Marcia Skrevet 11. april 2012 #1 Skrevet 11. april 2012 Barnet mitt er bedt i bursdag til ei jente i barnehagen, og jeg lurer veldig på hvor dyr gave jeg skal kjøpe. Hvor mye pleier dere å kjøpe gave for? Og har dere noen tips til gave til ei jente som fyller fem år?
Kara W Skrevet 11. april 2012 #2 Skrevet 11. april 2012 Har lurt litt på dette selv. Nå har det bare vært 2 bursdager dette barnehageåret, så føler ikke at det har vært noen særlig utgift. Vi kjøpte for ca 150,-, men etterhvert som det blir mange bursdager på hvert av barna ser jeg jo at dette kan blir dyrt i lengden.
Mayami Skrevet 11. april 2012 #3 Skrevet 11. april 2012 Vi har satt en grense på ca 100 kr, det blir dyrt nok til sammen med alle bursdagene de skal i! Minstegutten var akkurat i 5års dag til en jente og vi kjøpte sånn Pet Shop-ting. Fikk to sett med hunder for budsjettet, og det var en stor suksess hos bursdagsbarnet! Et tips til: Vi har gitt opp å kjøpe gaver på lekebutikker, det er bare kjempedyrt, så nå handler vi i lekeavdelingen på Coop Obs! Der har de heller ikke alle de kjempedyre og digre lekene, så det er liksom mer å velge mellom når guttene skal handle (så slipper de å se alt de ikke har råd til å kjøpe til vennene)! Synes i alle fall selv det var en veldig god ide!
liv Skrevet 11. april 2012 #4 Skrevet 11. april 2012 Her ligger det på 100-130 avhengig av hva de ønsker seg.
Gjest gurimalla Skrevet 11. april 2012 #5 Skrevet 11. april 2012 Litt billigere med barnehagebarn hos oss ser jeg. Vi ligger på ca 70 kr, for det beløpet får du både hoppetau og kritt for å skrive på asfalten med (populært blant jenter). Det er mange uteleker som akkurat nå har kommet i lekebutikken som ikke koster så mye. Ikke noe problem å finne helt greie leker i lekebutikken. 1
Vibi Skrevet 11. april 2012 #6 Skrevet 11. april 2012 Lurte veldig på dette jeg også, da min ble bedt i bursdag første gang. Han er ikke 3 enda, så de fleste har ikke begynt med bursdagsfeiring, men han har nå vært en gang. Jeg kjøpte for 150 kr, og klarte ikke å finne ut av hva de andre hadde kjøpt for. Men regner med at det ikke var helt søkt.
Umuriel Skrevet 11. april 2012 #7 Skrevet 11. april 2012 Pleier å kjøpe for rundt 150 kroner til barnehagevenner. Siste to månedene har han vært i seks eller syv bursdager, så det baller fort på seg.
Susan Sto Helit Skrevet 11. april 2012 #8 Skrevet 11. april 2012 Vi har lagt oss på 50-100kr til barnehagevenner. Synes det ser ut til at det er trenden hos andre rundt oss også. Det blir fort mye penger av sånt.
Gjest gurimalla Skrevet 11. april 2012 #9 Skrevet 11. april 2012 Pleier å kjøpe for rundt 150 kroner til barnehagevenner. Siste to månedene har han vært i seks eller syv bursdager, så det baller fort på seg. Det er nettopp derfor foreldrene der vi bor har blitt enige om at vi bruker bare halvparten. Kan ikke være slik at det kan bli for dyrt å være med i bursdager... 1
Leanne Skrevet 11. april 2012 #10 Skrevet 11. april 2012 (endret) Jeg kjøper ofte en del ting på salg jeg, bøker på mammutsalg, kjøpte fargeblyanter når det var 50% på det hos bokhandelen, kjøper sånne aktivitetsbøker/fargeblokk i tillegg, sesong varer som vannpistol/ fancy såpeboblepistoler kjøpes på høsten til 50/70% avslag.. Like fine ting å gi, men blir ikke så dyrt i lengden Endret 11. april 2012 av Leanne 3
flickan Skrevet 12. april 2012 #11 Skrevet 12. april 2012 oi, jeg synes 150 kr til barnehagebarn var mye. Gutten vår blir tre til sommeren, jeg håper ikke det er det som er normen her. 1
marielle171 Skrevet 12. april 2012 #12 Skrevet 12. april 2012 (endret) Jeg har ikke barn enda, men jeg hadde en ide for dere som har: Hva med å kjøpe ting på eBay? Der finner du veldig billige men fine ting som ofte koster 4 ganger så mye i norge. Jeg kjøpte originale merkebabyleker på ebay for 50 kroner mens det koster 200kr i norge. Du må bare passe på at det kan ta opp til 4 uker før man får pakken. (Selvom jeg aldri har opplevd det enda, her får jeg alt i posten mellom en og to uker.) Jeg syns 150 kroner høres veldig mye ut å gi til barnehagebarn. Med 15 eller flere barn på en avdeling blir det fort dyrt. Endret 12. april 2012 av marielle171
jerod Skrevet 12. april 2012 #13 Skrevet 12. april 2012 Hvor mye ville dere ha gitt om det var tvillinger som skulle i bursdagen? bør man ikke gi mer siden det er fra 2 stykker?
Susan Sto Helit Skrevet 12. april 2012 #14 Skrevet 12. april 2012 Hvor mye ville dere ha gitt om det var tvillinger som skulle i bursdagen? bør man ikke gi mer siden det er fra 2 stykker? Jeg ville nok kjøpt en gave til 100-200kr siden den var fra to. (Har norm på 50-100 fra en, så det blir da ca det dobbelte.) Du forventer vel at hvis barna inviterer i bursdag selv en dag, at de får hver sin gave, og ikke en på deling? Eller? 1
jerod Skrevet 12. april 2012 #15 Skrevet 12. april 2012 Jo, så klart Men når vi har skullet i bursdag tidligere, så har jeg spurt de vi skal til om hva barnet ønsker seg, og da har jeg fått høre at jeg ikke trenger å kjøpe fra 2. Men jeg har selvfølgelig alltid gjort det, for det er det jeg mener er rett. Lurte bare på hva andre tenker om det
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #16 Skrevet 18. april 2012 Jo, så klart Men når vi har skullet i bursdag tidligere, så har jeg spurt de vi skal til om hva barnet ønsker seg, og da har jeg fått høre at jeg ikke trenger å kjøpe fra 2. Men jeg har selvfølgelig alltid gjort det, for det er det jeg mener er rett. Lurte bare på hva andre tenker om det tvillinger blir alt for ofte sett på som en enhet ikke to forskjellige personer. jeg er mamma til tvillinger: kler dem forskjellig. ga dem navn som ikke ligner Maja og Kaja blir for nært. og jeg synes å at folk skal gi dem en gave hver.det trenger ikke være store ting,men det er rett og rimelig i mitt hode allefall. 1
jolie Skrevet 18. april 2012 #18 Skrevet 18. april 2012 Jeg legger meg på et sted mellom 150 og 200 - men det er fra begge mine. De er så tette i alder, så de blir bedt i de samme bursdagene. De gir en gave hver (det er kjipt å stå som den eneste uten gave om det blir brukt flasketuten peker på når gavene skal åpnes), men om det er noe spesielt bursdagsbarnet ønsker seg kan det godt hende at den ene gir en gave for 170 mens den andre gir en sprettball til ti kroner.
Strange Doll Skrevet 19. april 2012 #20 Skrevet 19. april 2012 Jeg har ikke barn selv, men ser at når jeg skal pakke inn for barnebursdager på jobb så ligger gavene på rundt hundrelappen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå