Gå til innhold

Besøk som ikke respekterer våre regler for valpen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bestemt at vår hund ikke får hoppe opp i møblene, og at inne skal det ikke skje så mye, der slapper man mest av...

Vi ønsker ikke å ha våt/skitten hund i sofaen, derfor har vi bestemt at det er en fast regel fra begynnelsen av.

Og vi tenker at det er til hundens eget beste å ha en god "av-knapp" inne, siden den etterhvert må vennes til å være noe alene hjemme. Kanskje greit da å være vant til å at det ikke skjer så mye spennende innendørs?

Herjing og lek prøver vi å gjøre unna utendørs.

Men så er det enkelte besøkende som jo synes valpen er så søt.. Og skal lokke den opp på fanget sitt mens de sitter i sofaen, herje og rase med den.

Har forsøkt å si ifra, men føler ikke at reglene våre blir respektert..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

:kjefte: omg!

Foreslår at du tar valpen med til et annet rom mens dette "besøket" er tilstede :gjeiper: Prøv å minne dem på at en stor hund som jumper opp i fanget og gjerne treffer rett i solar plexus med digre forlabber ikke er spesielt hyggelig, selv om det er SÅ søtt når den er valp.

/rolleyes

Endret av encore
Gjest enirac
Skrevet

Då må du sette foten ned. Om de vil ha valpen på fanget for å kose, så får de sette seg på gulvet. Herjing, etc, skal ikkje foregå innendørs (eller i det heile tatt?). Ferdig med det - ikkje diskuterbart. Klarer ikkje besøket å respektere reglene, så får de ikkje komme på besøk eller ha valpen nær seg under besøket.

• Liker 1
Gjest Bobler
Skrevet (endret)

Jeg er litt slik at hvis folk kommer til mitt hjem, og ikke overhoder mine regler ovenfor min hund, så får de ikke komme på besøk. Da drar jeg heller til dem, uten hunden.

Sett foten ned, og forklar utdypende hvorfor det ikke er greit å gjøre det. Forklar at valpen blir forvirret, og at de gjør det vanskelig å være konsekvent i oppdragelsen av valpen. Hvis de ikke klarer det, ville jeg sendt dem på dør :) (Men jeg er muligens litt sær)

Endret av Bobler
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Godt å høre denne støtten.

Har fått inntrykk av at jeg er "streng og kjip" mot valpen, fra dette besøket. Prøver å forklare at det til syvende og sist er valpen det går utover, vi har lært den å ikke hoppe i møblene, og når det så kommer noen andre og tillater det, så blir hunden forvirret og prøver seg på sofaen igjen. Det betyr jo bare mer "nei" til valpen..:-/

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Godt å høre denne støtten.

Har fått inntrykk av at jeg er "streng og kjip" mot valpen, fra dette besøket. Prøver å forklare at det til syvende og sist er valpen det går utover, vi har lært den å ikke hoppe i møblene, og når det så kommer noen andre og tillater det, så blir hunden forvirret og prøver seg på sofaen igjen. Det betyr jo bare mer "nei" til valpen..:-/

Man er da ikke streng og kjip fordi man har regler for valpen.. :hakeslepp: En hund som vet hva den har å forholde seg til er en glad hund! :)

Synes forresten det er uvanlig frekt at de overser dine regler for din valp i ditt hus!!

• Liker 1
Skrevet

Jeg holder med deg, sett regler og få folk til og overholde dem, det er du som får "problemet" senere, det er du som skal bo i hus med denne hunden i maaaange år, og hvis noen enkelte skal " ødelegge" dette så er det til syvende og sist du som får sofa hoppingen og det du ikke vil den skal gjøre. Ikke di som leker med den:/

Stå på ditt:) det er DIN hund:) lykke til:)

AnonymBruker
Skrevet

respektløse folk :kjefte:

her blir jeg sur når de dytter mine små sofahunder ned med albuen!! mine hunder er sofahunder de, de har like mye rett til å være i sofaen som vi, og gjerne mer rett en besøket!

hadde jeg valgt storhund hadde jeg gjort som deg ts ikke la de hoppe opp..

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville sagt at de må sitte på gulvet om de skal ha ham på fanget fordi dere prøver å lære ham å ikke være i sofaen. Når det gjelder leking inne så tror jeg ikke dere trenger å stresse så mye med det, det går fint an å leke litt inne uten at hunden da for alltid blir "gal" inne. Vi herjet og lekte masse inne med vår når han var valp men nå som 3åring er han kjemperolig og sover for det meste inne (med mindre han vil noe spesielt:P). Sier ikke at dere må herje med deres inne men synes det er dumt å stresse det for mye også, en valp vil alltid ha litt mer energi og være litt mer vilter enn en voksen hund tenker jeg:)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...