AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Jeg studerer 1. året pedagogikk og har tenkt til å ta bachelorgraden, og muligens gå videre med master i rådgivning. Det er mye snakk om at nyutdannede har vanskeligheter med å få seg jobb fordi de ikke har relevant arbeidserfaring. Derfor lurer jeg på om det er mulig for meg å få en jobb innen det jeg studerer som kan gi meg relevant arbeidserfaring, slik at jeg blir mer aktuell når jeg skal ut og søke jobb etter endt utdanning. En slags ekstrahjelp/vikar o.l.?? Jeg vet man kan jobbe i barnehager og skoler osv, men det er ikke det jeg er ute etter.. Noe litt mer "kommune" relatert :-p Er det i det hele tatt mulig?? Takker for alle svar :-)
Gjest NotSo Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Hvis du hører med rådgiver på skolen, er det mulig han/hun kan hjelpe deg med å finne nettstedet etc hvor du kan lete. Noen venner av meg har brukt denne: http://www.academicwork.no/ og fikk jobb innen det de studerer. Vet ikke hvordan studiet ditt er satt opp, men en bør iallefall være "ferdig" med en del før en søker tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 Jeg holder på med masteren i ped. Jobber ved siden av studiene i psykiatrien. Har terapeutstilling så kompetansen min blir regnet som relevant kompetanse. Men om denne arbeidserfaringen er relevant kommer jo litt an på hvilke type jobb jeg søker senere. Det er hvertfall noe litt annet enn skole/barnehage :-) Du kan jo slenge inn en åpen søknad hos potensielle arbeidsgivere, også der du tenker at du vil jobbe når du er ferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå