Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. :)

Jeg har hatt hårolje i håret tidligere i dag, men tenkte jeg skulle få tatt etterveksten nå i kveld. Vil det være et problem, eller må jeg vaske håret "rent" for olje før jeg bleker?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker da ift om blekingen vil sette/trekke seg ordentlig inn, misfarging osv. :)

AnonymBruker
Skrevet

*Dytt* :)

Skrevet

Oljen har lagt seg som et "lag" rundt hårtottene dine, og kan i verste fall forhindre at blekemiddelet trenger ordentlig inn.

Vask heller håret nå, med kun sjampo, og blek det i morgen; dette for å bygge opp fettlaget i hodebunnen igjen slik at det ikke blir en sånn enorm påkjenning for skalpen din :jepp:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg vil ta det nå. :sur:

Men ja, jeg får vaske det da. :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Og takk for svar forresten! :)

Skrevet

Np! Surt å vente ja :troest:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg fant liksom ut at nå hadde jeg tid til det! :jepp: hehe. Men får bare ta det i morgen etter jobb eller noe, er jo ikke noe problem det heller. :)

Skrevet

Har du hatt hårolje helt oppi hodebunnen da? :S

AnonymBruker
Skrevet

nei, hadde ikke hårolje helt i hodebunn, men ganske langt. opp, og siden det var veldig lenge siden sist, så har etterveksten blitt ganske lang. :)

AnonymBruker
Skrevet

Har du hatt hårolje helt oppi hodebunnen da? :S

Det er uansett ikke alle som sliter med fett hår. Jeg er plaget med tørr og kløende hodebunn og det hender jeg bruker oljen i hodebunn også.

Skrevet (endret)

Blek i vei. Jeg påfører alltid oljer før jeg bleker. Peroksiden og blekepulveret er så sterkt at det går igjennom oljen uansett. Det som er bra med å bruke olje under bleking, er at blekingen åpner hårstråene - og om man har olje i, så vil oljen trenge inn sammen med blekemiddelet og børe at håret ikke blir like tørt og slitt.

Spesielt arganolje og kokosolje er veldig bra å bruke, det er de jeg bruker. Mandelolje er fint å bruke når man skyller ut blekingen, bruker å blande mandelolje i en mild shampoo og tilsette vann og gnu inn i håret før jeg skyller lenge for å få ut all bleking.

Man skal aldri bleke nyvasket hår!!! Gå helst 3+ dager med uvasket hår før du bleker håret. Oljen fra hodebunnen vil også hjelpe til med å beskytte hud og hår under blekeprosessen.

Endret av Lurifaksen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...