Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er økonomien din?

Leier du, eller eier du?

Takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 31, og leier. Har grei økonomi, men lever også nøkternt. Jeg får huslån på 1,5 - men har i tillegg sparepenger og mulighet for litt hjelp fra foreldre. Vil kunne kjøpe noe til rundt 2 mill. Jeg har ikke kjøpt enda fordi jeg er usikker på hvor lenge jeg blir værende her jeg bor nå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart førti nå, men som 30-åring var jeg singel, i 100% jobb og leide leilighet.

Økonomien var absolutt god. Jeg leide svært billig, og selv om jeg hadde en offentlig jobb med helt gjennomsnittlig inntekt, sparte jeg glatt omtrent 50.000 kroner per år til bolig. Samtidig reiste jeg på flere utenlandsreiser hvert år, gikk en hel del ut og hadde ingen bekymringer. En liten, men ganske ny bil hadde jeg også. Det jeg brukte mindre på var mat og klær. Jeg spiste rimelig mat, og det var ikke hver dag jeg hadde varm middag. Klær ble stort sett handlet på HM.

På to-tre år hadde jeg helt fin startkapital til bolig og kunne få en million i lån.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 31 år og har nettopp kjøpt meg leilighet. Har helt grei økonomi.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 29, eier leilighet i Oslo Sentrum, har i underkant av 2 mill i lån, 100% jobb med gjennomsnittlig lønn og romslig økonomi. Har ikke problemer med å dra på ferieturer o.l., kjøpe meg noe jeg ønsker meg osv.

AnonymBruker
Skrevet

29, eier leilighet. Tjener greit og har økonomisk albuerom til å gjøre det meste jeg har lyst til.

Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Da jeg leste overskriften tenkte jeg det var noen som var ute etter en date :fnise:

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat fylt 30, jobber 100% og leier leilighet. Har god økonomi, kjøper det jeg vil. Men jeg har ikke behov for så mye, bortsett fra reiser ;)

Grunnen til at jeg ikke har kjøpt leilighet, er at jeg kommer til å flytte på meg om få år. Og jeg har leid billig i mange år, så det ville ikke lønnet seg for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg leste overskriften tenkte jeg det var noen som var ute etter en date :fnise:

Trodde jeg og!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 32, eier leilighet i Oslo, jobber 100% som sykepleier. Har ganske god økonomi, men må spare hvis jeg skal kjøpe meg større ting som ny TV eller sykkel. Går lite ut, men reiser på et par utenlandsturer i året.

AnonymBruker
Skrevet

TS her, takk for alle svar :) Haha, nei jeg skal ikke ha noen date altså :) Eller hva sier dere jenter, skal vi slå oss sammen? ;)

Jeg bare lurer, for alle mine venninner er i parforhold, med flere barn, hvor de jobber reduserte stillinger, og hvor husstanden deres har to inntekter.

Så jeg som singel jente i Oslo, i 100 % stilling, og på leiemarkedet, må bare høre med mine medsøstre hvordan ståa er :) Rett og slett fordi jeg ikke vet helt hva som er "normalt" i denne situasjonen, eller kjenner noen i min situasjon.

Jeg leier, sparer på BSU og ellers, men vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg inn på boligmarkedet riktig enda.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart 31 og bor hjemme hos moren min i Oslo.

Er eneste måten jeg skal få spart nok til jeg kan kjøpe meg bolig.

Leier veldig billig i kjelleren hennes - 4000 i mnd inkludert strøm.

Skal studere til høsten, og da må jeg flytte hjemmefra når jeg skal ta opp lån og stipend.

Eller er det slik at man kan få lån OG STIPEND om man bor i egen hybel/leilghet med egen inngang, bad, kjøkken, soverom, selv om man leier i huset til foreldrene?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også 30 og bor i Oslo. Jobber 100 %. Jeg skulle gjerne eid mitt eget, men uten noen å dele boliglånet med eller mulighet for kausjonist, og med egenkapital på under 300 000, har jeg ikke anledning til det. Ønsker ikke å flytte for langt ut av byen og er også ferdig med å bo "på hybel", derfor velger jeg heller å leie relativt rimelig. Det er imidlertid frustrerende å se prisene øke raskere enn sparekontoen og høre om alle leilighetene som går langt over takst.

Skrevet

Jeg er 27, eier min egen bolig.

Jeg jobber 60% og studerer ved siden av. Økonomien er litt "stram", men er det fordi jeg sparer for å ha litt til overs i tilfelle noe hjemme ryker, eller jeg vil på ferie, eller når jeg er i praksis..

AnonymBruker
Skrevet

AB fra innlegg 13 igjen; glemte å svare på økonomibiten av spørsmålet. Føler jeg har en grei økonomi, med rom for litt sparing (4-5 000 i måneden i snitt). Bruker nok mye penger på mat, og reiser en del både i inn- og utland, og kunne nok strammet inn litt der. Men jeg føler at drømmen om egen bolig bare blir mer og mer uoppnåelig jo eldre jeg blir, med mindre drømmemannen dukker opp, og har derfor prioritert å nyte livet istedet for å spinke og spare hver krone jeg tjener.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 28 år, eier enebolig og bil (stor 4-hjulstrekker). Sparer fra 2000 til 4000 hver mnd, og unner meg det jeg har lyst på. Reiser ofte innenlands, og har minst en eller flere utenlandsturer i året. Til nå i 2012, så har jeg vært i både England og USA, så jeg skal ikke klage på økonomien.

Men så klart, så kunne jeg betalt ned mer på boliglån samt spart mer dersom jeg delte utgiftene med en annen. Men jeg klager ikke :)

Skrevet

Jeg er 28 år, eier enebolig og bil (stor 4-hjulstrekker). Sparer fra 2000 til 4000 hver mnd, og unner meg det jeg har lyst på. Reiser ofte innenlands, og har minst en eller flere utenlandsturer i året. Til nå i 2012, så har jeg vært i både England og USA, så jeg skal ikke klage på økonomien.

Men så klart, så kunne jeg betalt ned mer på boliglån samt spart mer dersom jeg delte utgiftene med en annen. Men jeg klager ikke :)

Kan jeg spørre hva du jobber med og hva du tjener?

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hva du jobber med og hva du tjener?

Jeg jobber som økonomiansvarlig i en privat bedrift, og tjener 450 000 i året.

Ettersom jeg ikke bor på et mindre tettsted på vestlandet, så er ikke boligprisene like stive som i Oslo. Ergo mindre boliglån :)

Gjest Elissima
Skrevet

Jeg er 30 og eier egen leilighet. 1,4 mill i boliglån, jobber 100% og har grei økonomi, men pga at jeg reiser veldig mye så er økonomien stram til tider. Klarer likevel å spare litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...