Gå til innhold

Har denne hunden det godt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nabo som har en Rottweiler på under 1 år. Hunden står stort sett bundet ute i hagen med et bånd på kanskje 1,5 meter. Hunden graver og graver hull i bakken, og ofte går den rundt i sin egen møkk, og søppel av alle slag.Hunden bjeffer ikke så mye, men det er litt klynkling. Denne naboen har hatt flere hunder tidligere men gitt de fra seg pga. at de ikke blir renslige. Når hunden(e)er inne ligger de visstnok i bur i kjelletasjen (hørt av andre). Nå for tiden har de en jente som tar med seg hunden på tur innimellom, og det er jo bra. De er den typen mennesker som har det søplete rundt seg og som ikke plukker opp etter hunden heller, og de lar den gjøre fra seg noen meter fra inngangsdøren vår. Det er også den typen nabo som du ikke snakker med da de er svært lite hyggelige. Jeg har aldri hatt hund selv, og dette i seg selv kan vel ikke kalles dyreplageri?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skulle vel egentlig strengt tatt ikke ha hatt hund. Ville aldri behandlet min sånn!! Hunden fortjener kun det beste.

• Liker 1
Skrevet

En rottweiler er en krevende brukshund som skal BRUKES og vil overhodet ikke trives i et slikt hundehold. Jeg hadde tatt meg en prat med naboen, ikke fordi jeg forventer at det ikke hadde gått ut igjen av det andre øret, men fordi jeg ville vist han hvilken totalt idiot av et menneske han er.

Det er nettopp disse idiotene av noen hundeeiere som får disse farlige rottweilerene som media syns det er så kult å skrive om.

Jo, det er dyreplageri, men ikke noe Mattilsynet ville gjort noe med, dessverre. Det er vel ikke 'ille nok' så lenge hunden har ly, mat og vann. Ubrukelige er de, Mattilsynet.

• Liker 3
Skrevet

Det er noen få kriteria som skal fylles, lengde på lenke osv. Jeg ville uansett sendt en melding til Mattilsynet - om ikke annet for at eierene skal få seg en støkk. Dette kan også gjøres anonymt på mattilsynet sine hjemmesider.

• Liker 2
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. Skal se om det er noe jeg kan gjøre.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Det er noen få kriteria som skal fylles, lengde på lenke osv. Jeg ville uansett sendt en melding til Mattilsynet - om ikke annet for at eierene skal få seg en støkk. Dette kan også gjøres anonymt på mattilsynet sine hjemmesider.

Samt tilgang til ly for sol og vær og rent vann tilgjengelig osv. Så ja mattilsynet må kontakes. De er lovpålagt og følge opp alle saker de får inn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har vi ikke et eget dyrepoliti eller noe slikt? :klo:

Mattilsynet er vel egentlig mest eksperter på å sjekke datostempling på mat i butikkene...

• Liker 1
Skrevet

bekymringsmelding til Mattilsynet. Selv om den mest sansynlig blir "arkivert" da de ikke har særlig med penger.

http://www.mattilsynet.no/dyrevelferd/nar_dyr_lider/alle_har_plikt_til___varsle_89327

Du kan også sende mail til Dyrebeskyttelsen,

http://www.dyrebeskyttelsen.no/kontakt

http://www.dyrevern.no/sporsmal_og_svar/dyr_i_nod

der står det litt info om hva en kan gjøre om Mattilsynet ikke reagerer.

Skrevet

Jeg ser absolutt på det som dyreplageri. Jeg lurer på hvorfor de har skaffet seg hund i det hele tatt - er det for at den skal 'stå vakt' utenfor? :klo:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en nabo som har en Rottweiler på under 1 år. Hunden står stort sett bundet ute i hagen med et bånd på kanskje 1,5 meter. Hunden graver og graver hull i bakken, og ofte går den rundt i sin egen møkk, og søppel av alle slag.Hunden bjeffer ikke så mye, men det er litt klynkling. Denne naboen har hatt flere hunder tidligere men gitt de fra seg pga. at de ikke blir renslige. Når hunden(e)er inne ligger de visstnok i bur i kjelletasjen (hørt av andre). Nå for tiden har de en jente som tar med seg hunden på tur innimellom, og det er jo bra. De er den typen mennesker som har det søplete rundt seg og som ikke plukker opp etter hunden heller, og de lar den gjøre fra seg noen meter fra inngangsdøren vår. Det er også den typen nabo som du ikke snakker med da de er svært lite hyggelige. Jeg har aldri hatt hund selv, og dette i seg selv kan vel ikke kalles dyreplageri?

Blir så sint! Ja dette er dyreplageri! Anmeld dem og si fra til dem med en gang!

Flott du er observant, dyr kan ikke si fra selv så vi må være dyrenes stemme!

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. Skal se om det er noe jeg kan gjøre.

Holder du oss oppdatert?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...