Gå til innhold

Ulovlig kameraovervåking av barnepiken..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

er blitt mer og mer vanlig, men er det greit?

Jeg synes det er tragisk! Jeg synes at foreldre skal være mer forsiktig med hvem de lar passe barna, og hvis de ikke stoler på barnevakta så burde de skaffe seg en ny. Enkelt og greit! Det er ikke lov å flme folk uten deres viten uansett! Det at man ikke har noe å skjule er irrelevant!

Nei, foreldre, slutt å bryt loven og krenk uskyldige barnevakter bare for å gjøre deres jobb enklere!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Bobler
Skrevet

Har du noen mistanker om noe ulovlig, helt greit.

Er du bare stressa/bekymret, skaff en annen barnevakt.

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen mistanker om noe ulovlig, helt greit.

Er du bare stressa/bekymret, skaff en annen barnevakt.

...har man mistanke om noe ulovlig så kvitter man seg med barnevakta!

Det er ikke lov å overvåke noen uten deres viten.

Skrevet

Men denne artikkelen sier jo ikke at dette brukes av foreldre fordi de ikke stoler på barnevakten! Jeg forstår det sånn at man har fått mistanke om mishandling/overgrep, og derfor tar i bruk slike midler.

Jeg sier ikke at det er greit å overvåke på denne måten, meg om jeg hadde hatt en reell mistanke hadde det nok ikke vært helt utenkelig.

Det er forskjell på å overvåke for å overvåke, og å overvåke for å bekrefte/avkrefte mistanker.

Gjest Bobler
Skrevet

...har man mistanke om noe ulovlig så kvitter man seg med barnevakta!

Det er ikke lov å overvåke noen uten deres viten.

Hvis jeg hadde barn, og hadde mistanke om at barnet f.eks ble seksuelt misbrukt, eller skadet på noe vis så hadde jeg faktisk ikke nøyet meg med å kvitte meg med barnevakten.

Mulig du syntes det er greit at en som ikke behandler barn pent fortjener å gå fritt på gaten, men jeg mener at hvis man har mistanke om at noe ulovlig skjer, så skaffer man seg bevis. Og om det beviset er via ulovlig overvåkning, så greit for meg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...