Gå til innhold

Legger du merke til andres sminke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noe du syns er spesielt stygt eller pent?

Kanskje vi kan få en debatt uten personangrep :sjenert:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Tigress
Skrevet

Ja, absolutt. Eg er ein slik ein håpar ikkje finst, ein som ser alt det du tenkte "jaja, men det er det ingen som ser".

Eg likar:

• flytande eyeliner som er lagt pent
  • hud som openberrt har foundation men ein kan ikkje sjå det
  • matt, mørk leppestift
  • lekkert sota auge

Eg likar ikkje:

• edderkoppbein
  • svart maskara når det er tydeleg at brun ville vore betre
  • synleg foundation, rouge og pudder
  • brunkremtryne
  • tydeleg oppteikna bryn

Jau, og så må eg av og til styre meg for å ikkje tilrå folk sminke. Det er jo verkeleg ikkje mi sak, men eg synest det er utruleg merkeleg at ikkje ein nyttar moglegheita til å freshe seg litt opp. Ein ser så mykje meir velstelt ut når ein har litt diskret sminke, synest eg.

Gjest Anuket
Skrevet (endret)

Jeg legger i grunn sjeldent merke til andre sminke, med mindre de ser slik ut:

- tydelig skille i hudfarge mellom ansiktet og nakken

- det ene øyebrynet er tegnet lenger oppe enn det andre :fnise:

- veldig mye rouge på kinnene, slik at det nesten lyser opp

- veldig veldig mye dramatisk øyenskygge på en hverdag, typen lesesal/forelesning

Jeg tenker sjeldent over hvor mye sminke andre har på seg med mindre det er veldig tydelig, og veldig ut på byen sminke på en hverdag :sjenert:

Endret av Anuket
  • Liker 1
Gjest PinkLeaf
Skrevet

Først, takk for at du lagde en egen tråd til dette.

On topic, ja, det hender jeg gjør det. Jeg er ikke alltid så flink til å sminke meg, så jeg prøver å snike til meg tips. Jeg kan også finne på å si til folk at jeg synes sminken deres var skikkelig kul den dagen, uansett om jeg kjenner dem eller ikke.. :fnise:

Og jo, det hender at jeg ler litt for meg selv hvis jeg treffer noen som har bommet fullstendig - men aldri så det er synlig. Enkelte ting blir bare feil, som fullstendig miss på foundationfarge, for mye/feil lagt mascara eller øyeskygge som ikke burde sett dagens lys..

Skrevet

yes, jeg ser på alt :jepp: Er fasinert av sminke, ansikter, hudfarger, vipper, øyenbryn, beinstruktur. Ikke bare sminken da...

• Liker 2
Gjest Tigress
Skrevet

Hihi, eg hadde ei klassevenninne ein gong som brukte flytande eyeliner, og resultatet (var perfekt lagt) var at ho såg utruleg trøytt ut. Har hatt ein kollega også der eyelineren liksom tynga ned augelokket så ho såg heilt gåen ut... Ser ein ikkje det sjølv? Kan det vere at eg ser heilt vrak ut med flytande eyeliner??

Skrevet

Jeg legger uten tvil merke til andres sminke med engang. Jeg er veldig for den "naturlige" looken, men generelt bra gjennomført sminke er bare pent.

• Liker 2
Skrevet

Jeg legger ikke så godt merke til det som er pent med mindre det er iøynefallende OG godt utført. Unntaket er øyeskygge, enten det er duse farger eller sotet eller mer knæsjt, er det lagt med smak og nennsom hånd legger jeg ofte merke til sånt. Burde sikkert notere meg andre tilfeller av pen sminke, men det sklir nok lett under radaren når det ikke er påfallende stygt. Og så legger jeg merke til snerten neglelakk (det gjelds som sminke, såh).

Stygt:

- edderkoppbein

- tjukk linje med svart eyeliner på våtkanten, sånn som gjør at man bare legger merke til dét og ikke selve øyet

- oransje foundation/pudder (oftest observert på meget unge pigebørn)

- leppestift som trekker inn i linjene rundt munnen

- tydelig rouge

- foundationskille

- flakete foundation/concealer

- tjukt lag lipgloss (det ser faktisk bare ut som om man har kjørt i seg ei feit steik og glemt å tørke seg rundt munnen)

Også stygt, siden jeg har erklært at negler gjelds som sminke:

- firkanta negler

- fransk manikyr med V E L D I G T Y D E L I G kritthvit tipp

• Liker 1
Skrevet

Jeg legger dessverre mest merke til det jeg tenker på som litt typisk "fjortissminke". Dvs. foundation i feil farge, tydelige skiller, klumpete øyevipper osv. Dette ser man jo gjerne ved første øyekast, og er det jeg legger merke til hvis jeg går nedover gata.

Hvis det er litt roligere setting så legger jeg ofte merke til sminken uansett om den er dårlig eller bra. Beundrer ofte de som virkelig klarer å sminke øynene på andre og mer kompliserte måter enn jeg gjør :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ser fine øyevipper ut da? Noen som kan vise hva som ikke er edderkopp bein? :klo:

Gjest Stronger
Gjest PinkLeaf
Skrevet (endret)

Edderkoppvipper?

Edit: Tatt vekk bildet igjen.

Endret av PinkLeaf
Skrevet

Edderkoppvipper?

Edit: Bildet ble ikke med.

Disse var kjempefine synes jeg :) Tror kanskje jeg hadde brukt en lysere mascara hvis jeg var så lys, men det er bare uberpirkeri fra min side.

Skrevet

Edderkoppvipper?

Edit: Bildet ble ikke med.

Nei, ikke edderkoppvipper :)

Gjest PinkLeaf
Skrevet

Ok, takk - ble jo ørlite skeptisk når det var så mye snakk om det i den andre tråden.. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke

-Falske øyevipperemser til hverdags

-Edderkoppvipper selvsagt

-Kraftig påtegnede bryn (bruk øyen(bryns)skygge i 1-2 toner mørkere istedet)

-Neglelakksøl på hud og neglebånd

-Negler i forskjellige lengder/uformede

-Oransje foundation

-Mye solpudder (spesielt teit når det blir mye på nesen)

-Veldig lys "hudtonet" leppestift, eller en nyanse som ikke kler huden

-Sort kajal lang våtkanten til hverdags, til fest gjelder det når kajalen ikke har blitt duset inn i sminken

-Ublendet sminke

-Øyenbryn som ser ut som lange dråper, eller sædceller om du vil! http://data.whicdn.com/images/7478595/tumblr_lh4pliDLNO1qe9bvko1_500_thumb.jpg

Jeg liker

-Sminke som ser ut som den ikke er der

-Sminke som er lys når hud og hår er lyst, og mørk når hud eller hår er mørkt

-Godt blendet øyenskygge i farger som får frem øynene

-Perfekt lagt flytende liner

-Mørke og matte lepper som ikke crasher med hudtonen

-Velformede bryn

Skrevet

Jeg bryr meg ærlig talt lite om sminke, men jeg kan legge merke til folk hvis de er veldig "ekstreme", slik som mange av eksemplene her, f.eks øyenbryn som ser barberte ut for å ha blitt tegnet opp veldig markant med blyant (altfor tynne eller altfor tykke streker osv).

Det jeg synes er fint er de som er naturlige, eller de som sminker seg slik at det ser naturlig ut. Sminke kan være fint det, for all del, men det kan bli for mye av det gode. Heller for lite enn for mye synes jeg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Hihi, eg hadde ei klassevenninne ein gong som brukte flytande eyeliner, og resultatet (var perfekt lagt) var at ho såg utruleg trøytt ut. Har hatt ein kollega også der eyelineren liksom tynga ned augelokket så ho såg heilt gåen ut... Ser ein ikkje det sjølv? Kan det vere at eg ser heilt vrak ut med flytande eyeliner??

Jeg er selv klar over at jeg ser vrak ut UTEN flytende eyeliner :fnise:

Hvis du føler deg vel med sminken din, så ser den nok bra ut :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Ja! Spesielt når det gjelder foundation (farge og tekstur), hvordan øyenbrynene er tegnet opp og mascarapåføring. Og la oss ikke glemme solpudder - harde og for åpenbare linjer er berre lekkert :snurt: Om man bommer på det blir sminken jævlig uansett hva man gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...