Overvektig Skrevet 11. april 2012 #1 Skrevet 11. april 2012 (endret) Vær vennlig og ikke siter bildene mine er dere snille! Vil ha mulighet til å slette dem. Det har seg slik at jeg er overvektig. Er 173 høy og veier 73 kg. Jeg veide 88 kilo tidligere, men har gått ned.. Hvordan vet jeg ikke, jeg bare gikk plutselig ned i vekt (kan være pga en medisin jeg gikk på for litt siden). Uansett så er jeg villig til å gjøre hva som helst for å få en flott kropp. Jeg er så lei av kroppen min, jeg står hver dag og gråter foran speilet på grunn av kroppen min. Jeg kan virkelig ikke fordra den.. Ønsker så inderlig å bli slank og flott. Jeg har dessverre ganske kraftig benbyggning, så hvor tynn jeg kan bli aner jeg ikke. Men jeg setter stor pris på svar.. Er veldig avhengig av godteri, og som dere sikkert ser har godteriet lagt seg godt på kroppen.. Hvor lang tid vil dere tro det tar å slanke en slik kropp? :/ Jeg vil ikke ha en direkte syltynn kropp, heller ikke sånn typisk muskuløs/trent.. Vil rett og slett bare se sunn og bra ut. Bilder borte. Nervene tok over! Endret 12. april 2012 av Overvektig
Stueloff Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 Du har ihvertfall godt utgangspunkt for timeglassfigur
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Åh, har jeg det? Har alltid drømt om å ha timeglass figur. Nå ble jeg litt glad.
Overvektig Skrevet 12. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 12. april 2012 Åh, har jeg det? Har alltid drømt om å ha timeglass figur. Nå ble jeg litt glad. Dette var meg, hehe.
Rumle Skrevet 12. april 2012 #5 Skrevet 12. april 2012 Jeg synes du har en flott kropp allerede jeg 2
Overvektig Skrevet 12. april 2012 Forfatter #6 Skrevet 12. april 2012 Jo takk, men det syns ikke jeg selv. Trives ikke, vil ha bort bilringen og det ekstra fettet! :/
Gjest Søgni Skrevet 12. april 2012 #7 Skrevet 12. april 2012 Jeg synes du har en flott kropp allerede jeg Det synes jeg også, og ut fra målene du oppgir er du også normalvektig, og ikke overvektig! Jeg tror ikke du skal gjøre "hva som helst" for å gå ned i vekt, men at du skal kontakte noen med kompetanse. Det er trist å høre at du gråter og er fortvila over kroppen din, som er flott (og ut fra BMI sunn) og jeg håper og tror du kan få hjelp, og at målet i alle tilfeller ikke bør være å bli tynnest mulig. Det finnes kostholdsråd du bør følge, dette kan du jo få hjelp til via fastlegen. 3
Noteknekk Skrevet 12. april 2012 #8 Skrevet 12. april 2012 Jeg forventet å se en mye større kropp når jeg nå klikket meg inn på bildene. Dette var jo ikke ille! Overvektig ville jeg absolutt ikke sagt at du var. Tror det er selvtilliten som trenger å jobbes mest med;) 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #9 Skrevet 12. april 2012 Du ser da slett ikke verst ut Du kan bli hvor flott som du ønsker, det hele kommer an på innsatsen og viljen din. Hvis du vil er jeg helt sikker på at du kan se råflott ut om tre måneder hvis du går inn for det Sett deg inn i hva BMR er (google), finn en BMR kalkulator og regn ut hvor mye energi/kalorier du trenger om dagen. De to første ukene kan du telle kalorier på absolutt ALT du får i deg (husk smør, olje,ketchup og lignende som man fort glemmer). Etter de to ukene vil du da ha en rimelig god oversikt over hvor mange kalorier div matvarer/retter inneholder,så da kan du ta en ca. utregning i hodet. Ligg på mellom 500-1000 kalorier i underskudd om dagen, da vil du gå ned fra 0,5.1 kilo i uka. Tren TUNG styrke for å stramme opp (ta div. baseøvelser) og kondisjonstrening for å forbrenne litt ekstra. Spise mye proteiner, sunt fett (fra f.eks. avocado, nøtter og fet fisk) og trege karbohydrater. Dette var veldig grovt fortalt (er stuptrøtt ), men du kan google litt og finne ut av det meste. Er dessuten mye god info å hente her inne på KG. Poenget er at du KAN hvis du VIL, og jeg mener helt ærlig at du kan bli skikkelig, skikkelig fin om tre måneder hvis du følger "oppskriften" over her. Har selv slanket meg 13,5 kilo på fire måneder nå med denne metoden og skal ned omtrent 13 til Det er en herlig følelse når man får det til og jeg blir mer og mer fornøyd med speilbildet mitt for hver dag. LYKKE TIL! 4
belle_ Skrevet 12. april 2012 #10 Skrevet 12. april 2012 Skal litt til å få bort de siste kiloene. Du bør ihvertfall begynne å trene litt om du ikke allerede gjør det. Prøv å tren minst 3 ganger i uken og beveg deg så mye som mulig. Du må nok droppe godisen i ukedagene, men du bør ha en dag i uken hvor du kan kose deg litt ekstra, ikke overdrive, men spise litt godt. Kutt ned på feit mat, få i deg grønnsaker og rene produkter. Du må være tålmodig, men du kan klare det!
Stueloff Skrevet 12. april 2012 #11 Skrevet 12. april 2012 Åh, har jeg det? Har alltid drømt om å ha timeglass figur. Nå ble jeg litt glad. Jepp! Du har høye hofter, som vil gjøre at midjen kommer godt fram
Gjest Tinkerbell87 Skrevet 12. april 2012 #12 Skrevet 12. april 2012 Jeg synes du har en flott kropp allerede, du er ikke overvektig! Men jeg kan jo anbefale deg å kjøpe en rockering, rock foran TV-en eller til musikk. Tror du vil bli mye flottere hvis du strammer opp magen. Håper jeg ikke får mye pepper nå, men TS spør jo om råd. De fleste vet hva de bør spise og ikke spise for å gå ned i vekt, spis sunt og fornuftig så vil du nok se endringer.
Gjest Søgni Skrevet 12. april 2012 #13 Skrevet 12. april 2012 (endret) Jeg synes du har en flott kropp allerede, du er ikke overvektig! Men jeg kan jo anbefale deg å kjøpe en rockering, rock foran TV-en eller til musikk. Tror du vil bli mye flottere hvis du strammer opp magen. Håper jeg ikke får mye pepper nå, men TS spør jo om råd. De fleste vet hva de bør spise og ikke spise for å gå ned i vekt, spis sunt og fornuftig så vil du nok se endringer. Ingen pepper fra meg, men jeg tror nok at jeg leser hovedinnlegget på en annen måte enn enkelte andre gjør. Fysisk aktivitet og sunt kosthold er jo anbefalt for alle, av helsemessige årsaker, så det ingenting galt i å anbefale sånt. Jeg synes bare ikke at hovedinnlegget legger opp til helsefremmende diskusjon da, for å si det sånn. TS skriver at hun gråter og er fortvila over kroppen sin, og er villig til å gjøre "hva som helst". Det er ikke meninga å male fanden på veggen og moralisere over alle råd som sikkert gis i beste mening, jeg har tatt feil før. Jeg får bare litt dårlige vibber her, og synes ikke TS har et realisitisk bilde av eget utseende og kropp. Men ta kontakt med lege, er mitt råd. Edit:leif Endret 12. april 2012 av Søgni
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #14 Skrevet 12. april 2012 Tuuusen hjertelig takk for svar alle sammen! Jeg har liksom bare lyst til å få så fin kropp som mulig. Og det at jeg har gode sjanser for å få en flott timeglassfigur er jeg veldig glad for. Jeg måler 100 cm rundt hoftene og puppene, mens jeg er bare ca. 75 cm rundt midjen.. Jeg burde kanskje ta kontakt med legen ja, men vil vente litt og se om jeg greier dette på egenhånd uten hjelp fra lege og lignende. Tror jeg starter med jogging og litt cardio(?) trening først for å se hvordan det går. Har en slik rockering som veier 1kg eller noe, kanskje jeg skal begynne å ta den i bruk?
Gjest Tinkerbell87 Skrevet 12. april 2012 #15 Skrevet 12. april 2012 Ingen pepper fra meg, men jeg tror nok at jeg leser hovedinnlegget på en annen måte enn enkelte andre gjør. Fysisk aktivitet og trening er jo anbefalt for alle, av helsemessige årsaker, så det ingenting galt i å anbefale sånt. Jeg synes bare ikke at hovedinnlegget legger opp til helsefremmende diskusjon da, for å si det sånn. TS skriver at hun gråter og er fortvila over kroppen sin, og er villig til å gjøre "hva som helst". Det er ikke meninga å male fanden på veggen og moralisere over alle råd som sikkert gis i beste mening, jeg har tatt feil før. Jeg får bare litt dårlige vibber her, og synes ikke TS har et realisitisk bilde av eget utseende og kropp. Men ta kontakt med lege, er mitt råd. Jeg er helt enig med deg, om det er sånn at hun gråter og er fortvilet over kroppen så burde hun jo oppsøke hjelp. Men jeg vet med meg selv at jeg også blir veldig fortvilet og lei meg om jeg ikke trener og ikke spiser sunn mat. Jeg kan godt unne meg noe godt, men spiser jeg feil mat i noen dager så får jeg en ekkel følelse. Mat og trening påvirker veldig mitt humør, trening er noe som påvirker de fleste sitt humør. Men som sagt TS har en flott kropp. 1
Overvektig Skrevet 12. april 2012 Forfatter #16 Skrevet 12. april 2012 Tok selvfølgelig på anonymbruker igjen.. Dårlig vane.
Gjest Tinkerbell87 Skrevet 12. april 2012 #17 Skrevet 12. april 2012 Tuuusen hjertelig takk for svar alle sammen! Jeg har liksom bare lyst til å få så fin kropp som mulig. Og det at jeg har gode sjanser for å få en flott timeglassfigur er jeg veldig glad for. Jeg måler 100 cm rundt hoftene og puppene, mens jeg er bare ca. 75 cm rundt midjen.. Jeg burde kanskje ta kontakt med legen ja, men vil vente litt og se om jeg greier dette på egenhånd uten hjelp fra lege og lignende. Tror jeg starter med jogging og litt cardio(?) trening først for å se hvordan det går. Har en slik rockering som veier 1kg eller noe, kanskje jeg skal begynne å ta den i bruk? Høres flott ut dette Rockering er noe som har funket bra hos meg, derfor jeg anbefalte deg det. Husk å trene litt styrke også, det er utrolig viktig når man trener mye cardio.
Gjest Tinkerbell87 Skrevet 12. april 2012 #18 Skrevet 12. april 2012 Tok selvfølgelig på anonymbruker igjen.. Dårlig vane. Hm.. du er ikke overvektig! Et flottere brukenavn hadde du nok klart å komme på
Overvektig Skrevet 12. april 2012 Forfatter #19 Skrevet 12. april 2012 Høres flott ut dette Rockering er noe som har funket bra hos meg, derfor jeg anbefalte deg det. Husk å trene litt styrke også, det er utrolig viktig når man trener mye cardio. Will remember! Noteres! Vurderer å starte en dagbok her på forumet også for å holde motivasjonen oppe. Er dritt lei av kroppen min, dritt lei av å gråte foran speilet hver eneste dag og syns det er på tide å gjøre noe nå... Så tror dette skal gå fint! Jeg har et veldig dårlig syn på meg selv, men jeg ser også at jeg kan bli bedre enn jeg er. Vil ha en kropp som man liksom kan beskrive med et "WOW".. Og håper så inderlig at det er mulig. Skal starte ifra i morgen av tenkte jeg. Åh dette blir gøy. :D
Overvektig Skrevet 12. april 2012 Forfatter #20 Skrevet 12. april 2012 Hm.. du er ikke overvektig! Et flottere brukenavn hadde du nok klart å komme på Hehe, var det eneste jeg kom på i skrivende stund...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå