AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #1 Skrevet 11. april 2012 Hei. Jeg har hatt hårolje i håret tidligere i dag, men tenkte jeg skulle få tatt etterveksten nå i kveld. Vil det være et problem, eller må jeg vaske håret "rent" for olje før jeg bleker?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #2 Skrevet 11. april 2012 Tenker da ift om blekingen vil sette/trekke seg ordentlig inn, misfarging osv.
encore Skrevet 11. april 2012 #4 Skrevet 11. april 2012 Oljen har lagt seg som et "lag" rundt hårtottene dine, og kan i verste fall forhindre at blekemiddelet trenger ordentlig inn. Vask heller håret nå, med kun sjampo, og blek det i morgen; dette for å bygge opp fettlaget i hodebunnen igjen slik at det ikke blir en sånn enorm påkjenning for skalpen din 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #5 Skrevet 11. april 2012 Men jeg vil ta det nå. Men ja, jeg får vaske det da. :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #8 Skrevet 11. april 2012 Ja, jeg fant liksom ut at nå hadde jeg tid til det! hehe. Men får bare ta det i morgen etter jobb eller noe, er jo ikke noe problem det heller.
-Turtle Skrevet 12. april 2012 #9 Skrevet 12. april 2012 Har du hatt hårolje helt oppi hodebunnen da? :S
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #10 Skrevet 12. april 2012 nei, hadde ikke hårolje helt i hodebunn, men ganske langt. opp, og siden det var veldig lenge siden sist, så har etterveksten blitt ganske lang.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #11 Skrevet 12. april 2012 Har du hatt hårolje helt oppi hodebunnen da? :S Det er uansett ikke alle som sliter med fett hår. Jeg er plaget med tørr og kløende hodebunn og det hender jeg bruker oljen i hodebunn også.
Lurifaksen Skrevet 12. april 2012 #12 Skrevet 12. april 2012 (endret) Blek i vei. Jeg påfører alltid oljer før jeg bleker. Peroksiden og blekepulveret er så sterkt at det går igjennom oljen uansett. Det som er bra med å bruke olje under bleking, er at blekingen åpner hårstråene - og om man har olje i, så vil oljen trenge inn sammen med blekemiddelet og børe at håret ikke blir like tørt og slitt. Spesielt arganolje og kokosolje er veldig bra å bruke, det er de jeg bruker. Mandelolje er fint å bruke når man skyller ut blekingen, bruker å blande mandelolje i en mild shampoo og tilsette vann og gnu inn i håret før jeg skyller lenge for å få ut all bleking. Man skal aldri bleke nyvasket hår!!! Gå helst 3+ dager med uvasket hår før du bleker håret. Oljen fra hodebunnen vil også hjelpe til med å beskytte hud og hår under blekeprosessen. Endret 12. april 2012 av Lurifaksen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå