Gå til innhold

har spist mye usunt i det siste..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg trenger virkelig hjelp. I det siste har jeg spist mye usunt. Jeg har spist utrolig mye søtsaker og fetet mat og får så dårlig samvittighet. Og når jeg begynner, kan jeg ikke stoppe. Jeg har funnet ut at jeg spiser fordi jeg kjeder meg. Så hadde vært fint med tips hvordan jeg kan unngå å spise så mye, og gjerne motivasjon og. Har aldri vært en storspiser, men nå mumser jeg meg i søtsaker og alt som det går an. Er normalvektig, men vekta begynner å stige og merker også at det påvirker helsa.

Videoannonse
Annonse
Gjest Solsmil
Skrevet

Bestem deg for at du skal slutte. Du får det til bare du vil det nok. Og tøm skapene for usunn mat (ihvertfall hvis du bor alene), og kast gjerne godteri og sånt. Eller få noen til å gjemme det for det. Så spiser du et sunt måltid (for å ikke være sulten ) og drar på butikken og kjøper inn mat for hele uka. Og bare sunn mat. Da har du ingen unnskyldning for å dra dir og kjøpe noe usunt, og det er utrolig mye lettere å spise sunt når du har masse sunt tilgjengelig. Og det er også mye lettere å ikke spise usunt når du ikke har usunt tilgjengelig.

Gjest Solsmil
Skrevet

At du spiser når du kjeder deg, kan godt komme inn i en ond sirkel. Men hvis du finner noe å holde deg opptatt med, så er det også lettere å unngå det. Trene, gå tur, en hobby du liker, lese osv.

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å kjed deg.

Tving deg selv til å spise sunn, næringsrik mat i fornuftige mengder. Når kroppen får de næringsstoffene den trenger, og blodsukkeret holdes stabilt, vil sukkersuget automatisk avta.

Aldri gå på butikken for å handle mat hvis du er sulten eller ikke har planlagt hva du skal kjøpe, og sørg for å aldri ha noe godt liggende hjemme.

Skrevet

Om du er en av de som "må" ha noe usunnt tilgjengelig bare for å ha det, eller bare en dag "må" kjøpe en pakke godis på butikken, så kjøp godteri du virkelig ikke liker. Dette blir gjerne liggende i skapet i en måned, og har du sukkersug nok tar du kanskje en bit for så å huske hvor stygt dette godteriet var og stopper å spise da.

Ellers, pass på at du drikker nok, tørstesug kan fort forveksles med søtsug.

Spør deg selv hver gang du går til kjøkkenet: 1. Hva skal jeg hente nå?2. Hvorfor henter jeg meg dette? 3. Er dette bra for meg? 4. Bør jeg heller ta ett glass vann og snu for å gjøre noe annet?

Skrevet

jeg trenger virkelig hjelp. I det siste har jeg spist mye usunt. Jeg har spist utrolig mye søtsaker og fetet mat og får så dårlig samvittighet. Og når jeg begynner, kan jeg ikke stoppe. Jeg har funnet ut at jeg spiser fordi jeg kjeder meg. Så hadde vært fint med tips hvordan jeg kan unngå å spise så mye, og gjerne motivasjon og. Har aldri vært en storspiser, men nå mumser jeg meg i søtsaker og alt som det går an. Er normalvektig, men vekta begynner å stige og merker også at det påvirker helsa.

Er det slik at du lever veldig sunt/avholdene til vanlig? Hvis du gjør det og aldi unner deg litt søtt. For eksempel en gang i uken, forklarer det overspisingen din. Tror jeg da.

Skrevet

Slutt å kjed deg.

Tving deg selv til å spise sunn, næringsrik mat i fornuftige mengder. Når kroppen får de næringsstoffene den trenger, og blodsukkeret holdes stabilt, vil sukkersuget automatisk avta.

Aldri gå på butikken for å handle mat hvis du er sulten eller ikke har planlagt hva du skal kjøpe, og sørg for å aldri ha noe godt liggende hjemme.

Tvang ala naziopllegg funker sjelden.

• Liker 1
Gjest Vinglepetra
Skrevet

Det er ett godt råd å kaste alt det usunne du har I kjøkkenskapene. Kjøp mat som er sunt og godt, hvis du er en person som liker å småspise er det greit å kutte opp masse frukt og grønnsaker og ha det som snacks. Ellers kan du begrense deg litt, kjøp inn litt godteri som du kan spise i løpet av uken, du bestemmer selv om du spiser alt I løpet av en dag, eller litt hver dag.

Og husk: det er masse mat som er både sunt og godt!

Skrevet

Jeg kjeder meg ikke, men jeg spiser det.. Så skal vi inngå en avtale?

Jeg slutter HELT og spise sjokolade, søtsaker og drikke cola.. Og du gjør det samme?

Nå mener jeg det! Vi må vell bare stole på hverandre! Så må vi bare holde kontakt å se om vi har vært svake:P

AnonymBruker
Skrevet

Big is beautiful!

Gjest Solsmil
Skrevet

Big is beautiful!

Og helsefarlig hvis det blir for mye

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...