AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #1 Skrevet 11. april 2012 Det har seg slik at jeg ikke klarte å fullføre vgs. på 3 år pga. sykdom og fikk derfor 4 år, men klarte ikke det heller. Det faget jeg mangler for å få studiekompetanse, tar jeg derfor som privatist nå til sommeren. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal søke på utdanning gjennom samordnaopptak. Under "bakgrunn" skal man jo krysse av jeg søker med følgende utdanningsbakgrunn... Norsk videregåendeskole (en rute), også i ruten under står det jeg fullfører 3-årig videregående utdanning for første gang våren 2012. Jeg fullfører jo for første gang nå til våren, men det har tatt meg mer enn 3 år. Så det jeg lurer på er hva jeg skal krysse av. I tillegg har jeg ikke et elektronisk vitnemål, må jeg da sende inn vitnemål etter jeg har fått eksamenskarakteren eller går dette automatisk? Noen som vet om det finnes rådgivere som kan hjelpe en med søknadsprosessen? Er så redd for å gjøre noe feil og derfor sitte uten studieplass til høsten.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #2 Skrevet 11. april 2012 Det har seg slik at jeg ikke klarte å fullføre vgs. på 3 år pga. sykdom og fikk derfor 4 år, men klarte ikke det heller. Det faget jeg mangler for å få studiekompetanse, tar jeg derfor som privatist nå til sommeren. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal søke på utdanning gjennom samordnaopptak. Under "bakgrunn" skal man jo krysse av jeg søker med følgende utdanningsbakgrunn... Norsk videregåendeskole (en rute), også i ruten under står det jeg fullfører 3-årig videregående utdanning for første gang våren 2012. Jeg fullfører jo for første gang nå til våren, men det har tatt meg mer enn 3 år. Så det jeg lurer på er hva jeg skal krysse av. I tillegg har jeg ikke et elektronisk vitnemål, må jeg da sende inn vitnemål etter jeg har fått eksamenskarakteren eller går dette automatisk? Noen som vet om det finnes rådgivere som kan hjelpe en med søknadsprosessen? Er så redd for å gjøre noe feil og derfor sitte uten studieplass til høsten. Du burde bare ringe inn til samordna opptakk og høre med dem de hjelper deg nok!
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #3 Skrevet 11. april 2012 Jeg lurer også på dette med elektronisk vitnemål? Har heller ikke det.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #4 Skrevet 11. april 2012 Det har seg slik at jeg ikke klarte å fullføre vgs. på 3 år pga. sykdom og fikk derfor 4 år, men klarte ikke det heller. Det faget jeg mangler for å få studiekompetanse, tar jeg derfor som privatist nå til sommeren. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal søke på utdanning gjennom samordnaopptak. Under "bakgrunn" skal man jo krysse av jeg søker med følgende utdanningsbakgrunn... Norsk videregåendeskole (en rute), også i ruten under står det jeg fullfører 3-årig videregående utdanning for første gang våren 2012. Jeg fullfører jo for første gang nå til våren, men det har tatt meg mer enn 3 år. Så det jeg lurer på er hva jeg skal krysse av. I tillegg har jeg ikke et elektronisk vitnemål, må jeg da sende inn vitnemål etter jeg har fått eksamenskarakteren eller går dette automatisk? Noen som vet om det finnes rådgivere som kan hjelpe en med søknadsprosessen? Er så redd for å gjøre noe feil og derfor sitte uten studieplass til høsten. Ja, du skal krysse for det, for det er nå du fullfører. Du vil vel få elektronisk vitnemål når du faktisk har fullført, så du skal ikke måtte sende inn vitnemål. Men det kan du for sikkerhets skyld høre med de i ekspedisjonen på skolen du går på om. Så vidt meg bekjent er det ingen skoler som ikke bruker elektronisk vitnemål nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå