Tari Skrevet 20. januar 2004 #1 Skrevet 20. januar 2004 Jeg var og så på brudebukettbilder i dag og endte opp med å finne frem til (med bilder, min fantasi og hennes hjelp) en bukett som kommer til å ende på mellom 2000 og 2500...huff, syns det var veldig dyrt - men det er en slik bukett jeg har tenkt på. Verdt det eller ikke? Hva betaler dere for deres brudebukett? Grunnen til at den ble så dyr er at det er fryktelig mye arbeid med den, skal ha blomster som tres/festes på "netting".
April Skrevet 20. januar 2004 #2 Skrevet 20. januar 2004 Tja, det er jo dyrt nok! Der jeg skal ordne bukett kostet det mellom 1000-1200 kr! Men jeg skal ha et hjerte med roser omkranset av eføy, så jeg vet ikke om det blir dyrere! Men jeg vil ikke bruke mer enn 1500kr på buketten! De koster nok noe mer hvis det er mye jobb med den, sånn som det blir med din! Så da spørs det jo bare hvor mye du vil legge i det...
Tari Skrevet 20. januar 2004 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2004 Tja' date=' det er jo dyrt nok! Der jeg skal ordne bukett kostet det mellom 1000-1200 kr! Men jeg skal ha et hjerte med roser omkranset av eføy, så jeg vet ikke om det blir dyrere! Men jeg vil ikke bruke mer enn 1500kr på buketten! De koster nok noe mer hvis det er mye jobb med den, sånn som det blir med din! Så da spørs det jo bare hvor mye du vil legge i det...[/quote'] Men, problemet er det at jeg ikke hadde tenkt å bruke mer enn 1500 kroner, men så fant jeg fort ut i dag at om jeg vil ha den buketten jeg tenker med så må jeg nok ut med mer..
Wenke Skrevet 20. januar 2004 #4 Skrevet 20. januar 2004 Jeg skal betale 2500,- for bukett og knapphullsblomst. Jeg er ikke overrasket over prisen. Den var nøyaktig det jeg hadde tenkt å bruke på kun buketten.
Tari Skrevet 20. januar 2004 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2004 Jeg skal betale 2500' date='- for bukett og knapphullsblomst. Jeg er ikke overrasket over prisen. Den var nøyaktig det jeg hadde tenkt å bruke på kun buketten.[/quote'] Men, 2500 er jo litt i overkant av hva en bukett koster i gjennomsnitt da. Men, jeg går utifra at jeg betaler det for den om jeg får det som jeg vil.
momo Skrevet 20. januar 2004 #6 Skrevet 20. januar 2004 Det kan lønne seg og høre på forskjellige steder, for det er ofte stor forskjell i pris. Sånn som den buketten jeg vil ha, kom til og koste mellom 1500 og 2000 det første stedet jeg spurte, det andre stedet skulle de ha mellom 800 og 1000, så da var det ikke så vanskelig valg. :D :D
Tari Skrevet 21. januar 2004 Forfatter #7 Skrevet 21. januar 2004 Det kan lønne seg og høre på forskjellige steder, for det er ofte stor forskjell i pris. Sånn som den buketten jeg vil ha, kom til og koste mellom 1500 og 2000 det første stedet jeg spurte, det andre stedet skulle de ha mellom 800 og 1000, så da var det ikke så vanskelig valg. :D :D ja, kanskje det...Men, jeg syns prisen hørtes riktig ut for det er veldig mye jobb med den. Når man betaler fra 1000-1200 for en bukett så er det som regel en vanlig stiftet bukett...Her må de tre blomstene gjennom et nett laget av ståltråd..Men, skal sjekke flere steder. Kanskje det lønner seg å sjekke hos feks. floriss som er en kjedebutikk?? Dette var nemlig på Glassmagasinet..
-ida- Skrevet 21. januar 2004 #8 Skrevet 21. januar 2004 Jeg fikk beskjed om underkant av 2000.- for mitt.
Tari Skrevet 21. januar 2004 Forfatter #9 Skrevet 21. januar 2004 Jeg fikk beskjed om underkant av 2000.- for mitt. Og hva slags bukett skal du ha da om jeg tør spørre? :D
-hild Skrevet 21. januar 2004 #10 Skrevet 21. januar 2004 Det lønner seg å sjekke rundt! Jeg fikk priser fra 1000 til 2000 for min (helt enkel med roser og grønt, som dere ser..) Vi giftet oss i Gøteborg, og i utganspunktet tenkte jeg å ta med bukett hjemmefra (superdyktig florist i "nabolaget" - derfor sjekket jeg med henne og et par andre. Men etter en telefon til Gøteborg ble valget enkelt - og jeg endte opp med å betale 750 svenske for buketten og knapphullsblomsten. MEN for all del - en ting er å sjekke rundt, og å være bevisst på pris, men bryllupsdagen skal være en drømmedag, og det er veldig viktig å være fornøyd med blomstene... De skal være et pent "smykke" på dagen!!
Tari Skrevet 21. januar 2004 Forfatter #11 Skrevet 21. januar 2004 Det lønner seg å sjekke rundt! Jeg fikk priser fra 1000 til 2000 for min (helt enkel med roser og grønt, som dere ser..) Vi giftet oss i Gøteborg, og i utganspunktet tenkte jeg å ta med bukett hjemmefra (superdyktig florist i "nabolaget" - derfor sjekket jeg med henne og et par andre. Men etter en telefon til Gøteborg ble valget enkelt - og jeg endte opp med å betale 750 svenske for buketten og knapphullsblomsten. MEN for all del - en ting er å sjekke rundt, og å være bevisst på pris, men bryllupsdagen skal være en drømmedag, og det er veldig viktig å være fornøyd med blomstene... De skal være et pent "smykke" på dagen!! Oj, det var jo billig da!! Det er litt sånn jeg tenker også, at blomstene er jo viktig da..Men 2500 kroner da for kun buketten..Men, jeg fikk veldig god kontakt med hun på Glassmagasinet og hun forstod veldig godt hva jeg mente og kom med forslag selv. Hun noterte til og med alt vil ble enig om enda jeg ikke bestilte der (enda..)
monja Skrevet 21. januar 2004 #12 Skrevet 21. januar 2004 Jeg betalte 1500 kroner for buketten min, og tilsammen med bukett, 4 knapphullsblomster og tre minibrudebuketter til brudepikene kom det hele på 2500 kroner. Det blir ikke billigere om de lager samme bukett litt mindre eller med andre blomster? Alle blomster er jo ikke like dyre.
Tari Skrevet 21. januar 2004 Forfatter #13 Skrevet 21. januar 2004 jo, men jeg skal ha grand prix-roser og de er jo ganske så dyre..Vil veldig gjerne ha roser, og betaler da heller 2000 enn å bytte blomster.. Kanskje de kan lage den mindre..Jeg skal spørre hva slags bukett jeg kan få for 2500 kroner inkludert 4 knapphullsblomster og 2 brudepikebuketter (som kun skal være 3 grandprix-roser..)
Augustbrud02 Skrevet 22. januar 2004 #14 Skrevet 22. januar 2004 Brudebukett er dyrt, spesielt om man skal ha noe som er litt mer "spesielt", da er det vel nesten umulig å komme under 2000 kr. Min bukett koster 1625 og bilder kan sees på min hjemmeside.
Loolaa Skrevet 22. januar 2004 #15 Skrevet 22. januar 2004 Min kostet rundt 5-600.- (mamma betalte). Men det var ingen tradisjonell brudebukett. Det var blomster samlet i en bukett, bundet med silkebånd. Og så var den pyntet med gress og gulltråder i en slags sirkel eller glorie rundt blomstene (i høyde med blomsterhodene).
Lala Skrevet 22. januar 2004 #16 Skrevet 22. januar 2004 Ei vennnine av meg giftet seg i vinter. Hun skal ha skikkelig seremoni og fest til sommeren, så hun ville bare ha noe enkelt. Hun sa " Jeg har ikke så mye penger nå, men kanskje du kan sette sammen en enkel vinterbukett til meg? Helst med noen hvite roser, noe grønt og gull". Resultatet ble noe av det fineste jeg har sett. Og prisen: 250,-!!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå