Gå til innhold

Får jeg helligdagstillegg på neste lønn selvom jeg hadde fast turnus i påsken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp byttet avd i kommunen, og det er litt tull med utbetalinger. Forrige mnd fikk jeg for lite utbetalt, og jeg er ærlig talt veldig usikker om jeg har fått det jeg skal nå.

Men et hovedspm er hvertfall ang helligdagstilleggene fra påsken. Får jeg virkelig ikke de utbetalt nå i april (får lønn imorgen) når jeg har en fast turnus? Jeg har fastlønn og får lønnen for april nå. Kommer tilleggene på lønningen mnd etter at man jobbet sånn det blir for vikarer uten fastlønn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier avtalen om utbetaling av variable tillegg?

Jeg vil tro du får dem i mai ettersom du får lønn allerede i morgen.

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss blir helligdagstillegg etterbetalt, så vi får det i mai. Tillegg må hos oss alltid godkjennes på timelista (før skrev vi den manuelt, nå går det automatisk i GAT, men det må likevel godkjennes på samme måte som ekstravakter, overtid og bytter), så det er vel derfor utbetalingen "henger etter" en måned. Dette er hos oss uavhengig om man får fastlønn eller jobber ekstra.

AnonymBruker
Skrevet

Aha. Da er det nok sånn her også. Da burde det vel gå automatisk hos oss også, vi bruker også Gat. Får glede meg til neste mnd da, ble litt skuffa over denne lønna ;)

Men tillegg for kveldsvakter i ukedagene da.. På min lønnsslipp står det bare "ulempelønn lør-/søndag turnus". Innebærer det da bare helgetillegg, eller putter de hverdagskveldstillegget også under den posten?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp byttet avd i kommunen, og det er litt tull med utbetalinger. Forrige mnd fikk jeg for lite utbetalt, og jeg er ærlig talt veldig usikker om jeg har fått det jeg skal nå.

Men et hovedspm er hvertfall ang helligdagstilleggene fra påsken. Får jeg virkelig ikke de utbetalt nå i april (får lønn imorgen) når jeg har en fast turnus? Jeg har fastlønn og får lønnen for april nå. Kommer tilleggene på lønningen mnd etter at man jobbet sånn det blir for vikarer uten fastlønn?

Hadde du tidligere større stilling, eller er tilleggene ulike på de to avdelingene? Greit å sjekke opp. Jeg gikk ned 12.000 året, på å bytte avd. på tross av samme stillingstørrelse, men i boligen jeg jobbet før fikk vi risikotillegg.

AnonymBruker
Skrevet

Aha. Da er det nok sånn her også. Da burde det vel gå automatisk hos oss også, vi bruker også Gat. Får glede meg til neste mnd da, ble litt skuffa over denne lønna ;)

Men tillegg for kveldsvakter i ukedagene da.. På min lønnsslipp står det bare "ulempelønn lør-/søndag turnus". Innebærer det da bare helgetillegg, eller putter de hverdagskveldstillegget også under den posten?

Det er faste tillegg, så det får du nå ... Bare variable tillegg som helligdagsttillegg, ekstravakter og overtid som kommer senere...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber kvelder nå, det gjorde jeg ikke før. Men før fikk jeg kjøregodtgjørelse. Så jeg har vel egentlig forventet at lønnen skal holde seg relativt lik det den var tidligere. Stillingstørrelsen er lik.

HI

AnonymBruker
Skrevet

HI her igjen. Forrige mnd fikk jeg virkelig for lite utbetalt. For da jobbet jeg en helg på gamlejobben og en helg på nye jobben i samme mnd. Men jeg fikk bare betalt for en av helgene. Og jeg klarer ikke se om jeg har fått utbetalt for helg nr to nå heller.. Huff, får vel spørre på jobben..

AnonymBruker
Skrevet

HI her igjen. Forrige mnd fikk jeg virkelig for lite utbetalt. For da jobbet jeg en helg på gamlejobben og en helg på nye jobben i samme mnd. Men jeg fikk bare betalt for en av helgene. Og jeg klarer ikke se om jeg har fått utbetalt for helg nr to nå heller.. Huff, får vel spørre på jobben..

Greit å sjekke opp :) Ikke alltid GAT er helt med på forandringer. Veldig godt program å ha, men det er litt for A4 innimellom... Jeg er GAT ansvarlig på avdelingen og har revet meg i håret mer enn en gang, mens jeg har prøvd å løse avvik som innimellom oppstår når man jobber turnus... :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...