Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei:) Jeg har hørt at enkelte bruker pc-kabel fra pc til Tv for å se web-tv på Tv-skjermen (istedenfor pc skjermen). Er det så enkelt som å bare kjøpe en pc-kabel og putte den i pc og tv og dermed er alt ok?

Hvordan gjør dere det, dere som bruker pc kabel mellom pc og tv for å se web-tv? Fungerer dette bra?:) Noe jeg bør være obs på ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er vel ikke noe du trenger å være konkret obs på, men du må få tak i riktig kabel (og gjerne dobbeltsjekke at du faktisk har passende kabel før du kjøper noe.) Jobber selv i Elkjøp og hadde ei dame inne som skulle gjøre akkurat samme som deg. Jeg anbefalte henne det vanligste (HDMI-kabel), spurte om TVen og PCen hennes støttet HDMI, jada. Hun kom tilbake en halvtime senere og fortalte at PCen ikke støttet HDMI. Da ga jeg henne en VGA-kabel, som er den andre mulige løsningen. Halvtime senere var hun der igjen. Denne hadde PCen hennes, men ikke TVen.. Enden på visa ble at hun ikke hadde PC/TV som kunne kommunisere på grunn av mangel på tilkoblingsmuligheter.

Du trenger enten en VGA-kabel eller en HDMI-kabel. Jeg tror HDMI overfører lyd uten at jeg skal si helt sikkert hvordan dette funker med PC til TV, men bruker du VGA må du i tillegg ha en eller annen form for lydoverføringskabel.

Endret av Klatt
Skrevet

Har du en nogen lunde "ny" pc og tv trenger du mest sannsynlig ikke mer enn en HDMI-kabel. Den fører over både bilde og lyd. Nå har jeg ganske ny tv og pc, men det eneste jeg trenger å gjøre er å koble til kabelen og velge riktig inngang ("source") på tven. Vips. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...