soile Skrevet 11. april 2012 #1 Skrevet 11. april 2012 Hei! Har nylig avsluttet en kur på isotretinoin, og kan endelig kalle huden min for 'normal'. Jeg har i mange år forsøkt å kjøpe produkter som ikke er testet på dyr, men på grunn av problemhuden min har jeg det siste året måtte følge legers råd, og det har ikke akkurat gått hånd i hånd med mine ønsker. Jeg har en relativt sensetiv hud, og trenger en dagkrem (gjerne tips om renseprodukter også) som ikke vil tette igjen porer og forårsake nye utbrudd i ansiktet. The Body Shop-produkter er som regel utelukket, da de jeg har forsøkt derfra er fulle av parfyme. Er det noen som har tips til produkter som ikke er testet på dyr, som passer til hud i tidlig tjueårene? Gjerne en dagkrem med solfaktor
Gjest Badabing Skrevet 11. april 2012 #2 Skrevet 11. april 2012 Selv bruker jeg MD. De tester ikke på dyr, men Dt er dessverre parabener i dem. Jeg har forsøkt REN, men det passet ikke så godt for min hud. Det er i alle fall mange som er fornøyde med hudpleie fra dem. I det siste har jeg lest veldig mye bra om Dermalogica, så jeg tenkte å teste ut øyekrem fra dem. De skal visst ha en bra dagkrem også, men jeg er usikker på om det er solfaktor i den.
soile Skrevet 11. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2012 (endret) Tusen takk for svar! Jeg har forsøkt Dermalogica før, men det passet ikke huden min i det hele tatt. Men nå har jeg hvertfall to merker jeg trygt kan teste ut. Takk igjen Endret 11. april 2012 av soile
soile Skrevet 11. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2012 (endret) Matis har ikke kommet med tilbakemelding til dyrevernalliansen, og regnes fram til da som at det er testet på dyr. Men takk for nok et merketips! Noen med 'lik' hud som meg som kan fortelle hva de bruker? Endret 11. april 2012 av soile
Gjest Badabing Skrevet 11. april 2012 #7 Skrevet 11. april 2012 Jeg kan jo svare mtp MD da i alle fall. Vanlig for å unngå uren hud, er å bruke rensen og serum. Det finnes serum og rens for sensitiv hud også. I tillegg bør du bruke dagkrem over serumet. Jeg bruker den som heter antioxidant creme. Så lenge jeg har brukt serumet, har jeg kunnet bruke det meste av kremer over uten å få uren hud. De har også en solkrem i samme merket. Ole Henriksen som challenger nevner, har også fått mye skryt.
soile Skrevet 11. april 2012 Forfatter #8 Skrevet 11. april 2012 Hjertelig takk for utfyllende svar! Skal stikke innom hudpleier og få tak i noen prøver og se hvordan ting fungerer :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå