Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha eksamen som privatist nå i mai i norsk og samfunnsfag for vg2... Men problemet er pga sykdom har jeg ikke lest noe omtrent,så må ta innspurt nå!

Det et jo muntelig i begge fag,men vet noen sånn ca hva som er viktigst å kunne? Får man mange spørsmål?

Å norsk skriftelig,er dette å skrive stil? Eller hvordan er dette?

Er helt blåst når det gjelder alt dette :(

Setter kjempe pris på svar :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke tatt opp fag fra vg.2, men har tatt opp 3 fag på Vg.3 (matte, naturfag og historie).

På naturfag og historie muntlig var det sånn at man trakk en lapp med et emne på også fikk man 30 minutter til å forberede seg på før man skulle inn å fortelle om emnet og jo mer man har å si jo mindre tid har sensoren til å spørre deg om ting. Det var også et uforberedt emne som man fikk av sensoren etter man var ferdig med det forberedet (et emne fra læringsmåla selvfølgelig) og igjen, jo mer du har å si jo mindre spørr de om :)

Skrevet

SÅ hvis man lager en presentasjon om hvert læremål klart da? Kan man lese fra ark eller må man kunne akt?

Takk for svar:))

Skrevet (endret)

Da er du godt forberedt! Du kan ha med alle notater du har skrevet + alle bøkene du vil :) Men husk at du må kunne det du skriver på presentasjonen også da, for på den uforberedte delen er det ingen hjelpemiddler.. Men du må skrive notatene dine over på at annet ark som du har lov å ha med inn da, dette har du 20 eller 30 minutter på deg til å gjøre (tror jeg hadde 30 på historien og naturfagen) :)

Endret av Jahnsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...