matt.

Skrevet

Er bare litt uvant å måtte ta dusjevasken selv siden mamma elsket å vaske bad, så da ble det en sjelden jobb for meg.

Men bruker dere, klut, skrubbebørste eller hva? Føler at jeg aldri blir kvitt møkka når jeg står der med klut, men veit ikke heelt hvor effektivt en sånn skrubbe blir på glassdører?

http://www.jifrent.no/produkter/jif-baderomskrubb/

Funker som bare det på glassdører. Og fugene mellom flisene. Og armaturer.

Skrevet

Okey, takk alle sammen :)

Skrevet

Jeg vasker dusjen når man ser at det trengs :ler:

Men jeg syns det er vanskelig å få bra resultat.. :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

nå har jeg ikke no dører igjen på dusjkabinettet mitt, da det eksploderte i hendam mine sist jeg vaska inni der. men jeg pleier å ta det hver uke/annahver uke. alt ettersom om samboeren er hjemme eller ikke.

jeg bruker skrubb, salmiakkvann og spray for bad.

Skrevet

Jeg har dusjkabinett og vasker ca en gang i uka med ajaxbaderom og bruker en gammel oppvaskbørste om det trenger skuring:p tar det i samme sleng som jeg skal dusje for da kan jeg stå inni dusjen. Skyller så bare av. Bruker klor noen ganger også siden dusjen vår er over 20 år gammel og blir fort misfarget:/

Skrevet

Ca en gang i uken :) Men vi dusjer rett på gulvet, så jeg føler jeg må det for å holde det rent.

Skrevet

Jeg har dusj/badekar i ett. Prøver å vaske en gang i uken, men det har lett for å skli ut ... :sjenert:

Bruker Jif baderom-spray og en gammel oppvaskkost. Fukter først med varmt vann, sprayer på Jif, skrubber godt med kosten, og skyller til slutt.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet (endret)

Vasker omtrent aldri dusjen, bare sånn en-to ganger i året. Vasker heller gulvet med Jiif skuremiddel og oppvaskbørste sånn at det ikke blir så glatt av så mye sepe og balsam som har samlet seg opp. Har skyvedørsduzj som er integrert.

edit: kan flisgulv ta skade av det?

Endret av Valiumsjunkie
Annonse
Skrevet

Vasker alt for sjeldent... :gjeiper:

Men når jeg gjør det bruker jeg enjo kluter. Fantastiske produkter!! Bruker ikke såpe i det hele tatt, og kaldt vann. Skinnende rent, og går lett som bare det!

Gjest Vettel
Skrevet

Ca. en gang i uken er målet *host*. Bruker Cilit Bang. Fukter med vann, sprayer på Cilit, bruker god gammeldags skrubbørste, så spyler jeg av.

Vi har dusjhjørne, med fliser på tre kanter, og vanlig (eldre) dusjdør.

Dessverre er det endel muggflekker som ikke går bort, vi sparer til nytt bad - det er hvertfall 20 år gammelt.

Vi har forsøkt UV-lys, klor, dampvask, pluss vanlig skrubb og vask, samt satt inn ny vifte med automatisk utlufter.

AnonymBruker
Skrevet

Har dusjkabinett. Renser først sluket hvis det trengs. Spyler alle veggene med vann, sprayer på Jif baderom. Lar det stå og virke ca. 10 minutter, så gnir jeg med klut og skyller. Etterpå sprayer jeg gulvet, venter, gnir og skyller. Til slutt heller jeg litt klorin i sluket, venter 10-15 minutter og skyller godt.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Kun når jeg skal flytte videre.

Skrevet

Jeg dusjer veggene med varmt vann, sprayer på kalkløsende middel. Lar det stå 5-6 min. Bruker svamp med sånn "ståøullside" og skrubber. Skyller av med varmt vann. Skyller av med kaldt vann. Bruker å skylle av med varmt vann tilslutt.

Skyller alltid av dusjen med kaldt vann etter at eg har dusjet, det gjør at kalken ikke fester seg så godt og veggene holder seg lenger rene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...