Ryvre Skrevet 11. april 2012 #21 Skrevet 11. april 2012 Syns det er godt jeg. Og jeg spiser gjerne et stykke Oreokake med god samvittighet den ene gangen i året det er er konfirmasjon eller dåp o.l. 2
Gjest Survival Skrevet 11. april 2012 #22 Skrevet 11. april 2012 Det er oreokjeks, krem og sjokolademousse - selvfølgelig er det godt!! 4
Purple Basil Skrevet 11. april 2012 #23 Skrevet 11. april 2012 Orekake er veldig godt, men samtidig veldig kvalmende 2
Gjest Spinell Skrevet 11. april 2012 #25 Skrevet 11. april 2012 Jeg synes oreokake er knallgodt. (Er mer forundret over at folk kaller den grusomme kvæfjordkaka for "verdens beste".) Med tanke på hvor sjelden jeg spiser oreokake (2-3 ganger per år, max), og at palmeloljen kun utgjør en liten andel av etpar av ingrediensene i kaka, har jeg ingen betenkeligheter med å spise den. Palmeolje er helsemessig neppe verre enn andre mettede fettsyrer, og med tanke på hvor mange som priser meierismøret til all slags matlaging og kakebakst, er det neppe bare oreokaken som er skyld i folks helseproblemer. (Miljøaspektet er noe annet, men jeg har ikke inntrykk av at TS først og fremst var miljøforkjemper...) 3
Gjest hogwash Skrevet 11. april 2012 #26 Skrevet 11. april 2012 det må jo være noe av det mest usunne(palmeolje) og kvalmende man kan ha i seg.... Frankly, my dear, I don't give a damn Oreokake er fantastisk. 9
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #27 Skrevet 11. april 2012 Det er oreokjeks, krem og sjokolademousse - selvfølgelig er det godt!! Det kommer vel an på: 1. Om man har laget den selv: oppskriften. Ikke alle inneholder sjokolademousse. Og alle oppskrifter jeg har sett som inneholder sjokolademousse, har mousse fra pose. 2. Om kaken er laget industrielt. Da ville den jo smake deretter uansett, og dårligere enn en skikkelig kake. Dessuten er ikke Oreokjeks noe godt i seg selv, spør du meg. Men det er det stort sett ingen som gjør. 1
Gjest Spinell Skrevet 11. april 2012 #28 Skrevet 11. april 2012 Dessuten er ikke Oreokjeks noe godt i seg selv, spør du meg. Jeg er helt enig med deg! De finnes ikke gode uten det andre rundt, og det kunne ikke falle meg inn å servere oreokjeks til kaffen.
sullå Skrevet 11. april 2012 #29 Skrevet 11. april 2012 Jeg har smakt én oreokake jeg ikke har likt, og den kjøpte jeg på restaurant. Såå skuffet! Men hjemmelaget oreokake - den beste kaken jeg vet (helt ærlig ja)! Og jeg trenger ikke mer enn et lite stykke fordi den er så mektig. Så det er vel likevel sunnere enn et stort stykke med sjokoladekake? 1
yes2yes Skrevet 11. april 2012 #30 Skrevet 11. april 2012 Oreokjeks er helt herlig! Oreakake derimot har jeg ingen ting til overs for. Ikke fordi det er usunt, men dens smak behager ikke min lille gane. 1
Wonders Skrevet 11. april 2012 #31 Skrevet 11. april 2012 nope. men noen kilo smågodt fra narvesen -ikke sånn svenske-fake-godis...
Sophia. Skrevet 11. april 2012 #32 Skrevet 11. april 2012 Jeg syns oreokake er kjempegodt. Favorittkaken min, faktisk! 1
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 11. april 2012 #33 Skrevet 11. april 2012 Jeg synes at oreokake er knallgodt, men til gjengjeld så klarer jeg ikke mer enn et stykke av den 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #34 Skrevet 12. april 2012 Jeg synes den var god da jeg var 17, nå har jeg heldigvis fått bedre smak 1
KristinL Skrevet 12. april 2012 #35 Skrevet 12. april 2012 Ja, og det er jo ikke sånn at jeg spiser hele kaka når jeg først setter i gang, den er altfor mektig til det. Kan godt unne med ett stykke når det står på bordet 1
Lista Skrevet 12. april 2012 #36 Skrevet 12. april 2012 Ikke nødvendigvis enig. Altså, jeg er på ingen måte en helsefrik - jeg liker bl.a. smør, fløte, ost, rødt kjøtt, øl, og andre ting som gjerne blir betraktet som usunt, men jeg liker også grønnkål, hvitløk, olivenolje, kikerter, diverse grønnsaker, og andre ting som gjerne blir betraktet som sunt. Og for min gane, er kaker/godteri/snacks med masse palmeolje, transfett, sukker, tilsetningsstoffer, kunstige søtingsmidler og den type ting, ikke godt i det hele tatt. Kaker inneholder jo mye sukker? Det er det som er kaker. Oreokaka inneholder da ikke "tilsetningsstoffer, kunstige søtningsmidler og den type ting". Det er oreokjeks, smør, fløte, philadelfiaost, melis, sjokolademousse (hjemmelaget!), sukker og evt. sjokoladesaus til pynt. Helt vanlige kakeingredienser Jeg synes den var god da jeg var 17, nå har jeg heldigvis fått bedre smak Ja, nå føler jeg meg virkelig som en umoden tenåring uten utviklede smaksløker fordi jeg liker oreokake Herregud, for en tåpelig kommentar. 5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #37 Skrevet 12. april 2012 Det virker som noen mener de har for mye klasse for å kunne like oreokake, når ble en kake flaut å like? Har dere i det hele tatt smakt hjemmelaget oreokake? Det beste med den er jo kombinasjonen ostekrem og sjokolademousse - ellers er det jo bare krem med kjeksbiter og kjeksbunn. 4
Safira Skrevet 12. april 2012 #38 Skrevet 12. april 2012 Jeg liker hjemmelaget oreokake, er ikke like begeistret for de man får kjøpt. Skjønner ikke hvordan folk kan føle seg for kule for å like oreokake? 2
Gjest HunterLady Skrevet 12. april 2012 #39 Skrevet 12. april 2012 Jeg lager alltid denne kaka med Dots-kjeks istedet for. Men jupp, den er knallgod!
Gjest Survival Skrevet 12. april 2012 #40 Skrevet 12. april 2012 Jeg lager alltid denne kaka med Dots-kjeks istedet for. Men jupp, den er knallgod! Ja, det gjør faktisk jeg og. Jeg liker dots-kjeksene bedre. Den brune pakken som er sånn brownies-kjeks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå