Gå til innhold

Aldersgrense for spankulering

Anbefalte innlegg

Gjest Koala Lompa
Skrevet

Hvor gammel må man være for å begynne å spankulere rundt med hendene bak på ryggen egentlig? Og må man ha en spesiell tilatelse for dette?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh..?

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

jeg synes man må være minst 25.

Endret av Nuppdupp
  • Liker 2
Gjest Koala Lompa
Skrevet

jeg synes man må være minst 25. fordi når man gjør det, gir man signaler om at man ikke er helt enig i det de andre sier, men må tenke seg om for å finne på noe man kan si imot. dette er ikke lov før man er 25. da er det rett i fengsel med deg!! jo, man må skrive søknadsskjema til kommunen først.

Oi,hvorfor er det ikke flere som benytter seg av dette? om de er under 50 år f.eks? Da finner jeg vel søknadsskjema på hjemmesiden til kommunen da tenker jeg. Sikkert lang behandlingstid kan jeg se for meg. Og den som venter på noe godt venter som regel forgjeves.

Gjest forvirretvegglus
Skrevet

Du må være fylt 15 år.

Du må ha minst 6 mnd opplæring av en godkjent spankulør eller må du ha tatt et teorikurs som går over 2 mnd.

En forutsetning får at du skal få lov å drive med det er og at du har gjennomført styrke trening av armene siden du var 10 år gammal.

• Liker 2
Gjest Koala Lompa
Skrevet

Jeg ser det altså ikke er bare jeg som er forvirret over aldersgrensen på denne aktiviteten. Jeg mener man bør iverksette tiltak som gjør at folket får bedre tilgang på slike opplsyninger. På denne måten tror jeg vårt samfunn vil få en vekst av fullverdige spankulører noe som bidrar til en bedre hverdag for alle og enhver.

• Liker 1
Skrevet

Lover er til for å brytes! Har spankulert siden jeg var 6 år, jeg!

• Liker 2
Gjest forvirretvegglus
Skrevet

Er noe forvirret sjøl men det er 15 år aldersgrense.

Det som er så dumt er at det er så mange som ikke helt klarer det med å sette teori ut i praksis så derfor er det så få av oss som har spankulere lappen.

Gjest Koala Lompa
Skrevet

Lover er til for å brytes! Har spankulert siden jeg var 6 år, jeg!

Med fare for å virke litt tverr her nå men jeg vet ikke om denne typen spankulering er så bra for små barn. Man kan få vrangforestillinger om en for tidlig pensjonsalder og før man vet ordet av det så bretter man bæreposer,dypper sukkerbiter i kaffen og gnåler om rullator. Slike aktiviteter egner seg ikke for små barn som heller burde klatre i trærne.

• Liker 3
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

.

Endret av Nuppdupp
Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Å spankulere med armene på ryggen er kun tillatt om du er kaptein på en sjørøverskute. Helst med papegøye på skulderen, trebein og krok

• Liker 1
Gjest Koala Lompa
Skrevet

Å spankulere med armene på ryggen er kun tillatt om du er kaptein på en sjørøverskute. Helst med papegøye på skulderen, trebein og krok

Jeg mister mer og mer håpet på å bli en fullverdig spankulør..kan det funke med en undulat? En død en isåfall..den døde nemlig for 5 år siden men gjør kanskje susen enda.

Skrevet

Aldri vært en stor spankulør, men var ganske inne i promenadesprading for noen år siden. Jeg tror man må være myndig før man kan søke om spankuleringsløyve, er man under 18 så kan man søke om man får underskrift av foresatte men de innvilges sjelden.

Jeg har hørt rykter om at man kan kjøpe ganske gode fake spankuleringsbevis om man kjenner de rette folka. Den russiske ulvelaksmafiaen eller Dr. Clossus er vissnok beryktede spankuleringspekulanter. Da slipper man søking og evige ventelister. Kjipt om man blir tatt da, får en heftig bot (i verste fall fengsel), og alle arvinger mister automatisk mulighet til fremtidig spankulering.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ønsker meg en lang frakk med fake armer på. Så de ser ut som man spankulerer mens man skriver sms f.eks.

• Liker 1
Gjest notetur nomen
Skrevet

Jeg mister mer og mer håpet på å bli en fullverdig spankulør..kan det funke med en undulat? En død en isåfall..den døde nemlig for 5 år siden men gjør kanskje susen enda.

Altså, du kan ikke begynne å spankulere med døde undulater på skuldrene. :fy_fy:

Da kvalifiserer du ikke til å spankulere, da spankulering krever at man tar seg tid og samtidig tar seg godt ut.

Dessuten vil jeg innvende at sjørøvere med armene på ryggen, trebein og papegøyer, de sprader. De spankulerer slett ikke.

Spankulering skal inngi en følelse av erverdighet hos dem som bivåner det hele. Sjørøvere prøver derimot å inngi en viss frykt for represalier, eller så skyldes det også et narsissitisk trekk i deres personlighet.

Vellykket spankulering fordrer derimot en stor grad selvinnsikt og noe ydmykhet, for å ikke gå over i sprading.

Man skal løfte respektfullt på hatten og se varmt, vennlig og imøtekommende på den man møter. Så spankulerer man videre.

Dette forutsetter at man er minst 25 eller helst 30år, før man begynner å spankulere. Iallefall i full offentlighet.

Dessuten må man ha høy nok inntekt til å iføre seg rett antrekk.

Ellers bedriver man kun vandring gatelangs og ingen spankulering.

Når man spankulerer skal man gå uttilbens, og ikke inntilbens. En vinkel på 30grader bør være iorden.Dessuten bør man ha spaserstokk og gjerne en flosshatt, og kvinner kan gjerne ha parasoll.

Man bør også ha monokkel, og det er en fordel med lommeur.

Kvinner bør derimot ha håndveske og hansker.Vinterstid kan dette byttes med en muffe.

• Liker 1
Gjest notetur nomen
Skrevet

jeg synes man må være minst 25. fordi når man gjør det, gir man signaler om at man ikke er helt enig i det de andre sier, men må tenke seg om for å finne på noe man kan si imot. dette er ikke lov før man er 25. da er det rett i fengsel med deg!! jo, man må skrive søknadsskjema til kommunen først.

Dette er jeg helt enig i. De som er under denne grensen må ansees å spasere.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Dette er jeg helt enig i. De som er under denne grensen må ansees å spasere.

mhm! så ingen 15års grense som noen her påsto. da er vi ferdig med den saken ;) leste du det, forvirretvegglus ?

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel må man være for å begynne å spankulere rundt med hendene bak på ryggen egentlig? Og må man ha en spesiell tilatelse for dette?

:skratte:

Skrevet

Jeg bryr meg lite om hva lovene og reglene sier - spankulering av denne typen passer best for eldre herremenn, gjerne de lange og tynne.

• Liker 2
Skrevet

hoho jeg er lang og tynn og ELSKER å spankulere slik rundt omkring å se :skratte:

får håpe ikke folk syns altfor gale om meg da :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...