Gå til innhold

Utdanning innen PR, maneging og/eller prosjektledelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå begynner virkelig tiden før søknadsfrist og tikke fra meg og stresset tar litt overhånd... Det kaoset det allerede er å finne frem til rett utdanning virker nå helt uovervinnelig. Tenkte kanskje det er noen her som har innspill. Håper det!!

Jeg kom inn på idéen etter å "tilfeldig" ha ramlet over prosjektledelse kultur på NISS. Så; jeg tror jeg vil PR, prosjektledelse og/eller maneging. Veldig interessert i musikk, teater/drama og dans. Festivaler, konserter, oppsetninger og talenter er alltid gøy og spennende. Å få ting up and running og å kunne være stolt av det man oppnår. Fornøyde utøvere og publikum. Men så kommer spørsmålet; HVOOOOOOOR!?! Er det noen som har noen forslag/erfaringer. NISS er veldig dyrt og bare toårig...

PS. Hvis dere har noen forslag, men fristen har gått ut (f. eks kaospilotene) så er det bare å slenge med det også. Kanskje jeg søker neste år :)

Endret av AaaaK
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er maneging?

Skrevet

Jeg er prosjektleder, og det er en veldig koordinerende jobb - men samtidig veldig givende. Jeg er innenfor tekniske fag. Det er stadig prosjektlederstillingsannonser innenfor ulike fagfelt ute, og det er forholdsvis anvendelig.

Managing er vel styring, er det ikke? Så ikke riktig ledelse. Det er mye styring innenfor prosjekt også. Litt usikker på hva som ligger i fagfeltet "managing".

PR er jo spennende, men kanskje litt vanskeligere å finne en god utdannelse med bred anvendelse, og kanskje litt vanskelig med jobb?

Hvor har jeg ikke anelse om da jeg har en teknisk fagutdanning med prosjektledelse som videreutdanning.

Gjest alille
Skrevet

Jeg tror en bachelor i kulturprosjektledelse vil være bedre enn utdannelsen fra NISS. Men her må du levere inn essay i tillegg, så skal du søke der må du sette i gang NÅ!

Husk at å jobbe innen kultur krever mer enn utdanning - det krever masse erfaring! Så sørg for å opparbeide deg erfaring mens du studerer, vær med på å arrangere festivaler og alt som er mulig, som engasjert student er det ikke vanskelig å finne mye man kan bidra til. :)

Økonomi kan også være en ide, mange festivaler går på ræva pga elendig økonomistyring. Med rett engasjement ved siden av økonomistudier kan det også føre frem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil anbefale deg bachelor i kulturprosjektledelse ved HIL. Studere selv på HIL (et annet studie), og kjenner mange som studere KPL. De trives godt! Mye praktisk som gir deg erfaring, og man får knyttet kontakter.

Gjest IngvildSF
Skrevet

Tror kulturprosjektledelse ved HiL er det beste du kan ta. Eventuelt gå på danvik fhs først, så praksisåret, og så begynne på HiL. Det finnes en bachelor i music management på Rena. Kan være verdt en titt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...