Gjest cool_water Skrevet 11. april 2012 #1 Skrevet 11. april 2012 Har begynt å merke nå den siste tiden at jeg er litt matlei, jeg er ikke så flink til å variere, går mest i kyllingfile og laks. Denne uken har jeg f.eks. spist ytrefile mandag og tirsdag med hasselbackpoteter, kesam og masse grønt, i dag ble det kyllingfile med gyroskrydder, tzatziki og salat. Går en del i wok med kylling eller laks også, samt ovnsbakt laks med tilbehør. Men akkurat nå merker jeg at jeg er ganske så matlei og tar gjerne i mot tips til nye retter
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #2 Skrevet 11. april 2012 Jeg strekker meg ofte etter Asiatisk mat når jeg er matlei. Synes også disse spydene er veldig god! http://www.trekronorvin.se/index.php?id=284116
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #3 Skrevet 11. april 2012 Hva med suppe? Det kan varieres i det uendelig. Tomatsuppe jevnet med linser er veldig mettende og sunt. Ertesuppe med salt kjøtt og timian. Grønnsakssuppe, evt. med pølsebiter oppi. Gratinert løksuppe. Søtpotetsuppe med appelsin. Noen av mine favoritter
Gjest Nanne70 Skrevet 11. april 2012 #4 Skrevet 11. april 2012 Det ser ut som om du spiser litt lite variert, så jeg skjønner at du blir lei. Jeg tenkte jeg skulle gi deg noen blogglenker, men det ser ut som om det er relativt få blogger som skriver om "vanlig" sunn mat, jeg fant vel i grunnen ingen Men her er noen av mine sunne favorittoppskrifter: Chili con Carne Hjemmelaget tomatsuppe med hvite bønner og basilikum Fajitas des Chiles Bønnesalat
Ryvre Skrevet 11. april 2012 #5 Skrevet 11. april 2012 Jeg strekker meg ofte etter Asiatisk mat når jeg er matlei. Synes også disse spydene er veldig god! http://www.trekronorvin.se/index.php?id=284116 Når man ikke har grill, hvordan griller man dem i ovnen? Legger man de på en rist eller plate med bakepapir?
Gjest Armule Skrevet 11. april 2012 #6 Skrevet 11. april 2012 Quesadillas! Lag tortillaslefsene selv, da blir det SÅ mye bedre. Ha i grønnsaker du liker - vi bruker mais, paprika, avocado - sammen med kidneybønner og MASSE ost. NAM :D
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #7 Skrevet 11. april 2012 Når man ikke har grill, hvordan griller man dem i ovnen? Legger man de på en rist eller plate med bakepapir? De fleste ovner har grillfunksjon (rillete symbol, ser det her http://www.neff.co.uk/Cooking_Icons.html). Jeg legger bare spydene oppå bakepapir på stekeplaten, ellers blir det noe voldsomt med søl.
Ryvre Skrevet 11. april 2012 #8 Skrevet 11. april 2012 De fleste ovner har grillfunksjon (rillete symbol, ser det her http://www.neff.co.uk/Cooking_Icons.html). Jeg legger bare spydene oppå bakepapir på stekeplaten, ellers blir det noe voldsomt med søl. Takk Ja jeg har slikt rillete symbol som ett alternativ, bare oppe, ikke oppe og nede. Da skal jeg nok teste den oppskriften til helgen
Gjest cool_water Skrevet 12. april 2012 #9 Skrevet 12. april 2012 Her var det mange flotte ideer! Tusen takk! Skal absolutt teste ut linkene som er lagt ut, gleder meg!
hanne92 Skrevet 12. april 2012 #10 Skrevet 12. april 2012 Kan anbefale en rett for pastaelskere! Tortillinis med ost og skinke eller ost og bacon (helst ikke kjøtt), carbonara saus eller en annen ostesaus, brokkoli og smårettsbacon eller smårettsskinke i en form med ost på toppen. Kok opp tortillinis, lag sausen (jeg bruker toro sin halvfabrikata carbonarasaus), stek bacon eller skinke , kok/damp brokkoli. Legg dette i en form, topp med ost. gratiner i ovnen på ca 200 grader til osten får en gylden farge! serveres med en god salat og hvitløksbaguetter. Enkelt og godt! Dette blir midagen her hjemme på lørdagskvelden. Ikke særlig sunt, men veldig godt.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #11 Skrevet 13. april 2012 Quesadillas! Lag tortillaslefsene selv, da blir det SÅ mye bedre. Ha i grønnsaker du liker - vi bruker mais, paprika, avocado - sammen med kidneybønner og MASSE ost. NAM :D Ikke veldig bra om man er på slanker'n vel...? :gjeiper:
Gjest Armule Skrevet 14. april 2012 #12 Skrevet 14. april 2012 Ikke veldig bra om man er på slanker'n vel...? :gjeiper: Avocado er da sunt som bare fy! ost kan man jo moderere seg på, men vi liker masse av det
Ryvre Skrevet 14. april 2012 #13 Skrevet 14. april 2012 Ikke veldig bra om man er på slanker'n vel...? :gjeiper: Det er forskjell på sunt fett og usunt fett. Avocado er kjempesunt og nyttig for kroppen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå