AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #1 Skrevet 11. april 2012 Jeg har ei kusine som er 5 år eldre enn meg, og i barndommen var vi som søstre å regne. I dag har jeg svært lite kontakt med henne, da vi er opptatt med hvert sitt liv. Jeg opplevde en situasjon med henne som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal takle. Siden jeg ble 18, jeg er nå 35, har vi hatt veldig lite kontakt. Men jeg var svært glad i henne da jeg var liten, og har alltid sett opp til henne. Derfor syns jeg den situasjonen jeg opplevde var veldig rar. En helg får jeg telefon fra henne, og ho ønsker å treffes på en kafe. Jeg tenker at det kan jo være hyggelig, så hvorfor ikke? Vi møtes, og vi prater om mye, og hele tiden ser det ut som min kusine har noe på hjertet. Etter en stund åpner ho vesken og trekker frem ett helsekostmiddel, og spør om jeg har kjennskap til produktet. Noe jeg ikke hadde. Og plutelig sitter ho der og reklamerer for produktet og vil at jeg skal abbonere på det. Jeg takket høflig nei. Vi prater videre og sier tilslutt takk for å treffes. Dette er 5 år siden. Og nå har ho kontaktet meg igjen, siden familien har snakket om den nye jobben jeg har fått. Jobben bringer meg til ett lukrativt boområde, men alt jeg skal er å utføre en jobb der for en tid. Og nå føler jeg at min kusine oppfører seg svært merkelig, fordi ho kontakter meg og spør meg ut om detaljer om boområdet. Er det ikke merkelig? Overreagerer jeg? For ho spør meg ikke ellers om hvordan det går med meg, og jeg sluttet å holde kontakten etter det møtet på kafeen for 5 år siden. Jeg tror ho kontaktet meg bare fordi ho vil ha noe av meg. Tar jeg feil? Men uansett orker jeg ikke å ha noe kontakt. Det føles bare helt feil. Jeg kan ikke ta opp dette med familien, de er altfor løsmunnet med alt, og blander seg opp i ting de ikke har noe med.
Strikkemamma Skrevet 11. april 2012 #3 Skrevet 11. april 2012 Hun høres litt utspekulert ut. Vær på vakt!
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #4 Skrevet 11. april 2012 Jeg er ts. Hva ville dere gjort? Jeg vurderer å bare la vær å svare ho neste gang ho kontakter meg. Og jeg føler jeg har ingenting felles med henne. Har mest lyst til å kutte all kontakt, selv om det høres drastisk ut.
Mayami Skrevet 11. april 2012 #5 Skrevet 11. april 2012 Jeg hadde fulgt magefølelsen. Har vært borti noe lignende selv, med bestevenninne. Vi mistet litt kontakt (pga at hun sluttet å svare på mine meldinger og oppringinger), og plutselig vil hun ha kontakt igjen men da pga egeninteresse. Dette resulterte i at hun til slutt såret meg ganske kraftig. Jeg kuttet kontakten, traff henne igjen var 5 år senere, og hun foreslo en kafetur. Jeg hadde utrolig dårlig følelse og orket ikke tanken engang, så endte opp med å avlyse det. Har ikke hørt fra henne siden, og innser nå at hun ikke er verdt tiden min... Trist, for vi var bestevenninner i 15 år, men folk forandrer seg...
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #6 Skrevet 11. april 2012 Jeg hadde fulgt magefølelsen. Har vært borti noe lignende selv, med bestevenninne. Vi mistet litt kontakt (pga at hun sluttet å svare på mine meldinger og oppringinger), og plutselig vil hun ha kontakt igjen men da pga egeninteresse. Dette resulterte i at hun til slutt såret meg ganske kraftig. Jeg kuttet kontakten, traff henne igjen var 5 år senere, og hun foreslo en kafetur. Jeg hadde utrolig dårlig følelse og orket ikke tanken engang, så endte opp med å avlyse det. Har ikke hørt fra henne siden, og innser nå at hun ikke er verdt tiden min... Trist, for vi var bestevenninner i 15 år, men folk forandrer seg... Jeg ser jo at min kusine viser tendenser som egentlig alltid har vært der. Jeg har bare ikke innsett det før. Og jeg er så lei av at mange forventer at man skal ha kontakt med familien sin, uansett hva. Takk for ditt svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå