Gå til innhold

Når er det tid for tredjemann?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to gutter fra før, 4 og 2 år. Det blir lenge til prøvingen starter for vår del, kanskje ikke før 2-3 år til.

Men i det siste har jeg begynt å tvile på om aldersforskjellen blir for stor. Jeg har selv en søster som er seks år eldre enn meg, og vi hadde et nesten ikke-eksisterende forhold gjennom barndommen. På den annen side vet jeg at tiden ikke er inne for enda en babyperiode. Den opprinnelige planen var å vente til eldste er 6-7 år.

Hmmm. Noen som har noen tanker rundt dette? Evt noen i samme situasjon?

Velger å være AB nå... ;)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri.

Jorden er overbefolket, vi trenger ikke flere mennesker. Det magiske tallet er 2,1 barn per kvinne. Hold deg til dine to.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri.

Jorden er overbefolket, vi trenger ikke flere mennesker. Det magiske tallet er 2,1 barn per kvinne. Hold deg til dine to.

Godt poeng.

TS.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to gutter fra før, 4 og 2 år. Det blir lenge til prøvingen starter for vår del, kanskje ikke før 2-3 år til.

Men i det siste har jeg begynt å tvile på om aldersforskjellen blir for stor. Jeg har selv en søster som er seks år eldre enn meg, og vi hadde et nesten ikke-eksisterende forhold gjennom barndommen. På den annen side vet jeg at tiden ikke er inne for enda en babyperiode. Den opprinnelige planen var å vente til eldste er 6-7 år.

Hmmm. Noen som har noen tanker rundt dette? Evt noen i samme situasjon?

Velger å være AB nå... ;)

Ta det som dere tenker passe dere. Om dere vil vente 2-3 år, så gjør det. Det er ikke krise. Alderforskjell er bare ett tall. Her så er det seks år mellom yngst og eldste, ikke barn, men søsken. Godt forhold gjennom hele barndommen.

• Liker 1
Skrevet

Aldersforskjell er ikke bestandig avgjørende for om man har et godt forhold eller ikke. Jeg har en søster som er 8 år eldre enn meg og vi har bestandig hadd et godt forhold, mens jeg og broren min, som er 2 år yngre enn meg, bare krangler og kjefter på hverandre.

For min del var det veldig greit å ha noen å snakke med som har gått gjennom de samme tingene, så slapp jeg å ha pinlige samtaler med foreldrene mine :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Her er det tre års forskjell på barna, synes det er veldig greit. Har lyst på en til, men det får vente til minstemann er minst fem.

Skrevet

Aldri.

I Norge ligger det "magiske tallet" under 2,1. Dessuten så krever dette at flere kvinner får men enn 2 barn. Konklusjonen din bør derfor være "kjør på!"

Til TS: Vi har valgt å få våre 3 tett, delvis for å bli ferdig med babyperioden fortest mulig, og delvis i håp om at liten avstand vil gi dem et tettere bånd. Men som flere har påpekt så er tett alder ingen garanti for at de leker godt sammen, og litt avstand kan like gjerne gi gode forhold.

Dere må tenke igjen egen livssituasjon for når det passer for nettopp dere å få barn. Ønsker dere å bruke tid til hvert barn i hver sin fase av livet, eller at det skal være lett å finne aktiviteter som alle kan nyte samtidig? Er det viktig at de eldste klarer seg litt selv før dere får en ny baby som "tar plassen" dens? Passer det med økonomien og jobbene deres å få et barn til nå, eller blir det bedre om noen år?

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Yvonne (mod)

Skrevet

Hvis dere vil ha 3, så go for it!

Skrevet

At eldste er 6-7 og mellomste er 4-5 syns eg er ein fin aldersforskjell. Personlig ville eg ikkje hatt så stort eller større aldersforskjell.

Om det passar deg og mannen å få nr 3 om et par år, så er det vel ingenting å lure på?

Skrevet

Aldri.

:klaske:

Skrevet

Jeg har en søster som er 3 år eldre enn meg og en søster som er 7 år yngre enn meg. Alle vi tre har et kjempe godt forhold til hverandre :)

Skrevet

Lillebroren min er 6 år yngre enn meg og han er virkelig min beste venn. Så aldersforskjell (og kjønn) trenger ikke å ha noe å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...