Gå til innhold

salg av voksen rase katt,hvor burde prisen ligge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

synes noen skal ha så veldig mye for voksne katter. jeg vet at det er rase og det koster litt men synes det skal være litt større pris forskjeller på liten kattepus og en voksen.

hvor mye bør de koste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg peil på katt, men det skiller jo fra rase til rase hva prisen ligger på. Og en eldre katt kan jo ha vunnet en del på utstillinger osv, det drar jo prisen opp

Skrevet

Hvis katten selges til kos syns jeg 2-3000 er en grei pris. Skal den ikke avles på, så spiller det jo bitteliten rolle om den har vunnet aldri så mye.

:heks:

AnonymBruker
Skrevet

Hvis katten selges til kos syns jeg 2-3000 er en grei pris. Skal den ikke avles på, så spiller det jo bitteliten rolle om den har vunnet aldri så mye.

:heks:

det er noe sånt jeg kunne tenke meg å betale for en kose katt..Men det er flere som selger for langt mere enn det,virker som de bare gjør det for pengene om de vil ha like mye eller nesten like mye for en voksen katt som en kattunge.

Gjest Bobler
Skrevet

Hvis en rasekatt koster 8000 som kattunge, ser jeg ikke noe feil i å selge en katt på 1-2år for 6000-7000kr hvis den er rasetypisk og et fint utseendet (avlsmatriale). Men en katt over 5-6år, evt en katt med utstillingsfeil eller som ikke egner seg til avl av en eller annen grunn er 2000/3000kr mer passe.

Skrevet

Kommer an på alder på katten, om den er fertil og evt. meritter.

Jeg må omplassere hannkatten vår og tenkte å be om en tusenlapp, fordi jeg vil ha seriøse henvendelser. Han er 5 og kastrert.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis en rasekatt koster 8000 som kattunge, ser jeg ikke noe feil i å selge en katt på 1-2år for 6000-7000kr hvis den er rasetypisk og et fint utseendet (avlsmatriale). Men en katt over 5-6år, evt en katt med utstillingsfeil eller som ikke egner seg til avl av en eller annen grunn er 2000/3000kr mer passe.

jeg har sett en stund hva som er der ute og ofte se som selges er katter som man ikke kan bruke til avl og alikevel så selges de for ganske mye .

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på alder på katten, om den er fertil og evt. meritter.

Jeg må omplassere hannkatten vår og tenkte å be om en tusenlapp, fordi jeg vil ha seriøse henvendelser. Han er 5 og kastrert.

selvfølgelig man vil ha et godt hjem og få seriøse henvendelser,jeg hadde hatt ingen problemer med å betale 1000 kr .jeg bare synes det er så rart det er flere som skal ha flere tusner av kr. for en kose katt.

AnonymBruker
Skrevet

Om en rasekatt er fertil eller meget rasetypisk/godt avlsmateriale er likegyldig om den er stambokført i klasse II, da man ikke får registrert avkommet.

De færreste oppdrettere stambokfører mer enn maks to unger i et kull i klasse I. Majoriteten av katter som blir solgt for kos eller kun utstilling er stambokført i klasse II. Så med mindre katten er kjøpt med tanke på avl er den mest sannsynelig stambokført i klasse II.

En rasekatt med utstillingsfeil og stambokført i klasse II ville jeg bare betalt rundt 2000 for som voksen.

En rasekatt som er pen i forhold til standarden og stambokført i klasse II er vel verdt 4000, pluss minus.

En rasekatt som er pen i forhold til standarden og som er stambokført i klasse I er vel verdt over 8000. Om den har bevist seg på utstilling er den gjerne verdt enda mer.

(Fra disse prisoverslagene går jeg selvsagt ut fra at det ikke finnes noen styggedom på linjene).

• Liker 1
Skrevet (endret)

selvfølgelig man vil ha et godt hjem og få seriøse henvendelser,jeg hadde hatt ingen problemer med å betale 1000 kr .jeg bare synes det er så rart det er flere som skal ha flere tusner av kr. for en kose katt.

Men er det mange som ber om mange tusen? Blir nesten litt ufint det syns jeg, som om man skal profittere på en omplassering.

Og en eldre katt, om den er rase eller blanding, vil man jo kunne bedømme både helse og gemytt på. Derfor faller fordelen med rasekatt litt bort. For en frisk og trivelig voksen mix er i praksis akkurat like mye verdt sånn sett.

Forøvrig selges veldig mange rasekattunger på stamtavle 2, kosekatter som ikke skal avles på. Prisen er ofte den samme, eller en tusing mindre. edit; ser stamtavle 2 ble nevnt over her ja.

Endret av la Flaca
Skrevet

Det kommer vel helt an på om den kan brukes i avl eller ikke. De kan vel ta litt mer hvis man kan stille de ut og tjene penger på kattunger.

Min Maine Coon kostet 7000, 5 år, er kastrert og går for høystbydende over en milliard. :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men er det mange som ber om mange tusen? Blir nesten litt ufint det syns jeg, som om man skal profittere på en omplassering.

jeg har sett litt her og der i løpet av en ganske stor periode så har fått med meg litt av vært å det er flere som skal ha ganske voldsomt for kosekatter .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...