Chloe- Skrevet 11. april 2012 #1 Skrevet 11. april 2012 Hei! Jeg har to potter med halvvisne påskeliljer i stua mi nå. Har et bed utenfor som jeg gjerne ville plantet over løkene i, for de er jo som kjent stauder. Spørsmålet er om jeg skal trimme ned det visne, og plante de med bare stubbene igjen, eller om jeg skal plante hele greia og la det visne i beddet?
vinterspeil Skrevet 11. april 2012 #2 Skrevet 11. april 2012 Hei! Jeg har to potter med halvvisne påskeliljer i stua mi nå. Har et bed utenfor som jeg gjerne ville plantet over løkene i, for de er jo som kjent stauder. Spørsmålet er om jeg skal trimme ned det visne, og plante de med bare stubbene igjen, eller om jeg skal plante hele greia og la det visne i beddet? Det lurer jeg også på ... håper noen som vet kan svare
Brunhilde Skrevet 11. april 2012 #3 Skrevet 11. april 2012 Hvis de er visnet ned kan du nok ta bort det visne. Det ideelle er å oppbevare løken tørt frem til høsten, men det pleier å gå greit å bare sette dem ned nå også.
Chloe- Skrevet 11. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 11. april 2012 Takk for svar Brunhilde! Foretrekker å plante de ut nå, for hvis jeg lagrer dem kommer jeg aldri til å huske det. Skal jeg snippe de så bare løken er igjen, og plante de dypt, eller la avkuttede stilker stå igjen over jordoverflaten?
Brunhilde Skrevet 12. april 2012 #5 Skrevet 12. april 2012 La en cm eller to stå igjen du, og plant dem omtrent på 3 ganger løkens dybde. Jeg er ikke så vitenskapelig i hagen, graver et hull og setter ned, tenker at om noe kommer opp er det ok, hvis ikke prøver jeg en annen gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå