AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Jeg kjøpte en Samsung Galaxy S2 i februar og var positivt overrasket over batterikapasiteten. Jeg hørte "alle" si at telefonen måtte lades hver natt, men min telefon klarte seg helt fint med lading kun annenhver natt. Jeg bruker ikke telefonen ekstremt mye, og bruken har nok heller minsket enn økt de to månedene jeg har hatt den. Nå holder plutselig ikke batteriet i et døgn engang. Jeg lader telefonen på natta og tar den av lading kl. 9-10 på formiddagen. Så piper batteriet etter mer strøm før kvelden er omme igjen. Og det til tross for at jeg knapt har brukt telefonen i løpet av dagen. Slik ble det plutselig for en ukes tid siden. Jeg har sjekka at alle programmer lukkes etter bruk sånn at de ikke bruker unødvendig strøm, og jeg har ikke lastet ned noen nye programmer de siste ukene. Noen som vet hva som skjer? Og hvis det er sånn at jeg må gå tilbake til selger med den (Elkjøp...), hva kan jeg forvente der? Kommer de til å fikse problemet, eller blir det avfeid som bagateller eller min egen feil eller "sånn er det bare"?
Wonders Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 jeg har samme greia. og gå inn på innstillinger, programmer, kjørende tjenester, å manuellt slå av alt du ikke vil ha kjørende hele tiden. Så her at min Android OS bruker 44% av batteriet!
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Legg ut strømkontroll-widgeten på skrivebordet og skru av WiFi, Bluetooth, GPS, Mobile Data, 3G, Data Sync og sett brightness til det laveste når ikke du har behov for disse tingene. Batteriet på min 2 år gamle HTC Hero varer lett en uke når jeg gjør det, og den skal i utgangspunktet ha dårligere batteritid enn S2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå