Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dater en fantastisk fyr om dagen og vi har det kjempemorsomt og fint sammen. Vi er enige om at vi ikke skal date andre. Vi finner på noe og er sammen mange ganger i uken. Jeg er i starten av 20 årene og han i slutten av 20 årene.

Spørsmålet er: Når er det vanlig å gå fra å være "single som dater" til å være kjærester?

Jeg vet det ikke er et obligatorisk svar, og vil ikke høre "Når det føles riktig ut for dere" blabla :)

Hvor lang tid datet du kjæresten din før dere var sammen? Hvordan tok dere opp emnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når dere ikke dater andre har dere vel allerede på sett og vis et forhold? :) Jeg ville ha begynt med å sagt noe så forsiktig som "vennen min" eller lignende, og se an reaksjonen :)

• Liker 1
Skrevet

Ideen til Lizbeth er god men for all del ikke bruk ordene "vennen min", da kan han begynne å tro at han er blitt friendzoned. Si heller noe som "gullet mitt", "gutten min", noe i den dur.

Utenom det så trengs det egentlig ikke å "bli tatt opp". Det skjer ofte bare av seg selv, men om du ønsker bekreftelse kan du jo spørre ham noe så uskyldig som "hva tenker du om oss?". Jeg personlig (mann) hadde syntes det var veldig søtt om du sa det på en positiv/søt måte. (ikke en, "Nå dumper jeg deg snart"-toneleie/måte)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere dater mange ganger i uka vil jeg si det er riktig etter 6 uker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når dere ikke dater andre har dere vel allerede på sett og vis et forhold? :)

Ikke nødvendigvis. Kan jo hende man ikke har noen andre å date f.eks? Dating kan jo brukes til å finne ut hvor man evt vil med denne personen og.

Skrevet

Vi datet i to uker før vi ble sammen, og da hadde vi kjent hverandre online i to uker før det igjen. Så én måned til sammen. Jeg spurte rett ut om hun ville være kjæresten min. Nå har vi vært sammen i to år! :rodmer:

Skrevet

Takk for bra svar. Blir glad for ulike synspunkter!!

Vi tok det opp for et par uker siden og da sa jeg at "Vi tar ting som det kommer" og det som skjer, skjer... Men han er i en situasjon der han har vært singel en stund og mange venner og kollegaer har dame.

Det er 3 uker siden vi begynte å date (mye sms og facebook i noen uker før dette), men kjente til hverandre fra før. Har hatt sex og sovet sammen osv.

Det føles ut som et forhold, men tror at gutter får litt noia når man tar opp tema..

Når det kommer til initativ på sms og tlf og til å finne på noe er han definitivt mest aktiv og gir veldig uttrykk for at han digger meg =) Hyggelig!

Skrevet

Det spørs hvor mange dater man er på i uka. Alt fra 4-8 uker ville jeg sagt.

Skrevet

TS er ikke entydig her.

I overskriften er spørsmålet om forhold, og i første innlegg står det kjærester.

Man kan godt være kjærester uten å leve i noe forhold.

Kjærester kan man velge å være ganske fort, mens det å satse i sammen på et seriøst parforhold; det tar (og bør ta) mye lengre tid.

Skrevet

Når man er kjærester ER man i et parforhold. Når man er gift eller samboere LEVER man i et parforhold.

TS, siden du var usikker da han spurte deg, ville jeg tatt det opp med ham igjen, være ærlig og si hva du ønsker.

Skrevet

Er du klar for å vite, er det ikke annet råd enn å spørre. Lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...