verene Skrevet 20. januar 2004 #1 Skrevet 20. januar 2004 Når bør middagen starte når vielsen er kl. 13 og brudeparet skal fotograferes "i mellom" disse? (Det er ikke langt fra kirken til festlokalet.) Hvor lang tid bør man beregne at fotograferingen tar? Og hvor lenge varer vanligvis en vielse? (var i bryllup i fjor, men tenkte ikke over tiden da..)
Arwen Skrevet 20. januar 2004 #2 Skrevet 20. januar 2004 Vi blir også viet klokken 13. Vi satser på at gjestene kan dra rett til selskapslokalene etter vielsen hvor de kan vente på oss. Vi kommer til å ha fruktfat ++ stående fremme. Regner med at det ikke tar altfor lang tid å ta bildene. Må snakke litt med fotografvennen vår om alternativene. Håper på middag senest 1600
zmurfette Skrevet 20. januar 2004 #3 Skrevet 20. januar 2004 Vi har vielse kl. 16. Dette tar visst normalt ca. 30 minutter + litt gratulasjoner utenfor kirken etterpå. Vi skal være hos fotografen kl 17. (Ca. 5 min å kjøre fra kirken). Der har vi tenkt å være omtrent en time, dvs. vi er ved middagslokalet kl. 18.30. Ca. I innbydelsene skriver vi at folk er invitert til middag og fest etter vielsen, så vi regner med at de fleste drar direkte til festlokalet. Der får de more seg med champagne, hverandre og litt underholdning om vi klarer å hoste opp noe moro inntil vi arriverer. En time går fort om man drikker champagne og skravler...
¤Tiili¤ Skrevet 20. januar 2004 #4 Skrevet 20. januar 2004 Vi skal ha vielsen kl.1400, så tar vi bilder (2 minutter fra kirke og lokale), så skal vi ha middag kl.1600. Om det blir noen minutter forsinket så gjør ikke det noe, når det er nærmeste familie som skal til middag. Fikk myyye pes fra svigermor om tidspunktene, men der rokker jeg meg ikke! :evil:
Arwen Skrevet 20. januar 2004 #5 Skrevet 20. januar 2004 Fikk myyye pes fra svigermor om tidspunktene, men der rokker jeg meg ikke! :evil: Der også? :o Hva var galt med klokkeslettet da?
¤Tiili¤ Skrevet 20. januar 2004 #6 Skrevet 20. januar 2004 Der var vielsen for sen, middagen for tidlig, og ikke tid til fotografering mellom vielse og middag. Jeg sa at jeg ville ikke at sambo skulle se meg før jeg gikk inn kirka, men "det var da måte på idioti", noe så bortkastet tid før vielsen! :o Men som sagt, der rokker jeg meg ikke!Samboeren min skal ikke se meg før kirka! Kaffien begynner kl.1800, eller gjestene kommer da, så vi har en mulighet og snakke litt med dem, istedenfor og "kaste" dem til bords med en gang de kommer, og det og fikk jeg høre....blir litt oppgitt, har ikke den kosen med og planlegge. Det er ikke mye hun vet om planleggingen, men det hun vet, kritiserer hun på det høyeste....
zmurfette Skrevet 20. januar 2004 #7 Skrevet 20. januar 2004 Det er ikke mye hun vet om planleggingen, men det hun vet, kritiserer hun på det høyeste.... :trøste: Dette høres ikke noe moro ut i det hele tatt! Skal jo være gøy å planlegge bryllup. Min svigermor har en tendens til å blande seg litt for my og bli litt overivrig, men etter det du har fortalt tror jeg at jeg skal prise meg lykkelig over at hun egentlig er ganske snill og medgjørlig.. (Det hjelper jo ikke akkurat at jeg er supersta når jeg først har bestemt meg for noe...)
Tari Skrevet 20. januar 2004 #8 Skrevet 20. januar 2004 Er litt i tvil jeg, vielsen er kl 1330..men vi skal ikke fotograferes etter kirken - men etter middagen..og da vet jeg ikke når vi skal ha middag. Halv fire kanskje? Er ca. 20 minutter å kjøre til hotellet...
jea Skrevet 20. januar 2004 #9 Skrevet 20. januar 2004 Vi skal ha vielse kl 13..Og middag kl 1700,kaffe gjester kl 2000... Vi har ca 30min å kjøre fra kirke til lokalet... Gjestene drar rett fra kirke til losbygods og der får de servert drikke+frukt+kake.. Velkomstdrink kl 1600
Gjest Tex Skrevet 20. januar 2004 #10 Skrevet 20. januar 2004 Vi har vielse klokken tretten. Det er mottagelse klokken femten. Velkomstdrink, konfekt og småkaker pluss kaffe og mineralvann serveres til klokken seksten. Da ankommer brudeparet, og vi går rett til middag.
April Skrevet 21. januar 2004 #11 Skrevet 21. januar 2004 Vi har vielse kl.14 og middag kl.17, etter vielsen reiser gjestene til festlokale. Der blir det servert kanapeèr og drikke! Vi skal fotograferes like ved lokalene, så jeg regner med vi skal være klare til kl.17! Vi har 5 minutter kjøretur mellom kirke og lokaler..
elihidle Skrevet 21. januar 2004 #12 Skrevet 21. januar 2004 vi skal til fotograf først, kl 1400, det tar ca 1 1/2 time fikk vi beskjed om. så til kirken og vielse kl 1600 så regner jeg med at middag blir ca kl 1730...
Smilet Skrevet 21. januar 2004 #13 Skrevet 21. januar 2004 Vi hadde vielsen kl 13.00 dro deretter til fotograf. Vi inviterte gjestene til kl 15.30 og vi kom ca 16.00. Middagen ble servert et sted mellom 16.30-17.00 (husker ikke helt). Jeg mener at vi gikk fra bordet et sted mellom 20.00 og 20.30.
Ingeborg Skrevet 21. januar 2004 #14 Skrevet 21. januar 2004 Vi har vielse kl. 14. Etterpå kan gjestene (de som ønsker det) dra like til selskapslokalet, som er på et museum. Der blir det omvisning før det serveres velkomstdrink etc. ca. kl. 16.15. I mellomtiden er vi hos fotografen. Middagen serveres kl. 17.
-ida- Skrevet 21. januar 2004 #15 Skrevet 21. januar 2004 Vi har vielse kl: 1400 og satt 15.30 i innbydelsen. Regner med middag litt over fire
Green Skrevet 21. januar 2004 #16 Skrevet 21. januar 2004 Vi skal også ha vigsel kl 1300. Trur vi vil ha middagen kl 1700, då har vi god tid til fotografering, gjestane kan slappe av på hotellet med litt snacks eller gjere kva dei ynskjer i mellomtida. Synast det er så tidleg å ha middag før det. Helst ville eg hatt vigselen kl 1400, men det gjekk ikkje dessverre.
Pusekatt Skrevet 21. januar 2004 #17 Skrevet 21. januar 2004 Det er ikke mye hun vet om planleggingen, men det hun vet, kritiserer hun på det høyeste.... :o :evil: Hun høres fullstendig sprø ut hun kommende svigermoren din. Trøsteklem til deg!
¤Tiili¤ Skrevet 21. januar 2004 #18 Skrevet 21. januar 2004 Hun er ikke god i hele tatt! Men vi satte henne litt på plass i går..... Hun kritiserte at jeg bestemte meg for og ha bordkort, og da reiste samboeren min seg og ser på henne stygt og sier med skarp stemme: Si meg, mamma, er det din dag vi skal feire?? Har du ikke kun råd og komme med istedenfor og prøve og bestemme hele kalaset, kan du heller bare holde munn resten av planleggingen! :o :o Jeg holdt på og ramle av stolen der jeg satt! :o Men hun fikk ikke frem et ord, og jammen så ikke jeg et lite smil i øyekroken til svigerfar....... Sambo sa at nå var det nok, det er vi som skal gifte oss, vi tar imot råd, men vi skal ha siste ordet i saken! Er så stolt over han, så... Pluss at jeg må bare få med at jeg føler jeg har lettet noen kilo nå, og har det fint om dagen. Hun kommer ikke til og gi seg, vet jeg, men etter i går blir hun kanskje litt spakere?
verene Skrevet 21. januar 2004 Forfatter #19 Skrevet 21. januar 2004 Hun er ikke god i hele tatt! Men vi satte henne litt på plass i går..... Hun kritiserte at jeg bestemte meg for og ha bordkort, og da reiste samboeren min seg og ser på henne stygt og sier med skarp stemme: Si meg, mamma, er det din dag vi skal feire?? Har du ikke kun råd og komme med istedenfor og prøve og bestemme hele kalaset, kan du heller bare holde munn resten av planleggingen! :o :o Jeg holdt på og ramle av stolen der jeg satt! :o Men hun fikk ikke frem et ord, og jammen så ikke jeg et lite smil i øyekroken til svigerfar....... Sambo sa at nå var det nok, det er vi som skal gifte oss, vi tar imot råd, men vi skal ha siste ordet i saken! Er så stolt over han, så... Pluss at jeg må bare få med at jeg føler jeg har lettet noen kilo nå, og har det fint om dagen. Hun kommer ikke til og gi seg, vet jeg, men etter i går blir hun kanskje litt spakere? til samboeren din som sa i fra! :D Håper hun demper seg fremover nå da!
Pusekatt Skrevet 21. januar 2004 #20 Skrevet 21. januar 2004 Kjempebra av samboern din, Heidi25!!!!!!! Sånn skal det være!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå