AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #1 Skrevet 11. april 2012 Jeg har nå 3 utdannelser å velge mellom. I bunn og grunn har jeg like lyst til alle tre, og jeg har mulighet til å komme inn på alle sammen. Da gjenstår det bare å finne ut hvem av dem som er smartest å velge. Allmen Litteraturvitenskap Språklig kommunikasjon Pedagogikk Problemet er at jeg vil ikke bli lærer, men jeg kunne godt tenke meg å jobbe i f.eks barnehage. Men så er det jo det med lønn også. Jeg vet sannelig ikke Alle er forresten bachelor ved NTNU.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #2 Skrevet 11. april 2012 Som ansatt i barnehage er man vel stort sett førskolelærer eller assistent. Om du gjerne vil jobbe med språk, men ikke nødvendigvis være knyttet fast til én barnehage/skole kan du jo forsøke å sikte deg inn mot logopedyrket? Hva med spesialpedagog? Allmen litteraturvitenskap hadde jeg personlig droppet, om jeg ikke hadde noe ønske om å undervise. Det finnes så klart forlagsjobber etc., men sannheten er vel at mange med denne typen fag før eller senere må snuse på læreryrket dersom de ønsker relevant jobb.
Utropstegn Skrevet 11. april 2012 #3 Skrevet 11. april 2012 På NTNU har du ganske god mulighet til å koble sammen forskjellige fagkoder til bacheloren din. Du kan derfor fint ta pedagogikk med språklig kommunikasjon og litteraturfag. Jeg tror riktignok det er flest adgangsbegrensede fag på språklig kommunikasjon tror jeg. Men dette kan du jo sjekke opp. Slik var det når jeg gikk det, jeg kunne velge fritt 90 studiepoeng mer eller mindre. Så det blir jo en del, men det er vel blitt litt forandret av året men sjekk dette opp. Det ene utelukker ikke nødvendigvis det andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå