Gå til innhold

Operere sammen "ustrukkede" hull i øra

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann!

Har hatt utstrukkede hull i øra (øreflippene) i en del år nå, og lurer på om noen har erfaringer med å operere de sammen igjen?

Det er ikke livsviktig akkurat nå, men det er greit å vite litt hva mulighetene er for fremtiden.

Nå er de strukket ut til ca. 16 mm, men de er nesten som 18. Litt av problemet er at de alltid har strukket seg ut selv fra jeg startet, så når jeg har satt i neste størrelse har de bare blitt enda en størrelse større. Så jeg har nesten ikke trengt å strekke de ut, de har bare gjort det av seg selv. Opplever veldig ofte at de bare detter ut, og det begynner å bli ganske irriterende. Når jeg setter i noen som er stramme og sitter godt, så vider de seg bare mer ut. Planen var å stoppe på 8 mm, og nå har jeg nesten 18..

Det jeg lurer mest på er hvor man får gjort dette her og selvfølgelig hva noe sånt koster. Må man gjennom fastlege og videre til hudlege, eller må man til en privat klinikk av noe slag?

Setter kjempestor pris på litt ordentlige tilbakemeldinger. Idiotkommentarer som "æsj så ekkelt så dum du er og nå kan du angre" kan dere la ligge. Jeg angrer ikke. De har bare blitt jævlig upraktiske. Jeg jobber som helsepersonell og da er det ikke så kult å miste pluggene i huet på en pasient eller gå rundt med et svært hull i øret resten av dagen fordi man ikke finner igjen pluggen

Videoannonse
Annonse
Gjest Hannee
Skrevet

Jeg har dessverre ikke noe råd til deg. Men jobber du som helsepersonell så skal du ikke bruke noe slag for smykker eller negllakk.

Skrevet

Heisann!

Har hatt utstrukkede hull i øra (øreflippene) i en del år nå, og lurer på om noen har erfaringer med å operere de sammen igjen?

Det er ikke livsviktig akkurat nå, men det er greit å vite litt hva mulighetene er for fremtiden.

Nå er de strukket ut til ca. 16 mm, men de er nesten som 18. Litt av problemet er at de alltid har strukket seg ut selv fra jeg startet, så når jeg har satt i neste størrelse har de bare blitt enda en størrelse større. Så jeg har nesten ikke trengt å strekke de ut, de har bare gjort det av seg selv. Opplever veldig ofte at de bare detter ut, og det begynner å bli ganske irriterende. Når jeg setter i noen som er stramme og sitter godt, så vider de seg bare mer ut. Planen var å stoppe på 8 mm, og nå har jeg nesten 18..

Det jeg lurer mest på er hvor man får gjort dette her og selvfølgelig hva noe sånt koster. Må man gjennom fastlege og videre til hudlege, eller må man til en privat klinikk av noe slag?

Setter kjempestor pris på litt ordentlige tilbakemeldinger. Idiotkommentarer som "æsj så ekkelt så dum du er og nå kan du angre" kan dere la ligge. Jeg angrer ikke. De har bare blitt jævlig upraktiske. Jeg jobber som helsepersonell og da er det ikke så kult å miste pluggene i huet på en pasient eller gå rundt med et svært hull i øret resten av dagen fordi man ikke finner igjen pluggen

Hei, mener du at hullene i ørene har viet seg ut? Jeg revna øret en gang pga tunge øredobber og fikk dem sydd igjen..Fikk rekvisisjon hos fatlegen og fikset det på en ørenesehaks klinikk..

Skrevet

Best å ringe lege og høre... Kom forresten over dette: Min lenke

Skrevet

Jeg hadde selv 16mm i ørene i et par år, og fjernet dem for et år siden. Nå har de trukket seg ganske godt sammen, og ser nesten normale ut (litt større enn vanlige hull i ørene er de, men du kan ikke se igjennom dem. De er bare "dypere" på en måte). Hvis du er heldig skjer det samme med deg og du slipper å operere:) Øreflippene dine er tydeligvis naturlig elastiske, du får bare håpe de er elastiske "andre veien" også! Mine ser ihvertfall mye bedre ut nå enn de ville blitt med arr etter sying, tror jeg.

Enn så lenge kan du jo prøve silikontunneller med en sånn form, så de ikke faller ut!

Skrevet

Jeg merket også at om jeg bruker tre eller kirurgisk stål, så ble hullet litt større etterhvert..løsningen for min del ble de av silikon, som er myke og bøyelige.

Jeg ville nok prøvd å bare ta ut det du har i øra, og se om de trekker seg sammen av seg selv. Jeg merker personlig forskjell etter bare 10timer uten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...