Gå til innhold

Blomsterkasse under vinduet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en slik blomsterkasse som jeg ønsker å henge under vinduet(utsiden) på leiligheten min.

Hvordan skal jeg henge den opp? Må man feste den der plankene på kledningen er festet med spiker, eller er kledningen "sterk nok" til å bære den alene? Tror jeg trenger tydelig forklaring ala "ha-det-inn-med-teskje", siden jeg virkelig er totalt grønn på utendørs vedlikehold, og ikke helt stø innendørs heller.... :sjenert:

Jeg ser også at blomsterkassa er tett uten drenerings(?)hull. Blir det ikke da oversvømmelse om det regner, og evt begynne å mugle? Må/bør jeg borre hull, i så tilfelle, hvor store?

Jeg skal ha blomkarse i den, bør jeg ha lekakuler i bunnen?

Er det noe annet jeg bør tenke på?

:)

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/647017-blomsterkasse-under-vinduet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si når man ikke vet hvordan kledningen ser ut. Men man bør ta i litt. Kassen blir tung med jord og vann. Jeg ville ha borret tre hull regelmessig i lengeretning under med en diameter på 1 cm. Så 2-3 cm lecakuler. Det er lurt å legge litt filt over dette og oppover kantene før jorden så has i. Dermed kan man lett skille jord og kuler senere.

Edit: Kan være greit med litt større steiner rett rundt hullene for å hindre at lecakulene triller ut.

Endret av skrue
AnonymBruker

Vanskelig å si når man ikke vet hvordan kledningen ser ut. Men man bør ta i litt. Kassen blir tung med jord og vann. Jeg ville ha borret tre hull regelmessig i lengeretning under med en diameter på 1 cm. Så 2-3 cm lecakuler. Det er lurt å legge litt filt over dette og oppover kantene før jorden så has i. Dermed kan man lett skille jord og kuler senere.

Edit: Kan være greit med litt større steiner rett rundt hullene for å hindre at lecakulene triller ut.

Takk, da har kassa små huller.

Kledningen er liggende, veldig gammel, bord som ikke har noe hakk eller mønster, bare enkel planke.

Jeg har en slik blomsterkasse som jeg ønsker å henge under vinduet(utsiden) på leiligheten min.

Hvordan skal jeg henge den opp? Må man feste den der plankene på kledningen er festet med spiker, eller er kledningen "sterk nok" til å bære den alene? Tror jeg trenger tydelig forklaring ala "ha-det-inn-med-teskje", siden jeg virkelig er totalt grønn på utendørs vedlikehold, og ikke helt stø innendørs heller.... :sjenert:

Jeg ser også at blomsterkassa er tett uten drenerings(?)hull. Blir det ikke da oversvømmelse om det regner, og evt begynne å mugle? Må/bør jeg borre hull, i så tilfelle, hvor store?

Jeg skal ha blomkarse i den, bør jeg ha lekakuler i bunnen?

Er det noe annet jeg bør tenke på?

Hvordan du fester denne er jeg ikke sikker på.Vi har hull i rekkverket og har da store skruer igjennom og inn i kassen.

Men,du burde borre hull i kassene,fylle med 3-5cm leca i bunnen.Da unngår du at blomstene står med røtter i vann og råtner opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...