Eske Skrevet 12. april 2012 #1 Del Skrevet 12. april 2012 Jada, jada, sært emne, men jeg har lurt litt på dette.. Jeg er vanvittig forkjøla for tida og snyter meg (meg vanlig dopapir) følgelig svært ofte. Hva er minst belastende på miljøet; å kaste dopapiret i søpla eller i do? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #2 Del Skrevet 12. april 2012 Jada, jada, sært emne, men jeg har lurt litt på dette.. Jeg er vanvittig forkjøla for tida og snyter meg (meg vanlig dopapir) følgelig svært ofte. Hva er minst belastende på miljøet; å kaste dopapiret i søpla eller i do? Jeg kaster det i restavfallet. Det brennes jo, og blir om til energi. Jeg kan ikke forestille meg at det gjøres noe fornuftig ut av det ved at det går i do... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 12. april 2012 #3 Del Skrevet 12. april 2012 Jeg kaster det i bosset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eske Skrevet 12. april 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 12. april 2012 Da fortsetter jeg med det! :-) (Og nei, det er jo ingenting som tilsier at det skulle komme noe godt ut av å kaste det i do, men jeg ville bare sjekke!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #5 Del Skrevet 12. april 2012 I bosset?? Det er da ikke særlig hygienisk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #6 Del Skrevet 12. april 2012 La oss si det var papir med mens-blod. Hva er da mest hygienisk? Do eller boss? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 12. april 2012 #7 Del Skrevet 12. april 2012 I bosset?? Det er da ikke særlig hygienisk? Hvor kaster du tamponger/bind? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #8 Del Skrevet 12. april 2012 Hvor kaster du tamponger/bind? I ovnen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 12. april 2012 #9 Del Skrevet 12. april 2012 Jeg kaster det i do eller i matavfallet! Hos oss er det slik at tørkerull og annet papir som er lettnedbrytelig, f.eks kaffefilter, kan kastes sammen med matavfallet. Derfor tenker jeg at også dopapir eller kleenex inngår i den avfallsfraksjonen. Miljøulempen ved å kaste papiret i doen er at man bruker uforholdsmessig mye rent drikkevann dersom man trekker ned for hvert tørk man putter dit. Noen papirer i ny og ne, uten at man trekker ned før man bruker doen til det man vanligvis bruker den til, vil ikke gi uforholdsmessige miljøulemper. Bare pass på at du ikke kaster så mye papir i doen før nedtrekking at du risikerer å tette den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 12. april 2012 #10 Del Skrevet 12. april 2012 I ovnen! Seriøst? Her i huset tar vi det i frityrkokern! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #11 Del Skrevet 12. april 2012 Seriøst? Her i huset tar vi det i frityrkokern! Hvorfor svare så tullete? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eske Skrevet 12. april 2012 Forfatter #12 Del Skrevet 12. april 2012 Er det så vanvittig uhygienisk da....? Det er ikke akkurat sånn at jeg smører det på vegger og bord før jeg kaster det i søpla, og tømmingen tar jeg meg av selv. (Og jeg kaster selvsagt tamponger og bind i søpla, og klarer derfor ikke engang tenke på snytepapir som uhygienisk.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 12. april 2012 #13 Del Skrevet 12. april 2012 Hvorfor svare så tullete? Fordi den personen jeg quota svarte tullete før meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 12. april 2012 #14 Del Skrevet 12. april 2012 Fordi den personen jeg quota svarte tullete før meg. Hva er tullete med å kaste snytepapiret i ovnen? Da brenner jo papiret opp! Tror du har misforstått den du siterte - hun skrev ikke komfyren eller stekeovnen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 12. april 2012 #15 Del Skrevet 12. april 2012 Hva er tullete med å kaste snytepapiret i ovnen? Da brenner jo papiret opp! Tror du har misforstått den du siterte - hun skrev ikke komfyren eller stekeovnen. SANT DET! Herregud..... trodde personen mente steikovnen.. Hjernen er alene... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 12. april 2012 #16 Del Skrevet 12. april 2012 Hva er tullete med å kaste snytepapiret i ovnen? Da brenner jo papiret opp! Tror du har misforstått den du siterte - hun skrev ikke komfyren eller stekeovnen. Altså, har en nabo som kaster bind og ob i ovnen og jeg kan love det lukter aldeles forferdelig i hele gata når de fyrer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2012 #17 Del Skrevet 14. april 2012 Ikke kast klenex i do! Det gikk nemlig IKKE bra idag, og den opplevelsen unner jeg ikke så mange andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2012 #18 Del Skrevet 14. april 2012 La oss si det var papir med mens-blod. Hva er da mest hygienisk? Do eller boss? Mensblod smitter ikke andre i huset med forkjølelse. Snytepapir som kastes i bosset, derimot... Derfor er det mer hygienisk å kaste papiret i toalettet, før man vasker seg rundt nesen og på hendene. Miljømessig tror jeg nok ikke papir i restavfallet er noen høydare. Snytepapir kan heller ikke resirkuleres. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2012 #19 Del Skrevet 14. april 2012 Mensblod smitter ikke andre i huset med forkjølelse. Snytepapir som kastes i bosset, derimot... Derfor er det mer hygienisk å kaste papiret i toalettet, før man vasker seg rundt nesen og på hendene. Miljømessig tror jeg nok ikke papir i restavfallet er noen høydare. Snytepapir kan heller ikke resirkuleres. Klenex brytes ikke ned så det skal ikke i do. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2012 #20 Del Skrevet 14. april 2012 Om jeg står på do og snyter meg med dopapir så kaster jeg det i do. Om jeg snyter meg med kjøkkenpapir eller kleenex så kaster jeg det i søpla. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå