Gå til innhold

Kalorifattig dressing/saus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har oppskrifter på kalorifattige sauser eller dressing?:) Gjerne med sånn ca. kalori innhold.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yoghurt naturell med knust hvitløk, salt, pepper og en liten klype sukker. Gjerne hakkede urter i. Evt blande mager kesam/yoghurt med dip-pulver. Begge deler passer godt til kjøtt, fisk eller salat.

Jeg bruker sjelden varme sauser, kun innimellom sjysaus. Bruk kraft/fond og spe ut med vann og gjerne en skvett rødvin. Jevne det med maizenamel.

Kaloriinnhold vet jeg ikke, men er ikke mye i vanlig yoghurt eller mager kesam. Om du synes yoghurten er litt tynn, kan du ha den i et kaffefilter for å renne av litt.

Skrevet

Lager som regel også dressing av mager kesam. Tar en boks og blander med et par fedd hvitløk, salt, pepper, en liten dæsj ketsjup og kanskje litt gressløk. Passer til veldig mye :) Er vel rundt 70 kalorier i 100 gram mager kesam, mener jeg, og disse kommer i hovedsak fra proteiner.

Skrevet

Jeg lager en etterligning av peppes rømmedressing, og bruker enten rømme eller kesam.

Kesam/rømme

Finhakket hvitløk (på peppes baker de hvitløken og moser den, det gir en rundere smak)

Salt & pepper

Estragon

Persille

En klype sukker

Evnt litt sitron

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...