Kruttugla Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Jeg skal dit i dag for å sjekke halsen min, pluss noe annet. Min mor vil at jeg skal ta med gutten min, som er forkjølt (slimhoste, snørr, litt hes, urolig nattesøvn). Burde jeg ta han med? Jeg er usikker, da jeg har behov for å selv få en sjekk for mine problemer. Det vil bli vanskelig med holding, etc. Burde han få en legesjekk i det hele tatt? Vi er ikke der vi bor, men på ferie på min hjemplass (jeg har fortsatt fastlege her, fordi jeg er bare treig å bytte).
kaprifolen Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 Så lenge gutten bare er vanlig forkjølt, trenger de sjeldent legetilsyn. Hvor lenge har han hatt feber?
Honesty Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Du kan ikke forvente at legen har tid til å sjekke både deg og gutten, så da må du helst bestille ny time til den av dere det haster minst med.
*Frida* Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 Ein baby på 6 mdr treng ikkje legetilsyn for forkjølelse, med mindre det er snakk om høg feber, feber over fleire dagar, eller mistanke om halsbetennelse/øyrebetennelse og sånn.
Kruttugla Skrevet 12. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 12. april 2012 (endret) Han har ikke feber, bare ei hysterisk bestemor. Som også kan gjøre meg litt usikker Men han hoster mye og er litt hes. Hva er symptomene på halsebetennelse hos babyer? Nei, jeg forventer absolutt ikke at det vil være tid til oss begge... Har som sagt to ting jeg skal sjekke, og da må jo noe utgå om jeg skal ta med gutten. Endret 12. april 2012 av Kruttugla
*Frida* Skrevet 12. april 2012 #6 Skrevet 12. april 2012 Han har ikke feber, bare ei hysterisk bestemor. Som også kan gjøre meg litt usikker Men han hoster mye og er litt hes. Hva er symptomene på halsebetennelse hos babyer? Nei, jeg forventer absolutt ikke at det vil være tid til oss begge... Om han har betennelse ville han hatt feber, og generelt vore urolig pga vondt. (Betennelse er vondt!) Eg ville sjekka tempen på guten, og sagt til bestemor at me ser an formen til i måro. Om han er verre i måro ringer du legen og får akuttime. Ps: eg er ingen lege, men har litt erfaring :gjeiper: Mi yngste har vore forkjøla fleire gonger i vinter, fleire gonger med feber. Har hatt kontakt med helsepersonell ved feber, første gong var ho kun 2 mdr.
AnAngel Skrevet 12. april 2012 #7 Skrevet 12. april 2012 Ville heller hørt med legen når jeg var der selv(uten å ta med babyen) om han har tid etter din undersøkelse. Om han synes gutten trenger legetilsyn, da kan du bestille time til ham?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå