Romle Skrevet 20. januar 2004 #1 Skrevet 20. januar 2004 Hei. Jeg vet jo at det er 29 feb - skuddår at jenter kan fri. Men er det noen som har hørt om en tradisjon som sier at jenter kan fri på Valentines day og det året det er skuddår?
Gjest lmari Skrevet 20. januar 2004 #2 Skrevet 20. januar 2004 Jenter kan fri når som helst - akkurat som gutter!!! .. men har ikke hørt om noen sånn "tradisjon", nei!
Arwen Skrevet 20. januar 2004 #3 Skrevet 20. januar 2004 Jenter kan fri hele året de, akkurat som guttene Selv gjorde jeg det 8. mars.
zmurfette Skrevet 20. januar 2004 #4 Skrevet 20. januar 2004 "Fordelen" ved å fri 29. feb er jo (om man skal være riktig så tradisjonell) at han må gi deg 13 par hansker/13 par sko/selskapskjole (m.a.o. fritt valg på øverste hylle) om han svarer nei...
Gjest Tex Skrevet 20. januar 2004 #5 Skrevet 20. januar 2004 Jeg har ikke hørt om noen Valentine tradisjon på jentefrierier. Men jeg hadde aldri i verden fridd uansett hva kalenderen sa :blunke:
Xantippe Skrevet 20. januar 2004 #6 Skrevet 20. januar 2004 Aldri hørt om tradisjonen med Valentines day. Men spør du meg kan du fri akkurat når du vil
Romle Skrevet 20. januar 2004 Forfatter #7 Skrevet 20. januar 2004 Jeg vet at man kan fri når man vil, men jeg har en svigerinne som har tenkt å fir til sin kjære. Hun har lyst til å gjøre det 29 feb siden det er lit tradisjon at det er den dagen jenter kan fri. Men så hadde hun hørt noe om 14 feb og, og da ble det jo ikke så lenge å vente..
Gjest Jamila Skrevet 20. januar 2004 #8 Skrevet 20. januar 2004 Det er skuddårsdagen, altså 29. februar tradisjonen sier at jenta kan fri. Og dersom hun får avslag skal hun få et pund (dusin) altså 12 par hansker.
Gjest Gjesta Skrevet 20. januar 2004 #9 Skrevet 20. januar 2004 Hvis man først skal fri når det er skuddår, så ville jeg ha venta til 29. februar - som etter tradisjonen er dagen da vi jenter kan fri! Skjønner at ventetida kan bli lang, men jeg tror venninna di kommer til å være glad for at hun klarte å vente! K
prinsipessa Skrevet 20. januar 2004 #10 Skrevet 20. januar 2004 jeg har hørt og lest at når det er skuddår så kan jenter fri, altså hele det året!! Men man hører jo mye forskjellig...
Vestlandsbrud Skrevet 21. januar 2004 #11 Skrevet 21. januar 2004 Det er skuddårsaften jenter "kan" fri. Men jenter som frir da må ha på rød kjole, det er det ingen som har nevnt. Jeg var en gang på et skuddårsshow nemlig, og der hadde de funnet tak i alle tradisjonene som var. Ei jente fridde i svart kjole og fikk nei, en mann fridde og fikk nei men hun som fridde i rød kjole fikk ja. Du kan jo være moderne og ha på rødt undertøy :D
Gjest Gjesta Skrevet 21. januar 2004 #12 Skrevet 21. januar 2004 Hadde aldri hørt om tradisjonen med rød kjole! Morsomt! Greit å vite...for oss som skal fri den dagen! Kjedelig å ha venta på et skuddår i kanskje 4 år, og så skulle alt bli ødelagt pga feil kjolevalg! Takk for tipset! K
blåveis Skrevet 21. januar 2004 #13 Skrevet 21. januar 2004 selvfølgelig kan jenter fri når som helst.. men det er 29. februar som er den "spesielle dagen" hadde tenkt å fri da selv, men mannen slo meg der, ja..
Gjest sunshine-t Skrevet 21. januar 2004 #14 Skrevet 21. januar 2004 ikke noe som heter det nei. det er som alle andre her sier 29/02. jeg hadde brydd meg katta om hvilken datoe det hadde vært jeg.. hadde jeg ville fridd, så hadde jeg gjort det akkurat når det hadde passet meg. ikke kalenderen :blunke:
Gjest Embla s Skrevet 21. januar 2004 #15 Skrevet 21. januar 2004 Hei. Jeg vet jo at det er 29 feb - skuddår at jenter kan fri. Men er det noen som har hørt om en tradisjon som sier at jenter kan fri på Valentines day og det året det er skuddår? Hallo?! Har du lyst til å fri, så: FRI!!!!
-ida- Skrevet 21. januar 2004 #16 Skrevet 21. januar 2004 Ikke tradisjonelt men vi vi være tradisjonelle hele tiden da?
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2004 #17 Skrevet 21. januar 2004 Hei. Jeg vet jo at det er 29 feb - skuddår at jenter kan fri. Men er det noen som har hørt om en tradisjon som sier at jenter kan fri på Valentines day og det året det er skuddår? Jenter kan da vel for pokker fri når de vil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå