Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til gynekologen idag klokka 11. Pga blødninger

Har et stort ønske om å få et til barn. Har pcos. Aldri hatt regelmessig mensen, min mens har vært fraværende mesteparten av tiden. Gikk tre år før det klaffet første gang.

Har gått uten prevensjon siden august.

jeg vet at det ikke har gått et år uten prevensjon, men jeg sliter mye med store, kraftige og lange blødninger på livmora. (kronisk blødninger på livmora) Har vært å snakket med en annen gynekolog som anbefalte meg å fjerne livmora så fort jeg var ferdig med barn.

Jeg skal også snart gjennom en hudtransplatasjon, pga en hudsykdom. Fjerne hud fra lår, mage, ene armen og under et av brystene. Her snakker vi store områder.

Ønsker å få barn før denne operasjonen, pga utsiktene seinere, da graviditet blir frarådet lenge etter en slik operasjon.

Tror dere dette kan framskynde hjelp hos gynekolog? Starte på pergo / provera osv?

Og hvordan burde jeg gå frem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har man store syklusforstyrrelser behøver man ikke vente ett år på hjelp, da kan man ikke bli gravid uansett. Du får bare forklare gynekologen hvordan du har det, og det samme som du har forklart her, og sørge for å være direkte med dine ønsker. Og samtidig sørge for en sædprøve av mannen så snart som mulig. Så gjennomfører han nok nødvendig utredning og setter deg på medisiner ganske snart.

AnonymBruker
Skrevet

En kan bli gravid selv om en har "store syklusforandringer", det ble i alle fall jeg. Og jeg hadde ikke et aktiv sexliv heller, det var på en ONS...

Skrevet

En kan bli gravid selv om en har "store syklusforandringer", det ble i alle fall jeg. Og jeg hadde ikke et aktiv sexliv heller, det var på en ONS...

Enig, formulerte meg litt feil. Som regel er det veldig vanskelig, og vil ta mye lengre tid enn for enn som har normale sykluser. De fleste med uregelmessige sykluser har ikke eggløsning. Og har de det er det så skjeldent at man skal ha virkelig flaks for å treffe, så du har nok bare hatt maks flaks (eller uflaks, i og med at det var en ONS?)

Jeg slet selv med syklusforstyrrelser i det jeg ønsket å bli gravid. Så jeg brukte pergo fra første prøveperiode.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått til gynekologen. Jeg ble også spontant gravid til tross for PCOS (var sannsynligvis årets eneste EL vi tilfeldigvis traff på med månedens ENESTE samleie), og når vi så skulle planlegge søsken, fikk jeg pergo av gynekologen som tok en kjapp titt på eggstokkene med UL bare for å ha elendigheten bekreftet. ;)

Jeg ble gravid på en enkel pergokur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...