Gå til innhold

Weekendtur til UKmed mannen, hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skal overraske min mann med tur til de britiske øyer, men hvor?

Har ikke lyst til å dra dit vi har vært tidligere.

Vi er i midten av 30 årene, ikke spesielt fotball eller museumsinteresserte. Pub, litt shopping, litt å se og god mat er viktig.

Noen som har tips til meg?

Takknemlig for hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liverpool har veldig bra shopping, og er passe stor for bare en helg.

Jeg er svak for Oxford, veldig sjarmerende.

Eller en kystby? Brighton har veldig bra uteliv også.

Skrevet

Jeg synes York er en utrolig fin by. :) Liten nok til at man kan få med seg høydepunktene på en helg, men stor nok til å ha bra shopping og restauranter, samt mange koselige puber. Veldig flott by for å bare rusle rundt og ta inn stemningen. :hjerte:

To timer med tog fra London, så absolutt overkommelig for en helgetur.

• Liker 1
Skrevet

Liverpool er fantastisk! Har vært der 4 ganger nå. Er utrolig god mat og bra shopping. Er også mye å se på som ikke innebærer museum! Men man må jo bare innom The Beatles museumet ;) Jeg anbefaler virkelig å spise på Yee Rah! og Gusto. Gusto har fantastisk mat! Var også innom Jamie Oliver men det er ikke å anbefale!

Skrevet

Enig ift York. Fantatisk nydelig by.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Liverpool :rodmer:

Blir aldri lei av den byen. Den har alt:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i dere som nevner Liverpool - en kjempekoselig by! Og så er jeg veldig begeistret for Belfast.

Skrevet (endret)

Jeg vil absolutt anbefale Bath på det varmeste. Bodde der en liten periode i 2010, og forelsket meg helt i plassen. Å reise dit med tog fra London, tar ca 2-3 (det spørs hvordan rute dere reiser) timer.

Selve byen er ikke særlig stor, men det er flotte shoppingmuligheter, mange fine plasser å spise, pub på hvert hjørne, spa og nok av aktiviteter man kan se og oppleve. Det som gjør denne plassen så fantastisk for meg er den gamle arkitekturen som gir denne byen et særegent preg med klasse og romanse. Bare det å gå gjennom gågata hånd i hånd med din partner vil nok være romantisk nok i seg selv. Man får liksom følelsen av å komme rett inn i en annen tidepoke, hvor Jane Austen selv kunne levd.

Av ting dere kan finne på, er det mange helt fantastiske parker, hvor noen av dem har mye fin gammel arkitektur som drar deg inn i en annen verden. Alle parker har spisemuligheter, noen av dem shoppingmuligheter og små "dyreparker".

Av spa kan jeg anbefale Thermae Bath Spa, hvor man kan bade ute i et stort basseng med naturlig varmt mineral vann, som Romerne brukte for 2000 år siden. Byen har mange historiske steder man kan besøke, teater, mange museum (Roman Baths og Jane Austen museum er absolutt en opplevelse) men det ser jeg at dere ikke er interessert i. En annen fin opplevelse er å dra i luftballong over byen hvor man kan nyte et glass champagne. Man kan dra på båtturer i kanalene som er i byen. Det er også et stort utvalg til natteliv.

Er mye mer jeg kunne skrevet og anbefalt, men alt i alt så synes jeg dette er en kjempeflott by å dra til på kjærestetur :)

Endret av Suvana
Skrevet

Jeg syns York er en nydelig by! Veldig annerledes utseende, med en mur som følger hele byen rundt, og mye historisk interessante steder uten at man trenger å havne på museum.

Og Liverpoool er veldig flott, bittelille Carlisle er nydelig, Newcastle har masse bra shopping og uteliv, en kjempestilig by.

Åh, jeg savner UK!!

Skrevet

Hei og takk for supre tips. Det blir kjempegøy å lese seg opp på de forskjellige stedene. Ønsker gjerne flere tips. Gjerne til byer i kortere togavstand fra flyplass med direktefly til Oslo.

AnonymBruker
Skrevet

Dublin <3 Cork eller Cardiff!

Skrevet

Jeg har ikke vært der selv, men har fått flere anbefalinger om å reise til Bath. Noen sier at det er det vakreste stedet de har vært.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bath/Bristol er en helt super kombinasjon.

Skrevet

Jeg støtter opp om York. Fantastisk nydelig by, hyggelige folk og perfekt størrelse. Lite nok til at det er lett å orientere seg, men stort nok til at det er masse man kan se å finne på. Man kan blant annet gå pubrunde, da York skryter på seg å ha en pub for hver dag i året (og en kirke for hver søndag) :fnise:

Hvis dere vil bruke noen timer på det så er ikke York langt unna Robin Hoods Bay heller, som er utrolig fint, og Goathland (Aidensfield) :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Har faktisk vært i både Bath og Brighton. Fine byer begge to. Sliter fortsatt med å bestemme meg. Det heller mot York eller Oxford men synes det blir litt for langt fra flyplass begge deler. Skulle gjerne visst om en fin by litt nærmere en flypass med direktefly fra Gardermoen.

AnonymBruker
Skrevet

Manchester, selvfølgelig! :ball:

(og de har veldig god asiatisk mat der også, min kinesiske svigerinne reiser dit innimellom kun for å kose seg med god mat...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...