Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

stemmer det at når man har fylt 20 år søknadsåret/før studiet starter så får man 2 alderspoeng? Noen som sa så her..

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle stemme det. Du får 2 poeng per år fra fylte 20, totalt 8 poeng ved fylte 23 år.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for raskt svar! :-) Blir det slik da at om man har et søkersnitt på feks 4,0/40poeng, så får man etter alderspoengene 4,2/42 poeng?

Skrevet

Hvis du har 40 konkurransepoeng (snittet ditt * 10, pluss eventuelle realfags- og språkpoeng), så legger du til 2 poeng, totalt 42 :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva om jeg fikk studiekompetanse samme året jeg fylte 20? Vil jeg da få to alderspoeng for det året, eller får jeg ikke før året etter?

Jeg er 22 i år, så da har jeg enten 4 eller 6, men jeg er usikker på hva det blir.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er forskjell på Ordinær og Førstegangs-vitnemål? Disse viser jo gjerne to forskjellige poenggrenser.. Hvem gjelder for meg, jeg gikk ut av vgs 3 årig i fjor og har jobbet et år..

Gjest IngvildSF
Skrevet

Førstegangsvitnemål er det vitnemålet du gikk ut fra VGS med. Dette kan du "bruke" inntil året du fyller 21 år. I ordinær-vitnemålet legges til nye fag/karakterer (dersom du har tatt opp noe), alderspoeng og tileggspoeng for FHS/høyere utdanning/militæret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...